یک نماینده از انتصاب عبدالملکی در وزارت کار به شدت انتقاد کرد

[ad_1]

در جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس، موسوی لارگانی سوالی از وزیر کار پرسیده بود که از پاسخ وزیر کار قانع نشد، بنابراین مقرر شد این سوال به صحن علنی مجلس ارسال شود.

رویداد 24 به فابل صوتی این جلسه دسترسی دارد. به گفته موسوی لارگانی، این پرونده نشان می دهد که در وزارت کار چه می گذرد. وی گفت: برخی از افراد منصوب عبدالملکی از سوی نهادهای امنیتی رد شده اند و نهادهای امنیتی نیز وزیر را از انتصاب وی منع کرده اند، اما وزیر نتوانست برای او پستی بگذارد و به همین دلیل او را به عنوان رئیس منصوب کرد! عجیب اینکه در این جلسه، نمایندگان دیگر با شنیدن اتفاقات رخ داده در وزارت کار، به جای توجه به سوال یا استیضاح وزیر، به هر طریقی سعی کردند موسوی لارگانی را از پیگیری سوال خود منصرف کنند و او را برکنار کردند. نمایندگان با سوگند و آیه سوال می کنند!

روزی که حجت الله عبدالملکی از سوی ابراهیم رئیسی به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شد، عده کمی از او اطلاع داشتند. او را شاید کسانی که این مسابقه را از تلویزیون جمهوری اسلامی تماشا کردند شناخته شده باشند و شاید در کمال ناباوری به این فکر کرده باشند که در تاریخ کشور چه اتفاقی افتاده و به عنوان مجری و داور یک برنامه سرگرمی تلویزیونی چه اتفاقی افتاده است. به عنوان معرفی وزیر کار! البته این اتفاق افتاد و عبدالملکی به عنوان وزیر معرفی شد و معتبرتر این است که مجلسی که با شعار کارآمدی و کارآمدی در اکثر مواقع در تاریخ جمهوری اسلامی روی کار آمده بود، او را به وزارت فرستاد. با 191 رای در کنار. برخی از نمایندگان که از انتخاب وی خوشحال بودند اما معتقد بودند که وی به زودی باید تاوان تصمیم اشتباه خود را بپردازد و نتیجه این انتخابات شکست یکی از وزارتخانه های مطرح کشور بود. حضور فرد معلول یکی از نمایندگان موسوی لارگانی لارگانی بود که نطق علیه عبدالملکی را اینگونه قرائت کرد: وزرا تاکنون در رده ریاست جمهوری بوده اند و دارای سابقه نمایندگی و وزارت بوده اند. باید فردی مثل مخبر برای آن شناسایی می شد. مدیران این وزارتخانه ها مانند رفاه، انضباط، تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی اغلب وزیر بوده اند و وزیر تعاون باید در صنعت، پزشکی، پتروشیمی، نفت، اشتغال صاحب نظر باشد. صادرات، واردات، بیمه و روابط کار. کسب مبالغ هنگفت برای صندوق بازنشستگی، پرکردن خلأ موجود… اما هویت عبدالمالکی ظلم به آینده این نخبگان جوان و ثانیاً بی عدالتی بود. کابینه و مجلس. تنها زیرمجموعه شستا ذوب آهن اصفهان است که نمی تواند یک جوان 40 ساله غیرصنعتی را مدیریت کند، پس چگونه عبدالملکی می تواند وزیر تعاون باشد؟

اکنون پس از گذشت چهار ماه، به نظر می رسد که پیش بینی لارگانی محقق شده است و دولت به دلیل شایعات عجیب و غیرحرفه ای از جمله انتصابات عجیب از یک سو و «طرح اشتغال میلیونی» از سوی دیگر مورد انتقاد قرار گرفته است. برای افزایش نمایندگی به عنوان مثال، حسن لطفی، یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از انتصاب وزارت کار، گفت: «وقتی خبری از کیفیت نیست و افراد غیر مرتبط یک شبه مجازات می شوند، شاهد ظهور مافیا هستیم.»

در نهایت انتقادات به حدی رسید که ناصر موسوی، مدیرعامل وزارت کار برای پاسخ به سوال لارگانی به مجلس رفت تا وزرا به انتصابات استخدامی خارج از این وزارتخانه پاسخ دهند. رویداد۲۴ به فایل گفتگوی این نشست دسترسی دارد که در آن انتقادات و افشاگری ها علیه موسوی لارگانی ارائه شده است. عجیب اینکه در این جلسه، نمایندگان دیگر با شنیدن اتفاقات رخ داده در وزارت کار، به جای فشار سریع به سوال یا استیضاح وزیر، سعی کردند موسوی لارگانی را از پیگیری سوال خود منصرف کنند. با پیگیری آنچه به نام سوء مدیریت و رفتار غیرقانونی می خوانند، می خواهند با ریش سفید کار جمع کنند و نماینده سوال کننده را با قسم و آیه دفع کنند!

وزیر کار به دلیل بی تجربگی از یگان ویژه جدا شده است

خلاصه موسوی لارگانی نماینده فلاورجان و عضو کمیسیون مالی مجلس از وزیر کار پرسید که چرا تمام انتصابات در وزارت کار خارج از این وزارتخانه انجام می شود؟ توضیح موسوی لارگانی در این باره آغاز می شود: «وزارت کار یک وزارتخانه ویژه است و تغییرات عمده ای در ستاد ایجاد نمی کنیم و جای کادر ویژه خالی نیست، اما وزرای کار به دلیل بی تجربگی خود یگان ویژه را برکنار کرده اند و نه از آنها برای پست‌های معاونت و مدیر کل استفاده کرد و در عوض سیاستمداران نادان و بی‌تجربه را از خارج از وزارتخانه آورد و آنها را مدیر کرد.»

وقتی بدنه وزارتخانه ای که سال ها کار می کند و متخصص است و به دنبال انگیزه برای پیشرفت و قبول مسئولیت است، همه مدیران بیرون آمده اند و همگی نیروهای بی تجربه هستند، بی تجربگی خود را هم به آن اضافه کنید. به نظر می رسد همه نیروهای ویژه انگیزه ای برای کار و پیشرفت ندارند، حالا بگو این خدمت به نظام است؟

عبدالملکی در گرداب «دروازه رفاه» / افشاگری تکان دهنده موسوی لارگانی علیه وزیر کار / وزارتخانه را مثل غنائم بین رفقای خود تقسیم کردید.

به همه سهمیه دادی و وزارت را مثل غنایم بین دوستان و یارانت تقسیم کردی.

یکی از اعضای کمیسیون مالی به حجت عبدالملکی گفت: نیروهایی که این وزارتخانه آورده تنها دو سال زمان می برد تا راهروهای وزارتخانه را یاد بگیرند. آقای وزیر راهی که می روید عاقبت به خیر نمی شود و بزرگترین ظلم را در حق نظامی که از یگان ویژه بیرون کشیده اید کرده اید. من به همه مردم و نمایندگان مردم می گویم که در نهادها و شرکت ها چه گذشته است. به خاطر بی تجربگی به همه سهمیه دادی و وزارت را مثل غنایم بین دوستان تقسیم کردی.

سرویس های امنیتی شما را از این قرار ملاقات ها منع کردند، اما آنها را بازداشت کردند

برخی از افرادی که به این سمت ها منصوب شدند از سوی نهادهای امنیتی رد شدند و نهادهای امنیتی به صراحت شما را از این انتصابات منع کردند و این انتصابات به مصلحت کشور و نظام نیست، پس الان آمده اید چون نمی توانید. این کار را انجام دهید برای آنها پست کنید “برای آنها محافظی قرار داد.”

لارگانی گفت: «وزیر، شما گفتید من مسئول این کار نیستم. اگر نیستید در 4 سال وزارت چه باید کرد؟ کجای دنیا با 1 میلیون تومان می توان شغل ایجاد کرد؟ 1 میلیون تومان هم نمی توانی سوپر حمل کنی. خود دولت می گوید برای هر شغل دائمی یک میلیارد تومان نیاز دارد. اما شما می گویید 1 میلیون. شما کم تجربه ترین افراد بی تجربه را آورده اید نه اینکه با این انتصابات به همه وزارتخانه ها توهین کنید. یعنی در کل وزارتخانه هیچ انقلاب اصولگرای طرفدار دولت نبود که شما دوستانتان را برای آن آورده اید و بیودتا درست کرده اید؟ من به شما هشدار می دهم که خدمت شما نسبت به شما ظلم است. این ظلم به مردم و سرکوب رئیس جمهور است.»

عبدالملکی ناکارآمد وزارت کار را تخریب می کند

عضو کمیسیون مالی مجلس یازدهم در ادامه گفت: در این مدت هیچ وقت به وزارتخانه نرفته ام، درخواست جلسه هم نکرده ام، بنشینید شاید درست شود، اما نمی بینم و این وزارتخانه بد می شود و در حال نابودی است، فعلا از کمیته امداد، پژوهشگاه، بهزیستی از مجلس به وزارت کار نیرو آورده اند، بیشتر انتصابات از کمیته امداد است، عزیزانی که روزی منتظر مدیرکل شدن بودند و هستند. برکنار شدند و افراد کم تجربه را آوردند و بالای سر فردی که 30 سال کار کرده بود گذاشتند، اسامی این افراد را هم می نویسم.

دبیر کل توئیتر را دنبال می کند؛ او از اینکه در توییتر و اینستاگرام چه کاری انجام دهد ناراحت است

عبدالملکی در این جلسه همچنین با بیان اینکه موسوی لارگانی راضی نیست، اعلام کرد که راضی نیست و سوال را به دادگاه ارسال کرد. برخی از نمایندگان مجلس به جای رعایت قانون می خواهند با قسم و آیه و ریش سفیدی موضوع را حل کنند اما موسوی لارگانی در پاسخ به این درخواست ها انتقاد می کند و می گوید: «این وزیر اصلا توییتر نیست، ربطی به وزارتخانه ندارد.

عبدالملکی بدون اینکه حتی یک روز مرخصی بگیرد سهمیه خود را حفظ کرده است

موسوی لارگانی درباره انتصابات این وزارتخانه نیز می گوید: افرادی را استخدام کردید که سابقه یک روزه ندارند و وزیر کار هم کار یک روزه را انجام نداده و فقط سهمیه آنها را در دولت به عنوان مدیرکل و معاون وزیر آورده است.

یکی از حاضران در جلسه خطاب به موسوی لارگانی گفت: حالا شما استاد ما هستید و به ما فرصت دهید تا کار را تمام کنیم. “آیا باید به آن زمان بدهم تا اتفاقی که قرار است بیفتد؟” لارگانی در این نشست می گوید. اگر اسامی 34 نفر از ستاد که ربطی به وزارتخانه ندارند حذف شود قبول می کنم. این تعداد البته با هیئت مدیره ای که حدود 1500 نفر را در خود جای می دهد متفاوت است.

عضو تیم وزارت کار: عبدالملکی در حال آماده سازی کارکنان برای نیم قرن آینده است

گودرزی، یکی از مدیران وزارت کار، به موسوی لارگانی گفت که وزرا در حال آماده سازی ستاد هستند و می خواهند ارتش را برای چند سال آینده آموزش دهند، بنابراین ارقام حذف شد. در اینجا لارگانی پاسخ می دهد: آقای گودرزی شما خودتان سال ها تامین اجتماعی بودید، یعنی همه فاسد بودند و ما را اخراج کردند، این ظلم به همه است، فرض کنید شما 25 سال کار کردید و اولین قدم را برداشتید. به تو دستبند زدند، تو انقلابی هستی.” تو کارگردان بودی، توانا بودی، حالا یکی را از بیرون می آورند و می گذارند روی سرت! این درست نیست.”

حامی وزیر: حالا یک قدم دیگر انقلاب است، تفکراتی هست

علی کارنامی نماینده مجلس هم اینجا از وزیر کار دفاع می کند و می گوید شما محترم هستید و الان فرصت دارید، الان یک مرحله انقلاب است و افکاری هست، کارها را بکنید.

لارگانی: وزیر به آوردن اجاره نامه ها افتخار می کند

موسوی لارگانی نیز در پاسخ به او می گوید: فکری ندارم و الان وقت آن است که چه کار کنم؟ چه اتفاقی قرار است بیفتد افراد فقط استخدام می شوند و این خلاف قانون است. عبدالملکی به بیرون آوردن ارتش مزدور افتخار می کند. او فکر می کند این یک مسابقه میدانی است و فقط به توییتر فکر می کند. او بدون یک روز وزیر شد و وظیفه او توهین به مردم است.

عبدالملکی سر و صدایی در وزارتخانه بر سر بازی میدانی به پا کرده است

موسوی لارگانی در این جلسه توضیح می دهد که سوال من با سوال محمود که می گوید چرا فلانی را حذف کردی متفاوت است؟ من نمی گویم فلانی را اخراج کنید، اتفاقاً می گویم چرا فلانی را اخراج می کنید و از ظرفیت نیروهای ویژه و انقلابی در وزارتخانه استفاده نمی کنید؟ من می گویم او بدون هیچ پیشینه ای از خارج افراد آورده است و به کارش هم افتخار می کند که یک نیروی کم تجربه از خارج از وزارتخانه آورده و دلیلش هم این است که مسابقه میدانی را به هم ریخته و وزارتخانه آن را جابجا کرده است. برای قضاوت در یک مسابقه میدانی آن روز گفتم اشتباه می کنی، الان اشتباه می کنی و به مردم توهین می کنی و من مسئولیت کار را ندارم.

نماینده معاون وزیر: با استخدام افراد کم تجربه به آنها کمک کنید!

یکی از نمایندگان به لارگانی گفت: فرزند شهیدی را به شهر من فرستاده اند که هیچ سابقه ای ندارد، حتی یک روز هم سابقه ندارد. چه کار کنم، وظیفه من چیست؟ گفتم این شخص باید مهارت استاندار شدن را بیاموزد و در آینده وزیر شود. اگر مردم خوب هستند، به رشد آنها کمک کنید زیرا در آینده با فقر نیروی انسانی مواجه خواهیم شد. دولت قبل تمام توانش را آورد، شما کمک کنید و وقت بگذارید.

لارگانی: من تا آخر عمر مقابل وزیر کار می ایستم چون تخلف می کنند

لارگانی می گوید: در دوران مسئولیت ایشان به سمت وزارت نمی روم چون با ایشان کاری ندارم. من می گویم چرا نیروی ویژه را ترک کرد، پس با شما موافق نیستم و سوالم را به دادگاه می فرستم و با آنچه در دادگاه گفته می شود موافقم. در صحن بداند چه می گذرد تا نمایندگان مردم بشنوند و تصمیم بگیرند و من هم با آن موافقم اما می گویم چون وزیر متخلف و ظلم می کند با جان و دل جلوی او می ایستم. و در همان حیاط من سه سوال دیگر دارم. من می پرسم و نمی دانم چرا الان مرتبش نمی کنی.

[ad_2]

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

تماس با ما