طرز تهیه سه شیرینی خمیری ویژه نوروز

[ad_1]

در رفتن با نزدیک شدن به عید نوروز، پخت انواع شیرینی های خوشمزه خانگی رو به افزایش است. شیرینی های خانگی نوروزی معمولا خشک، کوچک و بسیار متنوع و رنگارنگ هستند. سه آرد یا سه ربع شیرینی یکی از دسرهای خشک و شیرینی نوروزی است که از ترکیب سه آرد گندم، آرد برنج و آرد گرمی تهیه می شود و به همین دلیل طعم بسیار مطبوعی دارد.

به گزارش فرارو، این دسر به دلیل وجود آرد گرمی در بافت آن بسیار نرم و لطیف است. مصرف کنندگان عزیز در این مقاله با طرز تهیه سه شیرینی خمیری و نکات و ترفندهای مهم برای پخت این دسر خوشمزه در منزل آشنا خواهید شد.

مواد لازم برای تهیه سه شیرینی آردی

آرد عدس: 300 گرم
آرد شیرینی سفید: 50 گرم
آرد برنج: 150 گرم
پودر قند: 200 گرم
روغن جامد یا روغن قنادی: 250 گرم
پودر هل: 1 قاشق چایخوری
وانیل: نوک یک قاشق چایخوری
تخته شکلات برای تزئین: به میزان لازم

نکات مواد خام

شکر پودر شده

نکاتی در مورد پودر قند

پودر قند باید از شکر تهیه شود. یعنی حاوی پودر قند است. اگر شکر را آسیاب کنید، هرگز به نرمی شکر آسیاب نمی شود. پودر قند مرغوب، پودر قندی است که به آرامی آسیاب می شود. به خاطر داشته باشید که پودر قند یک بار در کیسه یا ظروف سفت می شود. بنابراین قبل از اضافه کردن آن به شیرینی، آن را با چرخ گوشت زده و سپس الک کنید.

نکاتی در مورد روغن

روغن

برای تهیه شیرینی بهتر است از روغن های مخصوص شیرینی ها استفاده شود که به تن در روغن فروشی ها موجود است و چربی آنها مخصوص شیرینی هاست. اگر به این روغن دسترسی ندارید از روغن نباتی جامد استفاده کنید. مراقب باشید از روغن خالص قنادی در عرضه قنادی استفاده نکنید. چون دسر را خیلی خشک می کنند. توصیه ما این است که در صورت عدم استفاده از روغن آرد مخصوص حتماً از مخلوط روغن نباتی جامد و روغن شیرینی ساده استفاده کنید.

نکاتی برای هل دادن

فشار دادن

برای تهیه شیرینی حتما از پودر هل سبز استفاده کنید. چون عطر بیشتری نسبت به هل سفید دارد و برای تهیه شیرینی و دسر مناسبتر است.

طرز تهیه سه آرد.

1- ابتدا روغن را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا روغن ذوب شود. وقتی روغن داغ شد آن را در ظرف مناسبی بریزید و وانیل و هل را اضافه کنید.

2- در مرحله بعد پودر قند را کم کم در روغن اضافه کنید و با دست یا همزن دستی تکان دهید تا پودر قند در روغن حل شود.

3- در این مرحله مخلوط سه آرد شیرینی پزی، آرد برنج و آرد گرمی را که قبلا یکبار الک کرده اید مخلوط کرده و در سه مرحله پودر قند و مخلوط روغن را اضافه کنید. همزمان با دست هم بزنید تا آرد در روغن مخلوط شود. وقتی تمام آرد را اضافه کنید متوجه می شوید که خمیر کم کم سفت می شود و این مرحله در تهیه شیرینی ها بسیار مهم است. سعی کنید خمیر را با هر دو دست به مدت 5 دقیقه ورز دهید تا به دست نچسبد یا خالص نشود. شکل نهایی خمیر باید یکدست باشد. اگر خمیر به دست چسبید، کمی آرد اضافه کنید. سپس روی خمیر را با کیسه فریزر بپوشانید و چهار تا پنج ساعت در آشپزخانه بگذارید تا استراحت کند.

سه عدد شیرینی آردی

4- پس از استراحت خمیر را در ظرفی بریزید و چند دقیقه دوباره ورز دهید. حالا می توانید آرد را در سینی پهن کرده و در قالب های کوچک شیرینی قالب بزنید یا خمیری به اندازه گردو بردارید و آن را کف دست بغلتانید. سپس با یک جسم گرد از وسط آن را فشار دهید تا یک سوراخ کوچک ایجاد شود. شیرینی های قالب زده را با فاصله کمی در سینی فر قرار دهید و سینی را در فر با دمای 170 درجه سانتیگراد قرار دهید تا شیرینی به مدت 15 دقیقه بپزد.

5. وقتی شیرینی را از فر خارج کردید، آن را در جای خنک نگه دارید و تا زمانی که کاملا خنک نشده به شیرینی دست نزنید. زیرا آنها می توانند دست های شما را خرد کنند. وقتی شیرینی ها کاملا خنک شدند روی آن ها را با کمی شکلات تزیین کنید. نوش جان.

6- با این مقدار مواد حدود نیم کیلو آرد به دست می آید. اگر می خواهید این دسر را بیشتر درست کنید، مواد را همان طور که گفته شد دو برابر کنید.

[ad_2]

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما