طرز تهیه کاپ کیک با خامه ولنتاین ویژه

[ad_1]

در رفتن کاپ کیک یا کاپ کیک نوعی کیک تکی فانتزی است که در قالب های کاغذی مخصوص درست می شود و با خامه و انواع میوه و شکلات تزیین می شود. امیلیا زیمنس اولین بار در سال 1796 این نوع کیک را در گلدان های سفالی کوچک پخت و دستور پخت آن را در کتاب آشپزی خود منتشر کرد. کاپ کیک ها آنقدر محبوب هستند که نام خود را در تقویم جهانی ثبت کرده اند.

به عنوان مثال، 18 اکتبر روز جهانی کیک جام شکلاتی، 9 نوامبر روز جهانی کیک جام وانیلی و 15 دسامبر روز جهانی کیک جام میوه است. امروزه در قنادی ها شاهد انواع کاپ کیک هایی هستیم که در طعم ها و اندازه های مختلف درست می شوند. این کیک ها به دلیل تک سایز بودن و اندازه مناسب برای مهمانی ها و پذیرایی ها بسیار کاربردی هستند.

کاپ کیک ولنتاین کاپ کیک وانیلی یکی از انواع کیک هایی است که با خامه فرم گرفته قرمز تزیین می شود و گزینه خوبی برای روز ولنتاین است. شما مصرف کنندگان گرامی در این مطلب با طرز تهیه کیک مخصوص ولنتاین کاپ با ترفندهای مربوط به خامه قنادی آشنا خواهید شد.

مواد لازم کیک ولنتاین

تخم مرغ: 4 عدد
آرد سفید: ۲ وعده
شکر: 1 پیمانه
روغن: نصف لیوان
شیر: نصف فنجان
وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری
بکینگ پودر: 2 قاشق چایخوری
نمک: یک چهارم قاشق چایخوری
خامه قنادی: 300 گرم
رنگ خوراکی مجاز
کاغذ کاپ کیک

طرز تهیه کیک ولنتاین کاپ مرحله به مرحله.

کیک فنجانی ولنتاین

1- ابتدا تخم مرغ ها را در ظرف مناسبی با وانیل و نمک و شکر در دمای محیط بریزید و با دور تند همزن حدود 6 دقیقه تکان دهید تا تخم مرغ ها از بیرون بیاید و کرم رنگ و تمیز شود و اجازه دهید رنگ آن بیاید.

2- در مرحله بعد روغن را اضافه کرده و 30 ثانیه دیگر هم بزنید.

3- آرد و بکینگ پودر را که سه بار مخلوط کرده و الک کرده اید کم کم و در سه مرحله به مایه کیک اضافه کنید و در یک جهت یا با دست تکان دهید تا خمیر کاملا در خمیر حل شود. و هیچ حالت تبلتی وجود ندارد.

4- در مرحله آخر به مواد کیک که به دمای محیط رسیده شیر اضافه کنید و در یک جهت هم بزنید.

5. حالا کاغذ کاپ کیک را داخل قالب کاپ کیک بریزید و کاغذ را با مایه کیک پر کنید تا اندازه بند انگشت از بالای کاغذ خالی شود. سپس قالب کاپ کیک را در فر از قبل گرم شده با دمای 160 درجه سانتیگراد قرار دهید تا به مدت 45 دقیقه بپزد.

6- بعد از پخت، کاپ کیک ها را از فر خارج کرده و بگذارید کاملا خنک شوند. برای آموزش تزیین کیک ولنتاین کاپ با خامه به ادامه مطلب مراجعه کنید.

آموزش شکل دادن به خامه قنادی

فرمولاسیون کرم

برای تهیه خامه قنادی معمولاً توصیه می شود آن را با همزن برقی به مدت 15 تا 20 دقیقه هم بزنید. اما همانطور که می دانید در شیرینی پزی نباید زیاد به این زمان بندی ها توجه کرد و مهمتر از برنامه این است که وسایلی را که در اختیار دارید بشناسید. به عنوان مثال، میکسر شما ممکن است یک همزن قوی یا متوسط ​​باشد. البته نتیجه ای که در 15 دقیقه به دست می آید با این دو همزن متفاوت است. خامه را می توان در 15 دقیقه با همزن متوسط ​​آماده کرد. اما همین نتیجه را می توان با همزن قوی در 8 دقیقه به دست آورد.

حالا اگر قدرت همزن خود را نمی دانید و خامه را با مخلوط قوی به مدت 15 دقیقه مخلوط کنید، در نهایت چیزی که به دست می آورید خامه نیست. تمرکز بر برنامه ها؛ اما مهمترین معیار آشنایی و آگاهی از ابزار کار شماست. در این قسمت طرز درست کردن خامه قنادی را توضیح می دهیم. خامه را همیشه در تجهیزات قنادی بسته به نیاز خود در بسته بندی های نیم کیلویی یا یک کیلویی یا کمتر بسته بندی کنید تا زمانی که می خواهید استفاده کنید فقط بسته مورد نظر را از فریزر خارج کنید. برای شروع، خامه یخ زده را از فریزر خارج کرده و در دمای محیط قرار دهید تا آب شود و بستنی درست شود.

سپس خامه را در ظرفی بریزید و همزن را روی سرعت متوسط ​​نگه دارید. وقتی صاف شد آن را روی سرعت بالا نگه دارید. وقتی خامه زده نشود براق است. اما وقتی شروع به رسیدن می کند رنگ آن کم کم کم رنگ می شود. وسط کار یکبار همزن را خاموش کنید و به آرامی به صورت دورانی تکان دهید. خامه را زیر و رو کنید تا خامه زیر ظرف هم زده شود. برای اینکه خامه فرم گرفته بهتر باشد، یک کاسه خامه فرم گرفته را در یک قالب یخ قرار دهید و سپس با همزن تکان دهید.

علاوه بر مات بودن خامه، یکی دیگر از علائم خامه فرم گرفته این است که دارای علائم تیغه استارتر است. وقتی سر همزن را از ظرف خامه بیرون می آورید باید خامه در آن گیر کند. وقتی خامه آماده شد اگر ظرف را زیر و رو کنید پخش نمی شود. وقتی خامه آماده شد آن را زیاد هم نزنید. هر بار به اندازه خامه که نیاز دارید درست کنید، چون بعد از یک شکل دیگر نمی توانید از آن برای تزئین کیک یا دسر استفاده کنید.

زمانی که خامه هنوز کاملا فرم نگرفت باید رنگ خوراکی را به آن اضافه کنید. یعنی در حین تکان دادن خامه در وسط وقتی کمی شل شد رنگ غذا را اضافه کنید تا رنگ آن هم با خامه باشد. برای تهیه خامه قرمز هم می توانید از رنگ خوراکی مایع و هم از رنگ خوراکی پودری استفاده کنید. مقدار قرمز و رنگ قرمز شما بستگی به این دارد که چند رنگ به کرم اضافه کنید. بعد از اینکه رنگ حل شد، اگر احساس کردید خامه خیلی غلیظ نیست، کمی رنگ دیگر اضافه کنید.

خامه آماده شده را داخل دودکش بریزید و با ماسوره M1 یا 2D روی کاپ کیک ها را با خامه فرم گرفته تزئین کنید. برای زیباتر شدن کیک ولنتاین کاپ خود می توانید از ترافل های رنگارنگ برای تزیین خامه استفاده کنید. همچنین هنگام خرید کاغذ کاپ کیک، کاغذ قرمز یا قلب را انتخاب کنید.

[ad_2]

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما