طرز تهیه پاستا بروکلی، یک غذای سالم با سبزیجات

[ad_1]

فراد پاستا یکی از غذاهای ملی ایتالیاست که در فرهنگ غذایی این کشور جایگاه ویژه ای دارد و در انواع و طعم های مختلف طبخ می شود. می توان گفت بیش از 300 نوع پاستا خشک در ایتالیا تولید می شود. کلمه پاستا از ریشه سیسیلی گرفته شده است که به معنی “آرد با انرژی زیاد” است. زیرا فرآیند تولید ماکارونی بسیار سخت و زمان بر است. پاستا در غذاهای مدرن و امروزی بسیار پرطرفدار است و طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد و می توان گفت یکی از منوهای اصلی رستوران های مدرن است.

به گفته فرارو، پاستا به انواع سبزیجات، مرغ، گوشت و غیره تبدیل می شود. ماکارونی بروکلی نوعی پاستا گیاهی است که در ترکیب آن از کلم بروکلی تازه استفاده شده و به همین دلیل یک ماده غذایی سرشار از خواص است. همچنین یک غذای کامل و مناسب برای گیاهخواران و غیر گیاهخواران است. در این مطلب برای کاربران عزیز طرز تهیه پاستا بروکلی با نکات مهم مربوط به تهیه ماکارونی و ترفندها به شما ارائه می شود.

مواد لازم برای تهیه پاستا بروکلی

پاستا پنه: 500 گرم
کلم بروکلی: 500 گرم
خامه صبحانه: 200 گرم
کره: 50 گرم
شیر: نصف لیوان
آرد گندم: 1 قاشق غذاخوری
سیر: 5 حبه
پنیر پارمزان: 200 گرم
نمک و فلفل و پودر آویشن: به میزان دلخواه

نکاتی در مورد مواد اولیه

پاستا

نکات پاستا

ماکارونی در حال حاضر در فروشگاه های مواد غذایی در اندازه ها و انواع مختلف موجود است. برای تهیه ماکارونی بروکلی بهتر است از پاستا قلمی استفاده کنید. چون ماکارونی معمولا با خودکار درست می شود. اگر پاستا پنی در دسترس نیست، می توانید از انواع دیگر پاستا نیز استفاده کنید.

نکاتی برای کلم بروکلی

کلم بروکلی

کلم بروکلی پرکاربردترین سبزی موجود در بازار در دو رنگ سبز و بنفش است. این سبزی از خانواده گل کلم به صورت خام و پخته مصرف می شود. کلم بروکلی سرشار از ویتامین C، ویتامین K، ویتامین A و B، پتاسیم، منگنز، فسفر و سایر مواد مغذی است. شستن کلم بروکلی مانند سایر سبزیجات نیست و باید نکاتی را در هنگام شستن این سبزی رعایت کنید. ابتدا برگ های چسبنده را از ساقه جدا کرده و کلم بروکلی را خیس کنید و زیر آب جاری بشویید.

سپس آن را با حوله خشک کنید و ساقه آن را از تاج و گل ها با چاقوی تیز جدا کنید و سپس گل های کلم بروکلی را به قطعات کوچک برش دهید. حالا بروکلی های خرد شده را در قابلمه ای پر از آب ولرم بریزید و یک تا دو قاشق چایخوری نمک به آن اضافه کنید. اجازه دهید کلم بروکلی حدود 10 دقیقه در آب و نمک خیس بخورد. سپس آبکشی کنید.

طرز تهیه پاستا بروکلی

1- برای شروع کار، قابلمه مناسب را تا نیمه از آب پر کنید و روی اجاق گاز بگذارید تا آب بجوشد. وقتی آب شروع به جوشیدن کرد، ماکارونی تابه ای را داخل قابلمه بریزید و صبر کنید تا آب کمی بجوشد و نرم شود. سپس پاستا را بردارید.

2- در مرحله بعد در حین تهیه پاستا، سس پاستا را همزمان آماده کنید. سیب زمینی ها را پوست گرفته و آب آن را بگیرید. کره را در ظرف مناسبی آب کنید و سیر رنده شده را اضافه کنید و تفت دهید تا سیر کمی نرم و پفکی شود. حالا مقداری زردچوبه به سیر اضافه کنید و کلم بروکلی شسته و خرد شده را اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید.

پاستا بروکلی

3- آرد را به مخلوط سیر و کلم بروکلی اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. سپس شیر و خامه را داخل تابه بریزید و هم بزنید تا خامه کاملا در شیر حل شود و گلوله ایجاد نشود. هم بزنید تا سس پاستا بجوشد. وقتی سس شروع به جوشیدن کرد و به غلظت مناسب رسید، هم زدن را متوقف کنید.

4- در مرحله آخر نمک، فلفل سیاه و پودر آویشن را در سس پاستا اضافه کنید و در آخر سس پنیر پارمزان را اضافه کنید. حالا ماکارونی آبکش شده را در ظرف یا شیشه بریزید و سس پاستا را روی آن اضافه کنید. با استفاده از یک کاردک یا دو قاشق غذاخوری پاستا را هم بزنید و برعکس کنید تا کاملا با سس پاستا آغشته شود. سپس پاستا را در ظرف مورد نظر سرو کنید و کمی دیگر پنیر پارمزان اضافه کنید و مزه دار کنید. نوش جان.

نکات کلیدی برای تهیه هر نوع پاستا به شرح زیر است:

1- هنگام جوشاندن پاستا با قلم مراقب باشید که زیاد نجوشد. بافت پاستا باید زیر دندان احساس شود و نباید زیاد له شود.
2- پس از آبکش کردن پاستا، هرگز پاستا را با آب به صورت ماکارونی نشویید.
3- سس پاستا نباید خیلی غلیظ یا خیلی شل باشد. بعد از تهیه سس، اگر احساس کردید سس ماکارونی خیلی غلیظ و غلیظ است، کمی شیر اضافه کنید.
4- در حین تهیه سس پاستا، سیر را بیش از چند ثانیه تفت ندهید. اگر سیر خیلی سرخ شود عطر خود را از دست می دهد و ماکارونی مزه نمی دهد.

[ad_2]

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما