پوتین پس از تایید استفاده از نیروی نظامی توسط قانونگذاران روسیه درخواست هایی را مطرح می کند.

[ad_1]

واشنگتن – ایالات متحده و متحدانش روز سه شنبه تحریم های اقتصادی شدیدی را علیه روسیه اعمال کردند که بایدن رئیس جمهور این کشور آن را به عنوان آغاز “تهاجم به اوکراین” محکوم کرد و مقامات غربی تایید کردند که نیروهای روسیه شروع به عبور از اوکراین کردند. مرز

در صحبت با کاخ سفید، آقای. بایدن رئیس جمهور روسیه ولادیمیر وی. پوتین را محکوم کرد و گفت که پیامدهای فوری تجاوز او به اوکراین شامل از دست دادن یک خط لوله گاز طبیعی و تعلیق کمک های مالی بین المللی به دو بانک روسی و برخی از نخبگان این کشور است.

به نام خدا چه کسی فکر می کند که پوتین به او این حق را می دهد که به اصطلاح کشورهای جدید در قلمرو همسایگان خود را اعلام کند؟ آقای. بایدن بعدازظهر سه شنبه گفت که اوایل همان روز به درگیری رهبران جهان پیوسته است. این نقض آشکار قوانین بین المللی است و خواستار واکنش قوی جامعه بین المللی است.»

آقای. بایدن به آقای اخطار داد. پوتین گفت اگر رهبر روسیه نیروهای خود را خارج نکند و در تلاش های دیپلماتیک برای حل بحران شرکت نکند، تحریم های بیشتری اعمال خواهد شد.

اما این احتمال تا پایان روز منتفی شد، زیرا آنتونی جی. بلانکن، وزیر امور خارجه، دیدار پنجشنبه با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه را لغو کرد و گفت که مذاکرات زمانی که نیروهای روسی در آن حضور داشتند، “معنادار” بودند. عمل.

به عبارت ساده، روسیه به تازگی اعلام کرده است که بخش بزرگی از اوکراین را تشکیل می دهد. بایدن افزود که “در حال آماده سازی استدلالی برای گرفتن قلمروهای بیشتر با زور” است.

واکنش جهانی اوایل روز سه‌شنبه، درست چند ساعت پس از آقای آقای آغاز شد. به گفته مقامات ناتو، اتحادیه اروپا و کاخ سفید، پوتین کشورهای خودخوانده جدایی طلب در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت و نیروهای روسیه شروع به حمله به خاک آنها کردند. این اولین استقرار عمده نیروهای روسیه در سراسر مرزهای شناخته شده بین المللی از آغاز بحران کنونی بود.

ویدئو

پخش کننده ویدیو در حال class=
پرزیدنت بایدن اقدامات روسیه را “نقض آشکار قوانین بین المللی” خواند و خواستار تحریم های شدیدتر با هدف مجازات این کشور شد.اعتباراعتبار …ال دراگو برای نیویورک تایمز

پوتین در یک کنفرانس خبری در مسکو گفت که «در حال حاضر» تصمیمی برای اعزام نیرو ندارد. اما مقامات گفتند که این حمله یک شبه، درست چند ساعت قبل از آقای رئیس جمهور آغاز شد. پارلمان پوتین به طور رسمی به او اجازه اعزام نیرو به خارج از کشور را داد. ارتش این کشور گفت که ساکنان اوکراین در نزدیکی منطقه تحت کنترل جدایی طلبان تحت حمایت کرملین چندین روز گلوله باران را تحمل کرده اند و زمانی که نیروهای اوکراینی وارد سنگرهای خود شده و غیرنظامیان به زیرزمین ها پناه برده اند، تا کنون یک سرباز کشته و شش سرباز زخمی شده اند.

اقدامات روسیه و واکنش دولت های غربی روز سه شنبه در بازارهای مالی جهان سر و صدای زیادی به پا کرد. در ایالات متحده، این اخبار باعث سقوط سهام شد و S&P 500 را در منطقه اصلاح قرار داد که 10 درصد نسبت به اوج ژانویه کاهش یافت. قیمت نفت که در پی بحران جهانی تا حدود 100 لیر در هر بشکه افزایش یافته بود، با 1.5 درصد افزایش به 96.96.84 در هر بشکه رسید.

آقای. بایدن و همتایانش در آلمان، انگلیس و سایر کشورهای اروپایی خواستار بسته تحریم‌های جهانی سخت‌تر شده‌اند. اینها شامل دستورالعمل های مالی ایالات متحده برای رد توانایی روسیه برای استقراض در بازارهای غربی و مسدود کردن تراکنش های مالی دو بانک و خانواده های سه نخبه ثروتمند روسیه است.

اولاف شولتز صدراعظم آلمان خط لوله گاز نورد استریم 2 را مسدود کرد. خط لوله 11 11 میلیاردی از روسیه به آلمان – تکمیل شده اما هنوز عملیاتی نشده است – کلید برنامه های مسکو برای افزایش فروش انرژی به اروپا است. وزرای خارجه اتحادیه اروپا و دولت بریتانیا تحریم‌هایی را در مسکو علیه قانون‌گذارانی که اجازه استفاده از زور را می‌دهند و همچنین تحریم‌هایی را علیه نخبگان، شرکت‌ها و سازمان‌های روسیه تصویب کردند.

جوزپه بورل فونتلس، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که این امر آسیب خواهد زد.

دولت‌های ژاپن، تایوان و سنگاپور نیز با صدور بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که صادرات فناوری به روسیه را محدود می‌کنند تا بر او فشار بیاورند. پوتین با محدودیت‌های زیان‌بار برای جاه‌طلبی‌های خود برای رقابت در صنایع پیشرفته.

اما تحرکات در واشنگتن و دیگر پایتخت‌ها در سراسر جهان محدود و کمتر از جنگ اقتصادی گسترده‌تر بود که برخی – از جمله اعضای کنگره و دیگر حامیان اوکراینی – بارها در هفته‌های اخیر آن را رها کرده‌اند.

آقای. بایدن و همتایانش گفته‌اند که اگر آقای بایدن می‌خواهد تعادل لازم را برای اقدام فوری و شدید برقرار کند و در عین حال احتمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه را حفظ کند. پوتین با تلاش برای تصرف مناطق بیشتر مورد ادعای جدایی طلبان، یا حتی کل کشور، درگیری را تشدید می کند – جنگی که می تواند ده ها هزار نفر را بکشد.

وی با بیان اینکه این آغاز تهاجم روسیه به اوکراین است، گفت: اگر روسیه رشد کند، به افزایش تحریم ها ادامه خواهیم داد.

رهبران اروپایی همچنین قول دادند که اگر نیروهای پوتین در حال پیشروی باشند. بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، تحریم های انگلیس را “قسط اول” خواند.

آقای. استفاده بایدن از کلمه “حمله” قابل توجه بود. در گذشته، با پیشنهاد این که ممکن است مجازات‌های کمتری برای «دخالت جزئی» در نظر گرفته شود، رهبری اوکراین را خشمگین کرده است. آقای پوتین دستور اعزام نیرو به شرق اوکراین را صادر کرده است. بایدن در انتخاب کلمات خود به وضوح نشان می دهد که هیچ چیز بی اهمیتی در مورد این عملیات وجود ندارد.

اما هنوز این سوال در مورد چگونگی رفع تحریم ها باز می ماند – زیرا تاکنون تلفات گسترده ای گزارش نشده است. جاناتان فاینر، معاون مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور، اوایل سه‌شنبه گفت که دولت می‌تواند برخی از مجازات‌هایی را که وعده داده بود به امید مهار بیشتر تجاوزات آقای خشونت‌آمیز به حالت تعلیق درآورد. هدف پوتین تصاحب بقیه کشور بود.

ما همیشه موجی از تحریم‌ها را تصور می‌کردیم که به مرور زمان در واکنش به اقدامات روسیه و نه فقط اظهارات آن‌ها خواهد آمد.» Finder به CNN گفت. ما همیشه گفته‌ایم که وضعیت را در صحنه رصد خواهیم کرد و واکنش فوری و شدیدی خواهد داشت.»

به طور قابل توجهی، مشخص نیست که آقای پوتین – که استدلال کرده است که اوکراین خود یک کشور جعلی است – به اشتباه از روسیه جدا شده است یا خیر. روز سه‌شنبه، او از اینکه حاکمیت جمهوری‌های به اصطلاح دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخته است، نه تنها در قلمرو تحت کنترل خود، بلکه در بخش بزرگی از اوکراین که مدعی آن بودند، ابراز تاسف کرد. بله، این کشور میزبان ۲.۵ میلیون نفر است مردم.

