سومین علت مرگ و میر در جهان احتمالاً آن چیزی نیست که شما فکر می کنید – زومیت

[ad_1]

مقاومت آنتی بیوتیکی به عنوان یک مشکل آینده دیده می شود. اما آمارهای جدید منتشر شده نشان می دهد که این مشکل اکنون بیش از آنچه فکر می کنید زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است. در واقع، برآوردهای جدید نشان می دهد که در سال 2019، 95.4 میلیون مورد مرگ ناشی از مقاومت آنتی بیوتیکی باکتریایی وجود داشته است. بنابراین، مقاومت آنتی بیوتیکی سومین علت مرگ و میر در سراسر جهان است.

داروهای ضد باکتری بدون شک یکی از بزرگترین اختراعات بشر هستند. از جانب الکساندر فلمینگ در سال 1928 آنها ماده ای را کشف کردند که مانع از رشد باکتری در قارچ Penicillium می شود، دیگر لازم نیست نگران مرگ ناشی از ساییدگی یا سوزاک باشیم. در دهه های بعد، آنتی بیوتیک ها جان میلیون ها نفر را در سراسر جهان نجات دادند.

با این حال، باکتری ها برای مدت طولانی قبل از استفاده از آنتی بیوتیک ها مقاوم هستند. زیرا این یک سلاح بیولوژیکی طبیعی برای مبارزه با میکروب ها است.

استفاده مداوم از آنتی بیوتیک ها به باکتری ها اجازه می دهد تا سریع تر سازگار شوند و تعداد عفونت هایی را که دیگر به آنتی بیوتیک های معمولی یا حتی به آنتی بیوتیک هایی که به عنوان آخرین راه استفاده می شوند پاسخ نمی دهند، افزایش می دهد.

متأسفانه، هرچه گونه های باکتریایی بیشتر به آنتی بیوتیک ها پاسخ ندهند، بیماران بیشتر مستعد ابتلا به عفونت های مقاوم می شوند. محققان هشدار می دهند که سالانه افراد بیشتری به دلیل ایمنی آنتی بیوتیکی نسبت به HIV (ایدز) یا مالاریا جان خود را از دست می دهند. کریس مورییک اقتصاددان سلامت در دانشگاه واشنگتن و نویسنده یک مطالعه جدید می گوید:

داده‌های جدید میزان واقعی مقاومت آنتی‌بیوتیکی در سراسر جهان را نشان می‌دهد و نشانه روشنی است که اکنون باید برای مقابله با این تهدید اقدام کنیم. تخمین زده می شود که سالانه 20 میلیون نفر به دلیل ایمنی آنتی بیوتیکی جان خود را از دست می دهند. اما اکنون مطمئن هستیم که بیش از آنچه قبلاً فکر می کردیم به این رقم نزدیک شده ایم. اگر می خواهیم با مقاومت آنتی بیوتیکی رقابت کنیم، باید از این داده ها برای هدایت اقدام و نوآوری استفاده کنیم.

محققان داده هایی در مورد 23 گونه مختلف باکتری دارند، از جمله: اشریشیا کلی، استرپتوکوک پنومونیه و استافیلوکوکوس اورئوس و 88 ترکیب میکروبی را از 204 کشور تجزیه و تحلیل کرد. در نهایت، داده ها حاوی 471 میلیون پرونده عفونت بود که برای ایجاد مدل های آماری برای تخمین مقاومت آنتی بیوتیکی استفاده شد.

محققان دو شرایط را مورد بررسی قرار دادند: همه عفونت‌های مقاوم به دارو با عفونت‌های غیرعفونی جایگزین شدند که به گفته محققان، تعداد مرگ‌های مرتبط با مقاومت آنتی‌بیوتیکی را نشان می‌دهد. 2. آنها همه عفونت های مقاوم به دارو را با عفونت های حساس به دارو جایگزین کردند که منجر به مرگ های قابل پیش بینی شد که مستقیماً به دلیل مقاومت آنتی بیوتیکی بود.

محققان دریافتند در سال 2019، 95.4 میلیون مرگ مربوط به عفونت های باکتریایی مقاوم به دارو بوده است که از این تعداد 27.1 میلیون مرگ ناشی از مقاومت مستقیم آنتی بیوتیکی بوده است. بر این اساس، مقاومت آنتی‌بیوتیکی بار عمده‌ای است که تمامی مناطق جهان به‌ویژه کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مرگ و میر ناشی از عفونت های مقاوم به دارو

میزان مرگ و میر مربوطه برای مقاومت آنتی بیوتیکی باکتریایی در سال 2019 (لانست، 2022)

محاسبات محققان نشان داد که سکته مغزی و حملات قلبی به تنهایی باعث مرگ و میر در آن سال نسبت به مقاومت آنتی بیوتیکی شده است. نویسندگان می گویند که طبق اطلاعات آنها، این اولین بار است که چنین پیش بینی جهانی انجام شده است.

مقالات مرتبط:

با توجه به اطلاعات ناقص در برخی از نقاط جهان و مشکلات جدی در پایش مقاومت آنتی بیوتیکی، مدل سازی آنها دارای محدودیت هایی است. با این حال، نتیجه روشن است: ما یک مشکل بهداشت عمومی جهانی داریم.

مقاومت آنتی بیوتیکی مدت ها پیش هشدار داده شده است و همواره اقداماتی از جمله افزایش آگاهی عمومی، نظارت بهتر، بهبود تشخیص، استفاده منطقی تر از آنتی بیوتیک ها، آب سالم و بهداشت، و سرمایه گذاری در واکسن ها و آنتی بیوتیک های جدید برای مبارزه با مقاومت آنتی بیوتیکی مورد نیاز است. . سردبیران مجله The Lancet در سرمقاله ای که با تحقیقات جدید منتشر شده است، اضافه کرده اند:

اقدامات انجام شده در این زمینه ناهماهنگ و نابرابر بوده و منجر به نابرابری جهانی در مقاومت آنتی بیوتیکی شده است. نوآوری بسیار کند است. واکسن‌ها فقط برای یکی از شش عامل بیماری‌زای اصلی که در این مطالعه توضیح داده شده‌اند، در دسترس هستند. خط تولید بالینی آنتی بیوتیک ها برای جلوگیری از ظهور و گسترش مقاومت آنتی بیوتیکی بسیار کوچک است.

نویسندگان از رهبران می خواهند که به مقاومت آنتی بیوتیکی توجه بیشتری داشته باشند. آنها هشدار می دهند که اگر اقدام فوری صورت نگیرد، در سال های آینده شاهد مرگ و میر بیشتری خواهیم بود که البته قابل پیشگیری است.

این مطالعه در The Lancet منتشر شده است.

[ad_2]

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما