ماجرای مرگ دلخراش اسحاق زویدیل، کوهنورد در ایران

[ad_1]

اسحاق غدیل یکی از مشاهیر بدنسازی ایران دارفانی را در هزاران کیلومتری زادگاهش در کانادا وداع گفت. چند هفته پیش پزشکان به او گفتند که به دلیل متاستاز سرطان به سلول های بدنش به پایان زندگی خود نزدیک شده است. سرانجام در صبح چهارشنبه چهارم اسفند 1400 برای همیشه زندگی را وداع گفت.

گوادیل در سال های 1986، 1989، 1991 و 1993 مدال طلای سنگین وزن ایران را از آن خود کرد. غرور او در دنیا کمتر نبود. آیزاک بین سال‌های 2012 تا 2016 چهار مدال نقره و طلای جهانی کسب کرد. او در سال 2016 به رشد جسمانی خود رسید و قهرمان شد تا جواز حضور در مستر المپیک کویت را بگیرد. او فینالیست مسابقات قهرمانی حرفه ای تورنتو کانادا در سال 2018 شد.

این یک بیوگرافی کوتاه از اسحاق گایدل به نام “کوه ماهیچه ها” است. روزهای آخر زندگی با درد شدید گذشت. گایدل در بازگشت به ایران پس از مسابقات جهانی تورنتو سردرد و سرگیجه عجیبی داشت. با وجود آزمایش های مکرر، پزشکان نتوانستند وضعیت او را تشخیص دهند.

سفر به کانادا و بستری شدن در بیمارستانی مجهز وضعیت او را بیش از پیش روشن کرد. پزشکان توده سرطانی را از سر او خارج کردند، اما در همان زمان متوجه شدند که او سرطان دارد و به نوعی بیکار شده است. او در 4 سال گذشته با سرطان دست و پنجه نرم می کرد. رنج کشید، اما از مبارزه دست نکشید. گایدل در مصاحبه ای می گوید: «همه پزشکان با ناراحتی گفتند من چند ماه بیشتر زنده نمی مانم و باید شیمی درمانی را شروع کنم تا درد کمتری را تحمل کنم.

با توکل به خداوند متعال و اعتقاد به معجزه راه دیگری را انتخاب کردم، راهی که از نظر مادی خلاف جهت آب و غیر ممکن بود. تصمیم گرفتم شیمی درمانی نکنم، روی رژیم غذایی ام تمرکز کنم، نه برای اینکه بیمار شوم، بلکه برای بهبودی و خیلی چیزهای دیگر. من این راه را شروع کردم، ورزش می کنم و معتقدم مرگ و زندگی دست خداست و تا خدا نخواهد برگی از درخت نمی افتد».

وی در گفت‌وگویی دیگر از صمیم قلب تسلیت گفت: معتقدم هر اتفاقی بیفتد می‌شود. یک فرصت دیگر به شما بده، این اتفاق خواهد افتاد.”

کوئید و نام او پس از مرگش همیشه در تاریخ این رشته به یادگار خواهد ماند زیرا او تا آخرین لحظه از افشای داروهای هورمونی بدنسازی دست برنداشت و سعی کرد جوانان را از مصرف این داروها باز دارد. نگاهی می اندازیم به برخی از نوشته های او در آخرین روزهای عمرش. با مصرف نکردن داروهای هورمونی بدنسازی از سلامتی خود محافظت کنید و مثل من قربانی این زندگی نباشید. استفاده مداوم از استروئیدهای آنابولیک می تواند منجر به بسیاری از تغییرات جسمی و روانی و همچنین بسیاری از سرطان ها در مردان و زنان شود.

دکتر سال 2018 به من گفت که شما نمی توانید بیش از 6 ماه زندگی کنید. گریه کردم. من دخترم را دیدم. ما به دردسر افتادیم. من و همسرم و دخترم ماه ها در غربت غمگین بودیم. پدرم در آن شش ماه سه بار سکته کرد و فوت کرد. به معجزه خداوند عمرم طولانی شد و در آن سالها هزاران نفر از هموطنان را متوجه مضرات داروهای بدنسازی کردم. سکوت و خیانت برای من در بدنسازی ممکن نیست. من در مورد اثرات مضر پپتیدهای پیشنهاد شده توسط قهرمانان مشهور کشورم – که نام آنها را ذکر نمی کنم – و جوانی را قربانی می کنند برای شما می نویسم.

[ad_2]

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما