طرز تهیه خورش نشتی ایلام

[ad_1]

تره کوهی یا بلبل گیاهی است با خواص فراوان که در فصل بهار در استان های گیلان، ایلام و … و همچنین در ارمنستان و جمهوری آذربایجان به عنوان خودرو استفاده می شود و انواع غذاها با آن طبخ می شود. .

خورش تره فرنگی یکی از غذاهای لذیذ عیلام و استان غربی کشور است که بافت و رنگی شبیه آب سبزی دارد.

گوشت، نخود (لوبیا قرمز یا لوبیا سفید)، روغن حیوانی، تره فرنگی، رب گوجه فرنگی، پیاز، نمک، فلفل، زردچوبه و ادویه از مواد تشکیل دهنده این خورش خوشمزه محلی است.

مواد برای 6 نفر

400 گرم گوشت یا گوشت گاو

تره فرنگی سرخ شده 500 گرم

نصف پیمانه لوبیا سفید یا لوبیا قرمز

سیب زمینی ها را پوست گرفته و آب آن را بگیرید

پودر لیمو به مقدار لازم

نمک، زردچوبه و فلفل قرمز به میزان لازم

روغن به میزان لازم

زعفران به میزان لازم (اختیاری)

3 عدد سیب زمینی پوست کنده خرد شده و سرخ شده (برای تزیین)

2 عدد گوجه فرنگی خرد شده و سرخ شده

طرز تهیه خورش نشتی کوهی

حبوبات را از شب قبل خیس کنید و آب آن را چند بار عوض کنید تا حبوبات پف کرده و زودتر بپزند. در قابلمه را کمی روغن بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید.

سپس پیاز خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود. سپس گوشت رنده شده را به پیاز اضافه کنید و به مدت پنج دقیقه با هم تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند و پیازها طلایی شوند.

آب حبوبات را آبکش کرده و در قابلمه ای با زردچوبه بریزید و دو دقیقه دیگر مواد را تفت دهید. سپس حدود نیم لیتر آب در قابلمه بریزید و شعله گاز را زیاد کنید تا آب بجوشد.

حرارت را کم کنید تا گوشت و حبوبات بپزند و درب قابلمه را ببندید. در همین حین در تابه ای کمی روغن بریزید و با شعله ملایم به مدت 10 دقیقه تفت دهید.

پس از پخته شدن گوشت، تره فرنگی سرخ شده را در قابلمه خورش بریزید و نمک غذا را اضافه کنید. بگذارید خورش یخ بزند. در 15 دقیقه آخر خورش لیمو و لیمو و زعفران دم کرده را اضافه کنید. مدفوع تره فرنگی را با سیب زمینی سرخ شده و گوجه فرنگی تزیین کنید و با برنج سرو کنید.

نکات مهم در تهیه خورش نشتی

می توانید به جای پودر لیمو از لیمو عمانی، آب یا آبلیمو استفاده کنید.

برای تهیه این خورش می توانید از رب گوجه فرنگی نیز استفاده کنید.

در روش تهیه خورش تره سبزی، گوشت را جدا می کنند. برای تهیه نسخه گیاهی این خورش باید حدود یک کیلوگرم تره فرنگی خرد شده 200 گرم برگ سیر خرد شده را در روغن محلی به مدت چند دقیقه تفت دهید.

سپس حدود دو قاشق غذاخوری برنج و یک لیوان دوغ یا دو لیوان آب اضافه کنید. برنج و سبزیجات را بپزید. سپس 100 گرم گردو، ادویه، نمک و روغن محلی را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

صبر کنید تا خورش جا بیفتد. در آخر چهار عدد تخم مرغ را در خورش زده و صبر کنید تا تخم مرغ ها بپزند.

[ad_2]

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما