شخصیت امین حیایی

[ad_1]

معمولی

امین حیایی در نوزدهم خرداد سال 1349 در شهرستان به دنیا آمد. تهرانبازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، خواننده و داور مسابقه استعدادیابی ایرانی که بازیگری را از اوایل دهه 70 شروع کرد اما در یک فیلم سینمایی بازی کرد.اصلاح آفتابساخته شده است محمد حسین حقی (انتشار 1997) و سریال “همسایه هاساخته شده است محمد حسین لطیفی (پخش در سال 2001) و مورد استقبال منتقدان و تماشاگران قرار گرفت. او همچنین در صنعت موسیقی فعال است و اولین آلبوم خود را در سال 2001 منتشر کرد.

زندگی کنید و وارد دنیای هنر شوید

امین حیایی در سال 1349 در تهران در خانواده ای پنج نفره به دنیا آمد. امین حیایی از دوران مدرسه به نمایش علاقه پیدا کرد و در تئاتر دانش آموزی کار کرد. پس از فارغ التحصیلی به خدمت سربازی رفت اما در همان خدمت سربازی با جدیت بیشتری در مرکز هنرهای نمایشی عقیدتی و سیاسی مشغول به کار شد و توانست تجربیات بیشتری کسب کند. پس از پایان خدمت سربازی، تا سال 1370 به فعالیت در عرصه تئاتر ادامه داد و کودکان را به بازی در تئاتر آموزش داد. ثریا قاسمی او دعوت شد و بدین ترتیب اولین تجربه حرفه ای خود را به دست آورد. ثریا قاسمی به دلیل بازی موفق در این تئاتر، در فیلم «همان سال» ایفای نقش کرد.دو همراهساخته شده است اصغر هاشمی این فیلم اگرچه دیر اکران شد اما برای اولین بار معرفی شد و جلوی دوربین رفت. در سال ۱۳۷۲ دوباره با اصغر هاشمی و این بار با ایفای نقش در سریال همکاری کرد.اپارتمان“، همچنین در تلویزیون ظاهر شد.

شهرت و افتخار

با وجود اینکه امین حیایی در دهه 70 در چندین فیلم ظاهر شد اما شهرت او به نقش هایی که در دهه 80 بازی کرد برمی گردد. او در ابتدا با بازی در فیلم همسایه که در سال 2001 پخش شد تا سال 2003 توجه بسیاری را به خود جلب کرد.مزاحمساخته شده است سیروس الوند، تندیس بهترین بازیگر مرد حافظ جهان را در شکوه تصویر فتح کرد. نقش در فیلم “هایای” محصول 2007شبساخته شده است رسول خدا، برنده شد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر. در سال 1393 در فیلم «.از دست دادن“جهت دار تینا پاکروان تندیس حافظ برنده جایزه بهترین بازیگر مرد شد. در فیلم بازی کنیدفرود آمدنساخته شده است حمید نعمت الله، برای امین حیایی دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر دیپلم افتخار در سال 2017 و بهترین بازیگر مرد نقش اول جشنواره منتقدان فیلم ایران در سال 1397 همراه آورد. او زمانی مجسمه حافظ را داشت بهترین بازیگر مرد کمدی جشن دنیای تصاویر برای بازی در سریالساخت ایران 2“فهمیدم.

سایر فعالیت های هنری

امین حیایی پس از کسب شهرت در دنیای بازیگری، با هدف استعدادیابی در عرصه بازیگری، موسسه فرهنگی هنری آموزش بازیگری را راه اندازی کرد. او همچنین از ابتدا عاشق موسیقی بوده و برادر کوچکترش نیز در این زمینه فعالیت دارد. امین حیایی اولین آلبوم خود را در سال 1380 منتشر کرد.بوی بهشتبعدها در سال 1385 با آلبوم “کویر” منتشر شد.باران“ارایه شده. او چندین تک آهنگ را در دهه 1990 منتشر کرد که برخی از آنها برای اعتبار فیلم بودند.

داور استعدادیابی

ایمن حیایی برای پروژه مسابقه تلویزیونی پایان سال 1397دوران جدیدبه عنوان قاضی با تولید و عملکرد پیوست احسان علیخانی ایجاد شدند. این مسابقه در سری اول در پایان سال 1397 و سری دوم در پایان سال 1398 در حال پخش است.

[ad_2]

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما