مانیتور جدید جنتکس درایور ضربان قلب شما را کنترل می کند – Zomit

[ad_1]

Gentex، تامین کننده تجهیزات خودرو و هوافضا، در حال توسعه یک دوربین بسیار حساس برای فضای داخلی خودرو است. این شرکت محصول جدید خود را در نمایشگاه CES 2022 به نمایش گذاشت. ایده این است که از این فناوری برای نظارت بر راننده و کابین به بهترین و مطمئن ترین شکل ممکن استفاده شود. سیستم مبتنی بر نور این شرکت به قدری پاسخگو است که می تواند ضربان قلب و تنفس کودک و حتی اجسام دور از دید شما را تشخیص دهد.

به گفته Cnet، عملکرد سیستم جدید Gentex ممکن است مانند جادو به نظر برسد. اما هیچ چیز مرموز در مورد کاری که او انجام می دهد وجود ندارد. مهندسان فناوری تشخیص چهره گوشی های هوشمند را به خودروها وارد می کنند. من میفهمممدیر ارشد فناوری و معاون مهندس جنتکس توضیح داد:

عملکرد دستگاه جدید ما شبیه به سیستم تشخیص چهره است، با این تفاوت که ما از یک سیستم مبتنی بر لیزر برای تولید 5000 تا 7000 نقطه استفاده می کنیم. سپس از این نقاط نوری برای ایجاد یک نقشه دقیق از کل فضای داخلی خودرو استفاده می کنیم. از طریق این نکات ما واقعاً می توانیم سرعت را پیدا کنیم.

سیستم مانیتورینگ جدید جنتکس

دوربین به گونه ای کار نمی کند که راننده باید مستقیماً به آن نگاه کند و در عوض سیستم می تواند امواج مایکروویو را دریافت کند. به عنوان مثال، هنگامی که قلب شما می تپد، لباس های شما صدای بسیار کمی تولید می کنند که حسگرها می توانند آن را تشخیص دهند. همین امر در مورد چرت زدن نوزاد نیز صادق است. از آنجایی که تنفس او ناخودآگاه صندلی ماشین را حرکت می دهد، سیستم به اندازه کافی حساس است تا آن را تشخیص دهد.

بوهم گفت که این فناوری شامل لنز با میدان دید 170 درجه و سنسور دوربین تقریباً 5 مگاپیکسلی نیست. از لنزهای مادون قرمز برای تصویربرداری دو بعدی استفاده می شود و برای بهترین نتیجه، لیزر نقاط کوچک را در اعماق مختلف نقشه برداری می کند. به طور کلی، تمام اجزای دستگاه جدید جنتکس به قدری جمع و جور هستند که می توان آنها را روی کنسول بالای سر یا حتی روی آینه عقب نصب کرد.

مقالات مرتبط:

فن‌آوری حسگر جدید جنتکس که اواخر سال گذشته و پس از خرید شرکت گاردین اپتیکال به دست آمد، می‌تواند به‌عنوان یک سیستم پیشرفته یادآور صندلی عقب برای نگه داشتن کودک یا حیوان خانگی شما در ماشین استفاده شود.

همچنین می توان از آن برای بهبود امنیت استفاده کرد. این سیستم آنقدر هوشمند است که می داند مردم کجا نشسته اند و راننده چقدر از فرمان فاصله دارد و دستانش کجاست. برای افزایش ایمنی می توان از اجزای مفید برای باز کردن کیسه هوا در هنگام تصادف استفاده کرد. بوهم گفت این فناوری از به روز رسانی های هوایی پشتیبانی می کند. بنابراین انتظار می رود با گذشت زمان بهبود یابد.

بوهم اکنون معتقد است که فناوری های نوری گاردین کرونا با این همه گیری تعطیل شده است، آنها هنوز کار دارند. او می گوید فناوری نظارت بر خودروی بسیار حساس این شرکت در چهار تا پنج سال آینده وارد بازار خواهد شد.

وی گفت: این پیش بینی از روند توسعه خودرو ناشی می شود که معمولا چندین سال طول می کشد تا یک خودروی جدید وارد بازار شود. انتظار می رود این شرکت هنگام راه اندازی فناوری جدید Gentex خدمات مختلفی را ارائه دهد. از مانیتورهای اصلی راننده گرفته تا دوربین هایی که کل فضای داخلی خودرو را در یک نقشه دقیق ترسیم می کنند.

[ad_2]

Nick Webster

مزاحم عمومی فن غذا. حلال مشکل بدون عذرخواهی کارآفرین. خواننده.

تماس با ما