سه گام اساسی برای کنترل تورم و قیمت اجناس در بازار عید شب عید

[ad_1]

در رفتن وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه در آستانه عید سعید فطر تضمین شده است، گفت: وی همچنین قول داد که قیمت ها کنترل شود مانند گوشت قرمز و برنج که توزیع شد.

به گزارش فرارو، مرتضی عزتی، اقتصاددان نیز در پاسخ به این سوال که آیا دولت توانایی کنترل تورم را دارد؟ در رفتن قاعت: با توجه به تورمی که در دست دولت است، دولت می تواند آن را کنترل کند، از طریق سیاست های پولی و مالی دولت می تواند تورم را کنترل کند، در حالی که دولت فعلی با چاپ سیاست، کسری بودجه را خود جبران می کند. در سالی که گذشت شاهد افزایش شدید تورم بودیم و اگر دولت هزینه‌های خود را کاهش می‌داد، می‌توانست با این اقدامات غیرتورمی و همچنین فروش دارایی‌های غیرضروری و خودکفا، هزینه‌های خود را کاهش دهد. .

این استاد دانشگاه افزود: اما نباید این گونه باشد که دولت به جای گام های غیرضروری در جهت رفع تسهیلات بخش تولید، درصدد افزایش بودجه و همچنین عدم تسهیل در تولید بخش اقتصادی باشد. ایران.» این پایان است.

عزتی در ادامه با اشاره به حذف ارزش تومان ادامه داد: پس از اینکه تورم دامن خود را گرفت، تا سه ماه آینده روند افزایشی خود را ادامه خواهد داد و اولویت حذف آن ها به عنوان یک تا دو سال آینده است. قیمت را 2 درصد افزایش می دهد که شوک بزرگی به بازار و سفرهای مردم وارد می کند.

سه گام اساسی برای کنترل تورم و قیمت اجناس در بازار عید شب عیدآیا بازار شب عید قابل کنترل است؟
علی قنبری کارشناس مسائل اقتصادی است به زودی با شما صحبت کنید و مطالب خوب را ادامه دهید وی با اشاره به اینکه دولت باید تمهیدات ویژه ای برای بازار شب عید داشته باشد، گفت: در چند سال اخیر قیمت مایحتاج اولیه و مایحتاج اولیه مردم یکسان شده است، بنابراین دولت باید این کار را به نحو شایسته انجام دهد. مسیر.

وی افزود: اصولا امسال کمبود کالا در کشور وجود ندارد اما متاسفانه سیستم توزیع کالا و نظام قیمت گذاری مشکل اصلی است که به دلیل نبود مدرک در برخی موارد ایجاد شده است و باید مدیریت شود. درست است، این موارد نباید تکرار شود.

قنبری گفت: اگر دولت هر چه زودتر ارزش کالا را شناسایی کند، ارزش بازار مسلمین بهتر می شود، البته اعلام شد که دولت و مجلس برای حذف ارز ترجیحی به تفاهم رسیده اند اما به طور شگفت انگیزی ارزش رای، بنابراین، باید به عنوان اولویت نهایی در سال آینده دیده شود.

این مدرس افزود: حذف ارزش وم انی آنی آنی در استانستانی تحریم های اعمال شده و لغو شده در شرایط فعلی مشروط بر اینکه شرایط پیش بینی شده برای این کار مساعد نباشد در شرایط کنونی لحاظ نمی شود. دولت و خود مجلس.

قنبری با اشاره به اینکه دولت باید اقداماتی را برای مدیریت بازار عید سعید فطر انجام دهد، افزود: در سایه احیای برجام و جبران بودجه کسری از جاده های غیرمتلاطم خواهد بود در حالی که در سال گذشته چند سالی است که چاپ و توزیع اوراق دولتی تورم زیادی ایجاد کرده است.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: در وهله دوم دولت نباید به افزایش قیمت کالاهای اساسی ادامه دهد، این سیاست به بهانه افزایش قیمت تمام شده تولید، قیمت تمام شده را برای مردم افزایش می دهد و باعث افزایش قیمت می شود. تورم.» باید برای کاهش قیمت تمام شده تولید در کشور آماده کار شود، در غیر این صورت باید با افزایش قیمت بیشتری مواجه شویم، بنابراین سیاست در تعیین قیمت کالاهای اساسی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

قنبری تصریح کرد: در سه ماهه سوم سیستم توزیع در کشور باید با اصلاحات اساسی مواجه شود تا بتوانیم کالا را به صورت مستقیم و غیرمستقیم به دست مردم برسانیم و هر چه قیمت بالاتر باشد اگر کالا به صورت مکانیکی در بازار عرضه شود بهتر است. یک سیستم، هر چه کالای تمام شده برای مصرف کننده ارزان تر باشد، احتمال اینکه این موضوع در کاهش هزینه برای مردم بسیار موثر باشد، بیشتر می شود.

[ad_2]

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما