آیا حمله روسیه اغراق آمیز است؟

[ad_1]

ولادیمیر زالنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت که غرب احتمال وقوع جنگ بین روسیه و روسیه را تشدید کرده است و این باعث ایجاد وحشت و بی ثباتی در اقتصاد کی یف شده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، ولادیمیر زالنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز جمعه گفت که دیگر رهبران جهان در مورد احتمال وقوع جنگ بین روسیه و روسیه اغراق کرده اند که باعث ایجاد وحشت و بی ثباتی در اقتصاد کی یف شده است. به گفته دانشمندان، زالنسکی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران خارجی اظهار داشت: رئیس‌جمهور فرانسه در گفت‌وگوی تلفنی با رهبران جهان مانند جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و امانوئل مکرون، توضیح داد که اگرچه تهدید کرملین دستگیر شده است. برای زندگی با آن مسکو به تنهایی به شبه جزیره کریمه حمله می کند. زلانسکی گفت: «آنها می گویند فردا به روسیه حمله خواهند کرد. این به معنای ایجاد وحشت است.»

روسیه ده ها هزار نیروی نظامی را در سراسر مرز خود با اوکراین مستقر کرده است که این نگرانی را در مورد برنامه ریزی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، ایجاد کرده است. روسیه بارها هرگونه دخالت در این حمله را رد کرده است. شدت تهدید روسیه هنوز مشخص نیست و بر اساس گزارش ها، نقطه اختلاف بین زلانسکی و بایدن است. یک مقام ارشد اوکراینی به گردشگران گفت که روز پنجشنبه حالشان خوب نیست. این مقام اوکراینی در بیانیه ای آن را “طولانی و صریح” توصیف کرد و گفت بایدن هشدار داده بود که حمله روسیه “تقریباً قطعی و قریب الوقوع” است. در همین حال، زلانسکی موضع خود را مبنی بر اینکه تهدید روسیه “خطرناک اما مبهم” است، تکرار کرد. او به برتری سفیدپوستان پشت کرد و گفت که منبع اطلاعات نادرست است. سخنگوی کاخ سفید گفت بایدن به روسیه در مورد حمله به زالنسکی به اوکراین هشدار داده و آن را “تقریباً قطعی” خوانده است.

زمانسکی از حمایت بایدن از مذاکرات تشکر کرد و از حمایت رئیس جمهور نیز تشکر کرد. با این حال، او اذعان کرد که تعداد آنها برای شکست ارتش روسیه کافی نیست. زلانسکی گفت: من رئیس جمهور اوکراین هستم، اینجا هستم و فکر می کنم جزئیات بیشتر از هر رئیس جمهور دیگری است. ما هیچ سوء تفاهمی با جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده نداریم.» زالنسکی در عین حال تاکید کرد که از بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده انتقاد نخواهد کرد. علیرغم اختلاف نظرها، همه طرف ها به دنبال راه حل دیپلماتیک هستند. زلینسکی گفت که تمایل دارد پوتین را برای مذاکره جدی بگیرد و به بایدن پیشنهاد کرد که بستری برای گفتگو بین واشنگتن، کیف و مسکو ایجاد کند. وی افزود: افرادی هستند که ارزش جان انسان ها را درک نمی کنند و مسئله همین است. من قویا از مذاکرات حمایت می کنم.» در همین حال، رهبران ارشد پنتاگون روز جمعه گفتند که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور فدراسیون روسیه، نیروها و پرسنل نظامی مورد نیاز برای حمله به تمام اوکراین را مستقر کرده است. مقامات ارشد وزارت دفاع هشدار داده اند که تحت هدایت ایالات متحده، ناتو و روسیه، این قلمرو ناشناخته باقی خواهد ماند. به گزارش نیویورک تایمز، روسیه بیش از 3000 سرباز را در امتداد مرز اوکراین جمع آوری کرده است و برای اولین بار این اطلاعات به طور رسمی توسط مقامات نظامی تایید شده است. مقامات پنتاگون می گویند که این نیروها پتانسیل اشغال کل کشور را دارند و تعداد آنها بسیار فراتر از برد مرزی است. لوید جی آستین سوم، وزیر دفاع، تاکید کرد که استقرار توپخانه و راکت روسیه در مرز روسیه با اوکراین قابل توجه است و اظهار داشت که مقدار تجهیزات نظامی انباشته شده تا حد زیادی برای مانورهای نظامی استفاده می شود. با این حال، ژنرال مارکملی، رئیس ستاد مشترک ارتش، حرکات تندرو را به وضوح توصیف کرد و گفت:

این اظهارات در حالی مطرح شد که مقامات پنتاگون در یک کنفرانس خبری گفتند که بحران در اوکراین پایان یافته است و بایدن پیش بینی کرده بود که روسیه فورا به اوکراین حمله خواهد کرد. تخمین زده می شود که در حال حاضر حدود 3000 سرباز آمریکایی در اوکراین مستقر هستند که 3000 نفر از آنها برای محافظت از سفارت آمریکا در کیف، پایتخت اوکراین بازداشت شده اند. روسیه در عین حال از شورای امنیت به ویژه در مورد بحران اوکراین انتقاد کرد و آن را ارتباط مستقیم با آمریکا خواند. این نشست توسط آمریکا برگزار شد. مسکو می گوید که ایالات متحده قصد دارد در این جلسه مذاکرات را از مسیر خود خارج کند. در مقابل، مقامات آمریکایی اصرار داشتند که این نشست روز دوشنبه برگزار شود. شورای امنیت درخواست کرد که علاوه بر بازرسی های جاری آژانس بین المللی انرژی اتمی در اوکراین، بر پایبندی ایران به “اقدامات مورد نیاز برجام” نظارت کند. ایالات متحده، ناتو و متحدان غربی آن خواستار افزایش تعداد نیروها برای تجاوز احتمالی و نقض اصول اولیه سازمان ملل شده اند. اصل این است که با دوری از ارتش ارتش های بزرگ بیش از هفت دهه کمک کرده است. روسیه می گوید قصد حمله به اوکراین را ندارد. اما من می خواهم مطمئن شوم که همسایگان ما قصد ندارند به ناتو بپیوندند. روسیه همچنین خواهان خروج نیروهای غربی و ناتو از کشورهای اروپای شرقی است. روسیه می گوید با پیشنهادهای آمریکا موافق نیست اما انتخابات شورای امنیت را نیز محکوم کرد. دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده دائم در کشور سفیر آنریکا در سازمان ملل متحد با تمسخر این توافق محاکمه شده است. وی نوشت: یادم نمی رود که کشور دیگری بر اساس توهمات ذهنی و ذهنی خودش، یک تقاضای نشسته داشته باشد. امیدواریم سایر اعضای شورای امنیت سازمان ملل از این مظهر شیرین آمریکایی حمایت نکنند.»

پوتین در عین حال گفته است که ناتو و ایالات متحده به تهدیدات امنیتی پاسخی نخواهند داد. به گزارش الجزیره، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور فدراسیون روسیه گفت که ایالات متحده و ناتو به نگرانی های امنیتی اصلی مسکو در مورد اوکراین توجهی ندارند. زیرا جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، از استقرار نیروهای اضافی در شرق اروپا خبر داده است. پوتین این سخنان را در گفت و گوی تلفنی با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه بیان کرد و پس از هفته ها سکوت، برای اولین بار دیدگاه خود را در مورد بحران منطقه بیان کرد. کرملین به نقل از پوتین گفت که مکرون پیش از اتخاذ تصمیمات بیشتر، پاسخ های ارائه شده توسط واشنگتن و ناتو را در این هفته مطالعه خواهد کرد. کرملین در بیانیه ای اعلام کرد: توجه به این واقعیت جلب می شود که ایالات متحده و ناتو نگرانی های اصلی روسیه را در نظر نگرفته اند. اجتناب از گسترش ناتو، عدم استقرار تسلیحات تهاجمی در نزدیکی مرزهای روسیه و عقب‌نشینی «قابلیت‌ها و زیرساخت‌های نظامی» از موقعیت ناتو قبل از پیوستن به پیمان ورشو در اروپای شرقی است. این کشور همچنین تضمین می کند که اوکراین همیشه از پیوستن به ناتو منع خواهد شد. کرملین تاکید کرده است که “سوال کلیدی نادیده گرفته شده است.” به همین دلیل است که ایالات متحده و متحدانش قصد دارند از اصل امنیت پیروی کنند.» هیچکس نباید امنیت کشور را به قیمت از دست دادن امنیت دیگر تقویت کند.» یک مقام ریاست جمهوری فرانسه گفت که پوتین تاکید کرده است که نمی خواهد اوضاع تشدید شود و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز گفته است که مسکو خواهان جنگ نیست. این تماس تلفنی پس از آن صورت گرفت که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه هشدار داد که حمله روسیه به اوکراین ممکن است قریب الوقوع باشد. بایدن روز جمعه اعلام کرد که خروج نیروهای آمریکایی از اتحادیه اروپا (EU) را به منظور تقویت حضور ناتو در شرق اروپا تسریع خواهد کرد. ایالات متحده تاکنون ده ها هزار نیرو به اروپا اعزام کرده است که اکثر آنها در اروپای غربی مستقر هستند.

[ad_2]

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

تماس با ما