طرز تهیه دسر گردوی اسکار مخصوص عید نوروز

[ad_1]

در رفتن با فرا رسیدن عید نوروز، تهیه شیرینی های خوشمزه و خانگی برای پذیرایی این روزها رو به افزایش است و همه در صدد تهیه شیرینی هستند. شیرینی های نوروزی که در خانه درست می شوند بسیار متنوع، خوش رنگ و خوشمزه هستند. گردو اسکار یکی از خوشمزه ترین و خاص ترین شیرینی های نوروزی است که در کشورهای مختلف به جز ایران تهیه می شود. شیرینی های اسکار در ایالات متحده به شیرینی های اثر انگشت و در سوئد غارهای تمشک معروف هستند که گمان می رود منشا آن ها در سوئد باشد.

این دسر خشک که ماندگاری بالایی دارد از مخلوط کره و پودر قند و هل و گردو درست می شود که عطر و طعمی غیرعادی دارد و برای پذیرایی نوروزی بسیار زیبا و مناسب می باشد.گزینه دارد . این مقاله یا بخش به منابع یا مراجعی نیاز دارد که در نشریات معتبر و شخص ثالث ظاهر شوند.

مواد لازم برای ساخت لکه گردو

آرد سفید: 125 گرم
تخم مرغ: 1 عدد
کره: ۷۵ گرم
پودر قند: 50 گرم
وانیل: نوک یک قاشق چایخوری
پودر هل: نصف قاشق چایخوری
مغز گردو خرد شده: 1 پیمانه

نکات مواد خام

شکر پودر شده

نکاتی در مورد پودر قند

پودر قند باید از شکر تهیه شود. یعنی حاوی پودر قند است. اگر شکر را آسیاب کنید، هرگز به نرمی شکر آسیاب نمی شود. پودر قند مرغوب، پودر قندی است که به آرامی آسیاب می شود. به خاطر داشته باشید که پودر قند یک بار در کیسه یا ظروف سفت می شود. بنابراین قبل از اضافه کردن آن به شیرینی، آن را با چرخ گوشت زده و سپس الک کنید.

دستور العمل های آرد.

ارد

نکته مهمی که در مورد آرد باید به آن توجه کرد کیفیت آرد موجود در بازار است که متفاوت است. بنابراین بسته به کیفیت آرد ممکن است مقدار آن بیشتر یا کمتر از مقدار ذکر شده در دستور پخت باشد. پس هنگام اضافه کردن آرد به این نکته توجه داشته باشید. اگر متوجه شدید که شیرینی در حال سفت شدن است. اما هنوز مقداری آرد باقی مانده است. یعنی آردی که اضافه می کنید کافی است و بقیه را اضافه نکنید. اگر دستورالعمل ها را دنبال کنید؛ اما شما احساس می کنید که محتوای شما هنوز به غلظت لازم نرسیده است. یعنی باید کمی بیشتر آرد اضافه کنید. بنابراین، همیشه باید مقدار آرد مشخص شده در دستور تهیه شود. حالا این مقدار بسته به کیفیت آرد می تواند کم و بیش باشد.

نکاتی برای هل دادن

فشار دادن

برای تهیه شیرینی حتما از پودر هل سبز استفاده کنید. چون عطر بیشتری نسبت به هل سفید دارد و برای تهیه شیرینی و شیرینی جات مناسب تر است.

طرز تهیه شیرینی اسکار

1- برای شروع کار کره که به دمای محیط رسیده، پودر قند را با همزن برقی به مدت 2 دقیقه مخلوط کنید تا کرم رنگ و شفاف شود.

2- زرده ها را جدا کرده و مواد فوق را به همراه وانیل و پودر هل اضافه کنید و یک تا دو دقیقه دیگر هم بزنید.

3- در این مرحله همزن را خاموش کرده و کنار بگذارید. در دو مرحله کمی آرد اضافه کنید و همزمان با همزن یا همزن دستی تکان دهید. وقتی مواد به حالت خمیر در آمد، لیسک را کنار می گذاریم و با دست ورز می دهیم تا خمیر یکدستی به دست آید که به دست بچسبد. مراقب باشید که آرد زیاد ورز داده نشود. چون خمیر به روغن تبدیل می شود و شیرینی شما بعد از پخت خشک می شود.

شیرینی اسکار

4- قرص ده گرمی یک فندق بزرگ یا یک آرد کوچک به اندازه گردو را بردارید و با کف دست گرد کنید. سفیده ها را در ظرفی بریزید و با چنگال تکان دهید. گلوله آرد را در سفیده تخم مرغ بریزید. سپس با چنگال بلند کرده و در مغز گردو بغلتانید. گلوله های آماده شده را در سینی فر که کاغذ روغنی را روی آن پهن کرده اید قرار دهید و جدا کرده و سینی را در فر با دمای 170 درجه سانتیگراد قرار دهید تا شیرینی ها به مدت 15 تا 20 دقیقه بپزند.

5- وقتی شیرینی ها را از فر خارج کردید و خنک شد، روی آن ها کمی پودر قند بپاشید و در ظرف سرو بچینید.

امتیاز کلیدی
1- دمای پخت قنادی اسکار برای فر برقی 150 درجه سانتیگراد به مدت 20 دقیقه می باشد.
۲- برای تهیه شیرینی اسکار می توانید به جای مغز گردو از کنجد یا عدس پسته استفاده کنید.
3- این دسر را در ظرف در بسته و در یخچال نگهداری کنید.
4- برای تزیین کیک آغشته به گردو می توانید قبل از پخت سوراخ کوچکی روی خمیر ایجاد کنید و بعد از پخت و خنک شدن کیک این سوراخ را با ژله دم کرده یا شکلات های آب شده پر کنید.

[ad_2]

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

تماس با ما