شرکت سوئدی اعتراف کرد: ما به داعش پول داده ایم.

[ad_1]

سهام اریکسون، مستقر در استکهلم، سوئد، روز چهارشنبه (16 فوریه) به دنبال تحقیقات داخلی در مورد فساد این شرکت، که به داعش و دیگر میانجیگران در عراق رشوه می دهد، 11 درصد سقوط کرد. در دوره ای که گروه های تروریستی، از جمله داعش، برخی از شیوه های حمل و نقل را کنترل می کردند، روش های جایگزین حمل و نقل برای نادیده گرفتن آداب و رسوم عراق کشف شد.

به گزارش پرشیا، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در گزارشی نوشت: برج اکهلم، مدیرعامل این شرکت اعتراف کرد که شرکتش به داعش در عراق پول داده است که برخی از آنها به گمرکات فرار و مسیرهای حمل و نقل مرتبط است. ما شاهد هستیم که این شرکت مسیرهای حمل و نقل را از مناطق تحت کنترل سازمان های تروریستی از جمله داعش خریداری کرده است. با امکاناتی که در اختیار داریم، نتوانسته ایم دریافت کنندگان نهایی این وجوه را شناسایی کنیم.»

اظهارات اکهلم در حالی بیان شد که اریکسون اواخر روز سه شنبه بیانیه ای صادر کرد و در آن “نقض جدی انطباق و اخلاق شرکتی” با کارکنان، فروشندگان، مشاوران فروش و تامین کنندگان اریکسون در عراق بین سال های 2011 و 2011 را محکوم کرد. چند ساعت بعد. تا سال 2019 به رسمیت شناخته شده است.

بر اساس این گزارش، «بازرسان نتوانستند گیرنده نهایی پرداخت برای مسیرهای حمل و نقل جایگزین را تعیین کنند، اما این اتفاق در زمانی رخ داد که برخی از مسیرها تحت کنترل داعش و دیگر سازمان های تروریستی بود». بررسی ها همچنین احتمال «خطرات احتمالی پولشویی» از طریق این پرداخت ها را رد نمی کند. در عین حال، این شرکت سوئدی اعلام کرد که نمی تواند هیچ یک از کارکنان خود را که مستقیماً در تامین مالی سازمان های تروریستی دست دارند شناسایی کند و بسیاری از کارمندان آن اخراج شده اند.

بررسی پورتفولیوی اریکسون نشان می دهد که این شرکت سوئدی در دسامبر 2019 بیش از 1 میلیارد دلار برای حل و فصل تحقیقات جنایی و مدنی ایالات متحده در مورد فساد خارجی در چین، اندونزی، ویتنام، جیبوتی و کویت پرداخت کرده است.

[ad_2]

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما