طرز تهیه غلات شکلاتی مخصوص شب یلدا

[ad_1]

فراد برشتوک یکی از دسرهای سنتی و محبوب ایرانی است که خاستگاه آن اصفهان است. پایه اصلی آرد نخود پخته می شود. برای تهیه استیک معمولاً نیازی به فر ندارید و می توانید این دسر را به راحتی در خانه درست کنید. آرد چانا طعم بسیار مطبوعی به این پا می دهد.

به گزارش فرارو غلات شکلاتی یکی از غلاتی است که از مخلوط آرد گرمی، پودر قند و شکلات تهیه می شود. هندوانه شکلاتی به شکل هندوانه یک دسر بسیار زیبا است که برای پذیرایی شب یلدا بسیار مناسب است. در این مطلب برای شما کاربران عزیز طرز تهیه هندوانه شکلاتی به شکل هندوانه به روشی بسیار ساده و بدون نیاز به فر و همچنین نکات و ترفندهای مهم مربوط به تهیه آن تقدیم شما خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه غلات شکلاتی

آرد چانیا: 1 پیمانه
پودر قند: نصف لیوان
روغن: به میزان لازم
کره: ۷۵ گرم
شکلات تخته سفید (یا شکلات تخته صورتی): 150 گرم
رنگ های خوراکی قرمز و سبز: به میزان لازم

نکاتی در مورد مواد اولیه

آرد گرم

نکاتی در مورد آرد گرمی

بهترین آرد موجود در بازار، آرد گرمی است. هنگام خرید آرد چانا دقت کنید که خوب آسیاب شود و ذرات نخود در آرد پیدا نکنید. آرد گرمی را از شیرینی فروشی یا از خواربار فروشی های معتبر خریداری کنید.

نکاتی در مورد رنگ خوراکی

رنگ های خوراکی

اگر تمایلی به استفاده از رنگ های خوراکی در بازار ندارید، می توانید از رنگ های طبیعی و طبیعی استفاده کنید. به عنوان مثال برای درست کردن رنگ قرمز از آب لبو و برای سبز شدن از آب اسفناج استفاده کنید.

طرز تهیه غلات شکلاتی

برای تهیه این شیرینی به قالب سیلیکونی مخصوص شکلات نیاز دارید. ابتدا شکلات را خرد کرده و در قابلمه پیرکس بریزید و روی کتری بخار پز یا سماور قرار دهید تا شکلات ذوب شود. اگر از شکلات سفید استفاده می کنید، پس از ذوب شدن شکلات، چند قطره شکلات قرمز اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا هندوانه قرمز شود. اگر شکلات خیلی سفت بود چند قطره روغن مایع اضافه کنید. سپس به هر قسمت از قالب شکلات اضافه کنید. توجه داشته باشید که نیمی از هر قسمت از قالب را باید با شکلات قرمز پر کنید. حالا قالب را به مدت 20 دقیقه در یخچال قرار دهید تا شکلات ببندد.

قالب غلات

در همین حین آرد را الک کرده و در تابه بریزید. تابه را با شعله بسیار ملایم در فر قرار دهید و به هم زدن ادامه دهید تا آرد خوب بپزد و بوی خامی آن گرفته شود. توجه داشته باشید که آرد گرمی خیلی سریع می سوزد. بنابراین حرارت اجاق گاز باید بسیار کم باشد. پس از حدود 5 دقیقه تفت دادن آرد، دوباره آرد را الک کرده و دوباره داخل ماهیتابه برگردانید و چند دقیقه دیگر تفت دهید. سپس کره را اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا کره کاملا ذوب شود. سپس پودر قند را به مایه اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا شکر کاملا با مایه مخلوط شود.

اگر در این مرحله آرد گلوله شد، کمی روغن مایع به آن اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. حالا اجاق را خاموش کنید و چند قطره رنگ سبز خوراکی به خمیر اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ به خمیر برود. سپس آرد را در ظرفی بریزید تا خنک شود. وقتی خمیر هنوز سرد نشده و کمی گرم شد، قالب را از فریزر خارج کرده و قسمت خالی قالب را با آرد گرم پر کنید و با قاشق خوب فشار دهید تا ته آن یکدست شود. قالب را به یخچال برگردانید و چند ساعت صبر کنید تا خودش را بگیرد. سپس به آرامی استیک ها را از ماهیتابه خارج کرده و در ظرف سرو قرار دهید. برای تزیین این غلات به شکل هندوانه می توانید از خلال دندان به شکل تخمه هندوانه یا شکلات کاکائوی آب شده با کمک ماستیک روی سطح قرمز غلات استفاده کنید. این گزینه شیرین برای پذیرایی یلدا و برای تزیین سفره یلدای شما بسیار مناسب است. نوش جان

[ad_2]

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما