طرز تهیه مرغ کنتاکی; به جزئیات توجه کنید

[ad_1]

بیشتر تعطیلات آخر هفته خود را صرف تهیه وعده های غذایی کنید. این هفته مرغ کنتاکی را طبق دستور ما درست کنید و از آن لذت ببرید.

مواد لازم برای مرغ کنتاکی:

پیاز: ۲ عدد

سیر: 2 عدد

تخم مرغ: 2 عدد

آرد سفید: 1 پیمانه

چوب دارچین: 1 عدد

سینه یا ران مرغ: 6 عدد

آب لیمو: 1 قاشق غذاخوری

روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری

زعفران آب پز: به اندازه کافی

نمک و فلفل: به اندازه کافی

بکینگ پودر یا پودر کنتاکی: 1 فنجان

دستور تهیه مرغ کنتاکی:

1. ابتدا اگر مرغ را پوست نگرفته اید بردارید و بشویید و 4 لیوان آب در قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. سپس مرغ را داخل آن می گذاریم و وقتی مرغ را در آب جوش می گذاریم به جوش می آید و منتظر می مانیم تا دوباره بجوشد.

2. سیب زمینی ها را پوست گرفته و آب آن را بگیرید. سیب زمینی ها را پوست گرفته و آب آن را بگیرید. سیب زمینی ها را پوست گرفته و خرد کرده و چوب دارچین را فشار دهید.

3. اجازه دهید مرغ به مدت 20 دقیقه بجوشد. مرغ پخته شده را از ماهیتابه خارج کرده و کنار بگذارید تا خنک شود. سپس مرغ را در قابلمه می ریزیم و سیر باقی مانده را پوست گرفته و با رنده ریز رنده می کنیم.

4. سیب زمینی ها را پوست گرفته و آب آن را بگیرید. روی مرغ بریزید و آبلیمو زعفرانی آماده شده را به مواد اضافه کنید و به دلخواه مرغ هم بزنید.

5. روی کاسه را با سلفون بپوشانید و به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید تا مرغ کاملا طعم دار شود. پودر کنتاکی را در یک کاسه بریزید یا می توانید از آرد سوخاری استفاده کنید و در ظرفی دیگر آرد سفید و تخم مرغ را هم می زنیم.

6. زعفران را آماده کرده روی آن بریزید و مخلوط کنید. سپس برس را داخل روغن زیتون می گذاریم و سپس روی مرغ های خنک شده می گذاریم تا کاملا به روغن آغشته شوند و سپس در قابلمه بزرگی می گذاریم.

7. روغن را در تابه بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید تا مرغ تقریبا نرم شود. برای گرم کردن روغن مرغ ابتدا آن را در آرد سفید بغلتانید تا کاملا آرد آغشته شود سپس در تخم مرغ بغلتانید.

8. در نهایت آن را داخل پودر کنتاکی (یا آرد سوخاری) می غلتانیم و در بشقاب می گذاریم، سپس 15 الی 20 دقیقه صبر می کنیم تا تکه های مرغ خوب بیرون بیاید. سپس مرغ را به آرامی در روغن داغ قرار دهید و حرارت را کم کنید تا به مدت 10 دقیقه از دو طرف سرخ شود، سپس مرغ را روی دستمال هایی که روغن را جذب می کند قرار دهید و در ظرفی با سیب زمینی ها قرار دهید. سرخ شده را تزئین کنید.

منبع: ایرنا

[ad_2]

Olive Herman

سفر نینجا. زامبی نرد. متخصص فرهنگ پاپ معتاد آبجو ماون وب کارشناس مغرور غذا تنظیم کننده. دردسر ساز. خالق مشتاق

تماس با ما