عرضه اینترنتی کالاهای اساسی؛ آیا کالاها ارزان تر می شوند؟

[ad_1]

در رفتن با واگذاری اختیارات انتزاعی قانون، وزارت جهاد کشاورزی از ۱۸ آبان ماه توزیع آنلاین مرغ و تخم مرغ را در تهران برای مهار تورم و حذف واسطه‌های غیرضروری راه‌اندازی کرد. برنج، روغن و شکر ارائه می شود. در سیستم بازار با قیمت مصوب و بدون هزینه روانه بازار می شوند.

به گزارش فرارو، سامانه بازار امروز در اکثر نقاط کشور به صورت آنلاین کالا عرضه می کند و با توجه به گرانی های اخیر گوشت قرمز و سیب زمینی، این اقلام به همراه برخی لبنیات به صورت آنلاین نیز عرضه می شود. . این در حالی است که به گفته غدیرفر، مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی، محدودیتی برای عرضه کالا در سامانه بازار وجود ندارد و برای جلوگیری از احتکار و دلالی برای همه، محصول باید به عنوان سرانه مصرف سالانه تلقی شود. در نظر گرفته شده.

برخی از اقتصاددانان بر این باورند که اگرچه توزیع آنلاین کالا ایده خوبی است، اما پیامدهای اجتماعی دیگری نیز دارد، مانند خروج چندین هزار انجمن صنفی. از سوی دیگر، بخش غیردولتی باید نقش بیشتری در توزیع آنلاین کالا داشته باشد، بنابراین دولت باید ناظر باشد تا سیاستگذار و مجری، چرا که در حال حاضر تعاونی های روستایی در حال رقابت با بخش خصوصی هستند. بخش

عرضه اینترنتی کالاهای اساسی؛  آیا گوشت، سیب زمینی، برنج و... ارزان می شود؟برای توزیع کالا باید از روش کوپن استفاده شود.

مرتضی افغانی اقتصاددان گفتگو با فرارو وی با اشاره به عرضه مستقیم کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی به صورت آنلاین از سوی دولت، گفت: اگر مردم بدون محدودیت اقدام به خرید کنند، دلالان و واسطه ها از منابع مالی خود برای خرید انبوهی از کالاها و سهام استفاده می کنند.

وی افزود: در آن صورت این روش تحویل مستقیم کالا جواب نمی دهد مگر اینکه همانطور که گفته شد با محدودیت هایی همراه باشد مانند مکانیزمی که کوپن در زمان جنگ ایجاد کرد و به گفته وی کالا موجود است. هر انسان به اندازه نیازش نیاز دارد.» مسلم است که از چنین شرایطی می توان بازار را کنترل کرد، اما اگر اینطور نباشد، مانند سایر طرح ها، فقط در این بین سود بیشتر به سود سودجویان می رسد نه پایانی.

وی ادامه داد: به طور کلی در زمان جنگ اقتصادی و در شرایطی که کشورها با مشکلات زیادی مواجه هستند، استفاده از سیستم کوپن می تواند راهبرد بسیار خوبی باشد، زیرا در زمان جنگ بسیار مفید بود، حتی اگر دولت بتواند تقسیم بندی کند. تا زمانی که تحریم‌ها اعمال می‌شود، سیستم را اعمال می‌کند.» در استفاده بادوام است، بسیاری از ملزومات مردم را می توان به این روش توزیع کرد.

این استاد دانشگاه افزود: با توجه به اینکه سیستم توزیع کالا در کشور به هیچ وجه استاندارد نیست، می بینیم که مبادله کالا همواره بین واسطه ها و دلالان مختلف و در فضایی صورت می گیرد که قیمت کالاها و مایحتاج اولیه آن مردم اما اگر کالا به طور مستقیم به مردم عرضه شود، مطمئناً بسیاری از هزینه های اضافی حذف می شود و مردم می توانند هزینه کمتری برای کالا بپردازند.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه تا زمانی که تحریم ها برداشته نشود، وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم بهبود نمی یابد، افزود: زمان مهم است. از نظر اقتصادی ما در یک بحران عمیق قرار داریم و راهکارهایی که برای برون رفت از این وضعیت استفاده می شود نیاز به بازنگری جدی دارد و اگر این کار انجام نشود نمی توان انتظار تغییر در آینده داشت.

افقه با اشاره به اینکه نظام اداری و مدیریتی کشور با مشکلات زیادی مواجه است، گفت: ریشه این مشکل نیز در تفکر ضد تولید و سرمایه گذاری است که سال هاست حاکم بوده و به همین دلیل است که امروز کشور این وضعیت اقتصادی است. وضعیت هند بنابراین اگر بخواهیم شرایط را تغییر دهیم باید با یک تغییر پارادایم و جابجایی مواجه شویم وگرنه نه تنها در بلندمدت اوضاع بهتر نمی شود، بلکه در بلندمدت اوضاع اقتصادی کشور پیچیده تر می شود.

[ad_2]

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

تماس با ما