سیارات شبیه زمین اما عجیب را کشف کنید!

[ad_1]

در رفتن ستاره شناسان از داده های ماهواره ای ناسا برای مطالعه فرازمینی ها استفاده می کنند تس و بسیاری از تاسیسات زمینی یک سیاره فراخورشیدی را کشف کرده اند که به دور یک ستاره کوتوله در زیر نپتون می چرخد. TOI-2257 نکته جالب در مورد این سیاره این است که مدار آن بسیار بیضوی است که نشان دهنده وجود یک سیاره گازی بیرونی عظیم در منظومه است. TOI-2257 است.

به گزارش فرارو، طبق تعریف رسمی، ستاره کوتوله سرخ، ستاره کوچک، سرد و قرمز رنگی است که در محدوده M یا K قرار می گیرد و اغلب به عنوان ستاره ای با جرم کمتر از نیمی از جرم خورشید و دمای سطح شناخته می شود. کمتر از 3500 درجه کلوین. بودن. کوتوله های قرمز که ستاره های کوتوله M نیز نامیده می شوند، 50 برابر تیره تر از خورشید و تنها 10 تا 20 درصد جرم آنها هستند. به دلیل فراوانی کوتوله های قرمز، دانشمندان حدس می زنند که آنها ممکن است بهترین مکان برای یافتن حیات بیگانه بالقوه باشند. دانشمندان با استفاده از یک مدل کامپیوتری از شکل‌گیری سیاره‌ها دریافتند که کوتوله‌های قرمز احتمالاً یک جهان زمینی ایجاد می‌کنند که به اندازه کافی گرم باشد تا آب مایع را در خود نگه دارد.

اگرچه تحقیقات فضایی معمولاً توسط ماموریت‌های فضایی کپلر و K2 ناسا هدایت می‌شود، TESS سهم قابل توجهی در کشف 28 سیاره از 185 سیاره M-کوتوله داشته است. فقط 17 تا از این سیاره ها به دور طولانی مدت (بیش از 15 روز) می چرخند. M3 TOI-2257 در فاصله 188.5 سال نوری از ما در صورت فلکی زرافه کوتوله قرار دارد. این ستاره که با حروف مختلف علمی نیز شناخته می شود، تنها 31 درصد اندازه خورشید است و حداقل یک سیاره از آن عبور می کند.

سیارات شبیه زمین اما عجیب را کشف کنید!

اما سیاره جدید کشف شده توسط TESS TOI-2267b دوره تقریبی چرخش 35.19 روز نامیده می شود. این سیاره 2.2 برابر بزرگتر از زمین است و در رده سیارات بیرونی زیر نپتون قرار دارد. ستاره شناسان می گویند که “دوره های طولانی نشان می دهد که این سیاره در مداری بسیار عجیب قرار دارد و آن را به یکی از غیرمعمول ترین سیاراتی تبدیل می کند که به دور ستاره کوتوله M می چرخند.” او افزود: «میزبان TOI-2257b مقداری در اطراف ستاره گردش می‌کند که احتمالاً حاوی آب مایع است، بنابراین ممکن است شرایط مساعدی برای تشکیل اکوسیستم‌ها وجود داشته باشد».

با این حال، شعاع TOI-2257b نشان می دهد که این سیاره تقریباً گازی است و فشار اتمسفر بالای آن برای زندگی مناسب نیست. دکتر گفت: “ما دریافتیم که TOI-2257b مدار دایره ای یا مرکزگرا ندارد.” نیکول سانچز، ستاره شناس دانشگاه برن و مدیر این مطالعه گفت. از نظر جمعیت، این خبر بدی است، زیرا میانگین دمای یک سیاره بسته به جایی که سیاره در مدار خود قرار دارد، از منفی 80 درجه سانتیگراد تا حدود 100 درجه سانتیگراد (منفی 112 تا 212 درجه فارنهایت) متغیر است.

چنین مدار شگفت انگیزی برای چنین سیاراتی بسیار عجیب است و دکتر. شین توضیح می دهد که پاسخ احتمالی به این مدار شگفت انگیز احتمالا این است که سیارات غول پیکر در خارج از منظومه پنهان شده اند که در مدار TOI 2257b اختلال ایجاد می کند. نتایج کشف سیاره TOI-2257b در مقاله ژورنال نجوم و اخترفیزیک منتشر شده است.

منبع: اخبار علمی

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

تماس با ما