در یک کنفرانس خبری که با عجله در روز سه شنبه برگزار شد، آقای. پوتین خواستار آن شد که اوکراین هرگز به ناتو متعهد نشود، تسلیحات پیشرفته ارائه شده توسط غرب را کنار بگذارد، الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت بشناسد، و مستقیماً با جدایی طلبان لوهانسک و دونتسک گفتگو کند.

او گفت: «مهمترین نکته امروز درجه شناخته شده اقدام غیرنظامی در اوکراین است. پوتین گفت. این تنها عامل عینی قابل کنترل است که می توان مشاهده کرد و به آن واکنش نشان داد.»

نیکلای پانکوف، معاون وزیر دفاع روسیه، مدعی شد که اوکراین 60000 سرباز را برای حمله به یک منطقه تحت حمایت روسیه در شرق این کشور جمع‌آوری کرده است – اقدامی که اوکراین آن را رد می‌کند هیچ برنامه‌ای برای آن ندارد. آقای. اظهارات پانکوف شواهد کمی را نشان می دهد که پایان مسالمت آمیز درگیری بین دو کشور در چشم انداز است.

وی در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: «مذاکرات به پایان رسیده است. رهبری اوکراین به خشونت و خونریزی متوسل شده است.

آقای. اعلام تحریم های جدید بایدن به همان اندازه جدی بود. او گفت که ایالات متحده “تحریم های کامل” را علیه دو موسسه مالی بزرگ روسیه و “تحریم های جامع” را بر بدهی روسیه اعمال می کند.

او گفت: «این بدان معناست که ما دولت روسیه را از منابع مالی غرب قطع کرده ایم. این کشور دیگر نمی تواند از غرب پول جمع کند و همچنین نمی تواند بدهی جدید خود را در بازارهای ما یا بازارهای اروپایی معامله کند.»

وی همچنین گفت که ایالات متحده تحریم هایی را علیه نخبگان روسیه و خانواده های آنها اعمال خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که نزدیک ترین افراد به آقای روسی. پوتین از بحران مالی که انتظار می‌رود ضربه سختی به شهروندان عادی روسیه وارد کند، در امان نبوده است.

دیلیپ سینگ، معاون مشاور امنیت ملی، تحریم های اعلام شده در روز سه شنبه را “فقط لبه تیز درد” توصیف کرد.

آقای. سینگ این دو بانک را «قلک‌های عالی کرملین» و «تامین مالی فعالیت‌های نظامی روسیه» توصیف کرد. بانک ها از انجام تجارت در ایالات متحده یا اروپا منع می شوند و دارایی های آنها در ایالات متحده مسدود می شود.

آقای. سینگ گفت تحریم‌ها علیه نخبگان روسی و خانواده‌های آنها کسانی را که “در منافع فاسد کرملین سهیم بودند، مجازات می‌کند و اکنون در رنج شریک خواهند بود.”

مقامات آمریکایی هفته‌ها نگران بودند که اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه روسیه می‌تواند پیامدهایی از جمله افزایش قیمت گاز در ایالات متحده داشته باشد. جین ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت که ایالات متحده باید برای درگیری با روسیه آماده باشد.

در مورد آقا پرسیده شد دیدار پیشنهادی بایدن با آقای. پوتین گفت که دولت همچنان به روی دیپلماسی باز است. او در حمایت از ائتلاف آمریکا صحبت کرد، اما گفت که حفظ استقلال برای روسیه مهم است.

تا پایان روز در شرق اوکراین، هیچ نشانه فوری از افزایش شدید نظامی وجود نداشت، اما اوکراینی‌های ترسیده سوار اتوبوس‌هایی در خارج از مناطق جدایی‌طلب شدند، زیرا رئیس‌جمهور ولادیمیر زلنسکی از کشورش خواست تا به بحران پایان دهد. من خونسردی خود را حفظ می‌کنم.

آقای. زلنسکی اصرار داشت که اوکراین قلمرو خود را تسلیم نخواهد کرد و وزیر دفاع او، الکسی رزنیکوف، دیده شد که سربازان کشورش را برای جنگ کمربند بسته است.

او گفت: “آزمون سختی در پیش خواهد بود.” رزنیکوف در پیامی غم انگیز که توسط ارتش صادر شد، گفت. «به همین دلیل است.

[ad_2]

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما