عرضه سقف شیشه ای پژو ۲۰۶ تیپ شه از قبر برو بیرون!

[ad_1]

در رفتن در طول دو دهه تولید پژو 3 هاچ بک در ایران، 6 نوار به کشور وارد شده است اما تاکنون تنها 6 نوار تولید شده است. البته همین چند وقت پیش نواری تولید شد که از دوران حذف شد. اما حالا تصمیم گرفته شده که با بقیه بازماندگان یعنی «نوار» به قبر برگردند.

طبق گزارشات فرارو، این هاچ بک دو سال پیش توسط خودروساز پژو در فرانسه عرضه شد. حدود چهار سال بعد این خودرو نیز به ایران بازگشت. در این میان تیپ 3 نیز در همان سال های اول شروع به کار در جاده ها کرد و در پایان سال اول رفت. شرکت ایران خودرو در حال حاضر با اضافه شدن سقف شیشه ای و بخشی از امکانات، این هاچ بک را مجدداً عرضه می کند.

به گفته مسئولان نمایندگی خودرو ایران، محصول «نوار» روی سقف شیشه‌ای، آماده تولید و عرضه به بازار است، اما در صورت نیاز به مجوز، خودرو به مشتریان تحویل داده می‌شود.

در حال حاضر روکش آبی مخصوص قیمت نهایی پژو تیپ به سقف شیشه ها اضافه شده است اما با توجه به قیمت 2 میلیون تومانی؛ در عین حال «تیپ» گرانتر و شاید کمی کمتر است. گرانی به دست خریداران و مشتریان ایرانی خودرو. البته هر چه قیمت کمتر باشد احتمال تفاوت در لید و طراحی و امکانات بیشتر می شود.

عرضه سقف شیشه ای پژو ۲۰۶ تیپ شه  از قبر برو بیرون!

پژو “نکته” تفاوت سقف شیشه ای قدیمی با نسخه قدیمی چیست؟

به گفته مسئولان خودروسازی ایران، محصولات جدید این شرکت در مقایسه با نسخه های قبلی، از نظر فناوری و قابلیت پیشرفت کرده است. اما بررسی ها حاکی از آن است که جدیدترین نسخه پژو «تیپ» هیچ تغییری در طراحی نداشته و تنها در امکانات سقف شیشه ای اضافه شده است.

علاوه بر این گزینه عددی نیز به قسمت رفاه اضافه شده است تا محصول با نسخه پایه کمی اصلاح شود. از جمله این آپشن ها می توان به قابلیت تهویه خودکار سیستم هوا، آینه های برقی و آینه های شیشه ای درهای عقب اشاره کرد.

هیچ تغییر قابل توجهی در جنبه های فنی ایجاد نشده است. در واقع پژو «تیپ» مجهز به همان سقف شیشه ای 2.4 لیتری TU3 است که در نسخه پایه موجود است و در حال حاضر روی تیپ 2 نیز موجود است. این ظرفیت تولید طبیعی پیشگام برابر با 2 اسب بخار با 2 نیوتن متر است.

البته از امکانات قدیمی می توان به کولر اتوماتیک، کولر و کولر، سیستم صوتی با قابلیت پشتیبان گیری از سی دی و سیستم ترمز ضد قفل ABS (ترمز عقب و همچنین کاسه) در جدید اشاره کرد. نسخه پژو “Tip”.

آیا پژو “تیپ” واقعا توسعه یافته است؟

از نظر تکامل و گسترش، گفته می شود که “نوار” پژو پیشرفت های زیادی داشته است. در واقع تغییرات این خودرو نسبت به مدل 3 سال پیش حتی با چشم غیرمسلح نیز قابل توجه نیست. به عنوان مثال، سقف شیشه ای را از “نوار” بگیرید، چه اتفاقی افتاده است؟ باز هم دو دهه پیش.

در واقع مشخص است که ایران بر مدل قدیمی خود تعیین سرنوشت تکیه نکرده و بر بازتولید آن با عناوین مختلف نیز اصرار دارد. این در حالی است که سازنده فرانسوی این خودرو بیش از یک دهم تولید خود را متوقف کرده و «تعویض» کرده است.

عرضه سقف شیشه ای پژو ۲۰۶ تیپ شه  از قبر برو بیرون!

تصویر از پژو

این خودرو یک خودروی اقتصادی است که دو سال پیش در اروپا فروخته شد و این شرکت فرانسوی اکنون در فکر ایجاد تحولی اساسی در زمینه فنی و طراحی است و این هاچ بک را تماما برقی خواهد کرد.

[ad_2]

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

تماس با ما