شیرینی های رابطه ای، شیک و خوشمزه عید نوروز را چگونه تهیه کنیم؟

[ad_1]

در رفتن قرابیه نوعی شیرینی سنتی آذربایجانی است که در شهرهای زنجان، تبریز، قزوین، ارمیا، مراغه و همچنین در کشورهای آذربایجان، ترکیه، یونان و … به اشکال مختلف طبخ می شود. قرابیه یک شیرینی خانگی خوشمزه و گران قیمت است که در آن از مغز پسته تزیین شده، پودر بادام یا نارگیل استفاده می شود.

به گزارش فرارو، اگر می خواهید با شیرینی های زیبای نوروزی که در خانه درست می کنید رابطه ای شیک و خوشمزه داشته باشید با ما همراه باشید و نکات کلیدی و نحوه ایجاد رابطه خوشمزه و آسان با مرگ را بیاموزید. تکنیک های آشپزی با شما مصرف کنندگان عزیز.

مواد لازم برای تهیه اقوام

تخم مرغ: 1 عدد
نشاسته ذرت: 90 گرم
آرد سفید: 250 گرم
پودر قند: 100 گرم
وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری
بکینگ پودر: 1 قاشق مرباخوری
کره: 125 گرم
روغن مایع: 25 گرم
زعفران کوبیده: ۱ قاشق غذاخوری
پودر پسته، مغز بادام و پودر نارگیل: به میزان لازم برای تزیین.
عسل: کمی برای تزئین

نکات مواد خام

شکر پودر شده

نکاتی در مورد پودر قند

پودر قند باید از شکر تهیه شود. یعنی حاوی پودر قند است. اگر شکر را آسیاب کنید، هرگز به نرمی شکر آسیاب نمی شود. پودر قند مرغوب، پودر قندی است که نرم است. به خاطر داشته باشید که پودر قند یک بار در کیسه یا ظروف سفت می شود. بنابراین قبل از اضافه کردن آن به شیرینی، آن را با چرخ گوشت زده و سپس الک کنید.

نکاتی در مورد نشاسته ذرت

نشاسته ذرت

نشاسته ذرت مانند آرد و به رنگ سفید است. نشاسته ذرت نیز بافت نرمی دارد، بنابراین اگر مقداری از آن را بین انگشتان خود بمالید، صدای جیغی خواهید شنید. استفاده از نشاسته ذرت در انواع دسرها و غذاها عنصر تمرکز است. توجه داشته باشید که نشاسته گندم با نشاسته ذرت متفاوت است و نمی توان آن را جایگزین کرد. نشاسته ذرت را می توان از فروشگاه های شیرینی پزی در بسته بندی های بهداشتی تهیه کرد.

دستور العمل های آرد.

ارد

نکته مهمی که در مورد آرد باید به آن توجه کرد، کیفیت آرد موجود در بازار است که متفاوت است. بنابراین بسته به کیفیت آرد ممکن است مقدار آن بیشتر یا کمتر از مقدار ذکر شده در دستور پخت باشد. پس هنگام اضافه کردن آرد به این نکته توجه داشته باشید. اگر متوجه شدید که شیرینی در حال سفت شدن است. اما هنوز مقداری آرد باقی مانده است. یعنی آردی که اضافه می کنید کافی است و بقیه را اضافه نکنید. اگر دستورالعمل ها را دنبال کنید؛ اما شما احساس می کنید که محتوای شما هنوز به غلظت لازم نرسیده است. یعنی باید کمی آرد اضافه کنید. بنابراین، همیشه باید مقدار آرد مشخص شده در دستور تهیه شود. حالا این مقدار بسته به کیفیت آرد می تواند کم و بیش باشد.

نحوه تهیه یک خویشاوند.

1- برای شروع کار، کره را از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسد. سپس آن را در ظرفی بریزید و به هم زدن ادامه دهید تا یکدست شود و سپس پودر قند و روغن مایع را به آن اضافه کنید و با هم تکان دهید تا تکان بخورد.

۲- در مرحله بعد تخم مرغ آب پز + وانیل + زعفران را به مواد اضافه کنید و با همان لیسک هم بزنید تا همه مواد یکسان شود و سپس نشاسته ذرت را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

3- در مرحله آخر آرد و بکینگ پودر را که از قبل مخلوط و الک کرده اید، کم کم و در دو تا سه مرحله به مواد شیرینی اضافه کنید و با دست خوب هم بزنید تا یکدست و بدون دانه شود. تبدیل به خمیر شود. خمیر را در کیسه فریزر قرار دهید و به مدت 1 ساعت در دمای محیط استراحت دهید.

قرابیہ

4- پس از استراحت خمیر به اندازه ده گرم گردو از آرد خارج کرده و با دست گرد کنید. داخل سینی فر را با کاغذ بدون روغن بپوشانید و گلوله های آردی را که آماده کرده اید با فاصله کمی از داخل سینی فر قرار دهید. سپس سینی فر را به مدت 15 دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید تا خرچنگ ها کاملا بپزند.

5 – وقتی سینی را از فر خارج کردید و کشمش ها کاملا خنک شدند، با کاغذ روغنی بردارید. عسل را روی بخار کتری بگذارید و کمی رقیق کنید. پودر پسته، خلال شده و تفت داده شده بادام و پودر نارگیل را در کاسه های جداگانه بریزید و نزدیک دست خود نگه دارید. حالا یک دانه قرنطینه بردارید و سر آن را در عسل مذاب فرو کنید. سپس همان قسمت عسل را در پودر پسته بریزید و بستگان بعدی را با بادام خرد شده و قسمت بعدی را با پودر نارگیل تزیین کنید. اکنون اقوام خوشمزه و زیبای شما آماده هستند. نوش جان

یادداشت مهم
دمای فر و مدت زمان پخت در فر بسته به نوع فر برقی و گازی متفاوت است. برای فرهای برقی بهتر است دمای حدود 165 درجه سانتیگراد داشته باشید و فر را در حالت همرفت نگه دارید.

[ad_2]

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

تماس با ما