سه درخواست از دولت برای حداقل دستمزد

[ad_1]

در رفتن براساس مصوبه شورای عالی کار، دستمزد معیشت خانه عوام برای خانه کارگری با جمعیت 4.5 نفر در ماه یک میلیون و 4 هزار تومان است. تفاوت این مبلغ با معیشت 5 سال گذشته 2 میلیون تومان است.

به گزارش فرارو، جلسه بعدی شورای عالی در اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

این در حالی است که مسعود میرکاظمی، رئیس برنامه و بودجه سازمان درباره سیاست رئیس دولت درباره افزایش میزان حقوق و دستمزد می گوید: این بهترین راه برای افزایش ۳ درصدی حقوق کشور و افزایش ۲ درصدی تورم است. بدون منبع دولتی حقوق 5 درصد افزایش می یابد در واقع ما مردم جامعه خود را محروم می کنیم و باید هزینه آن را بپردازیم. یک میلیون به حقوق افراد اضافه شده اما ۳۱ میلیون دیگر از جیب خارج شده است.

تورم اساساً اشتباه است
علی اقتصاددان ترکمن و کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه افزایش درصد نیروی انتظامی و کارمندان امکان پذیر نیست. در رفتن وی با بیان اینکه در سه سال اخیر با تورم زیادی مواجه بوده ایم که منجر به کاهش شدید قدرت خرید اکثریت جامعه شده است، گفت: حرکت کرده است.

وی افزود: بنابراین اگر دولت بخواهد تقاضای نیروی کار را تنها 3 درصد افزایش دهد، این موضوع با مقاومت های زیادی مواجه شده و تبعات اجتماعی جدی خواهد داشت، بنابراین دولت مجبور به این کار خواهد شد. به 5 درصد

ترکمن مذهبی تصریح کرد: اگر دولت بخواهد با این استدلال که تورم و تورم افزایش می یابد، همین کار را انجام دهد، سیاست خود را بدون هیچ حرفی انجام می دهد، تورم آغاز افزایش تعداد حقوق بگیران است. دولت باید برای کنترل تورم گام های بیشتری بردارد نه اینکه قیمت دستمزدها را تا حد لازم افزایش دهد.

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: بازی با افزایش تورم آغاز شد نه افزایش دستمزد، اما اگر دولت چنین کاری نکند موج فقر مردم را تلطیف می کند که پیامدهای جدی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در پی خواهد داشت.

پیشنهاد نمایندگان کارگران برای حداقل یک سال آینده  2 میلیون توماندرخواست سه کارگر از دولت برای حداقل دستمزد
فرامرز توفیقی، رئیس کمیته کار شوراهای عالی کار و نماینده کارگران در شورای عالی کار. به زودی با شما صحبت کنید و مطالب خوب را ادامه دهید وی با اشاره به تعیین دستمزد معیشت کارگران در سال یکم گفت: این مبلغ یک میلیون و 6 هزار تومان تعیین شده است که بر اساس تورم ماهانه که به صورت رسمی از سوی مرکز آمار اعلام و محاسبه می شود. برای یک خانوار با میانگین 1.2 نفر.”

وی افزود: قیمت سبد غذایی 3 میلیون تا 5 هزار تومان و اقلام غیرخوراکی 3 میلیون و 4 هزار تومان تعیین شده است که معیشت باید در جلسه شنبه شب شورای عالی با امضای همه طرفین.

توفیقی با اشاره به سه خواسته دولت مبنی بر انتصاب حداقل تعداد انگشت شماری از کارگران در سال آینده، گفت: در وهله اول دولت باید قدرت خرید کارگران را برداشته و به آنها غرامت بدهد، در غیر این صورت کارگران. در سال آینده برمی‌گردد.» با مشکلات معیشتی بیشتر، ثانیاً دولت باید دست خود را روی میزان سرکوب پایین بیاورد، زیرا در این سال‌ها شاهد حکومت‌های مختلف با بهانه‌های مختلف و دلایل مختلف بوده‌ایم، حداقل سالانه. نرخ دستمزد جامعه موجود را افزایش نمی دهد قدرت خرید قوی کارگران و افزایش مشکلات معیشتی.

نماینده کارگران در شورای عالی افزود: در نهایت دولت باید برای کنترل قیمت ها و تورم اقدام کند اما در این صورت باید به نیازهای ضروری مردم در بازار به کالاهای اساسی و ضروری توجه کرد. تورم نیز به صورت تصاعدی افزایش خواهد یافت، بنابراین دولت باید برنامه ریزی خود را هماهنگ کند و از ابزارهایی که برای کنترل بازار کالاهای مصرفی در اختیار دارد برای کنترل تورم استفاده کند.

وی همچنین در پاسخ به اظهارات میرکاظمی از سوی رئیس برنامه و بودجه سازمان مبنی بر اینکه دولت در سال آینده سطح کارگران و کارمندان را افزایش نخواهد داد چرا که این امر منجر به تورم می شود، دولت باید تورم را افزایش دهد. بانک‌ها در این سال‌ها حجم زیادی از نقدینگی را به جامعه تحمیل کرده‌اند، دولت باید به این وضعیت رسیدگی کند، جدای از این، شاهد تجارت و فعالیت‌های مختلف تجاری در بازارهای مختلف هستیم، اما دولت در این زمینه کار خاصی انجام نداده است. این رابطه

توفیقی ادامه داد: بنابراین اگر دولت می خواهد بازار را کنترل کند باید اقدامات اصلاحی انجام دهد چرا که به این بهانه ها تورم را کنترل نمی کند، بلکه می خواهد از راه صحیح و عملی کنترل کند و اگر تصمیم گرفته شد همینطور است. نگرش غالب خواهد شد و در آینده کارگران به کوچکی می رسند و باید با مشکلات معیشتی بیشتری دست و پنجه نرم کنند.

[ad_2]

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما