عروسی به سبک خانواده سیاسی!

[ad_1]

ازدواج های نسل اول سیاستمداران یا به طور سنتی توسط دوستان و خانواده معرفی می شود یا بین آشنایان و فعالیت های سیاسی صورت گرفته و منجر به ازدواج شده است. برای نسل بعدی، برای فرزندانشان، اما داستان کمی متفاوت بود. بنابراین یا خانواده عروس و داماد جزو سیاستمداران بودند و یا حتی اگر نبودند نماینده یا واسطه ازدواج آن سیاستمدار بودند. این امر به طور طبیعی در مورد دو رئیس جمهور سابق اتفاق افتاده است.

به گزارش شرق، دو رئیس جمهور سابق با حضور دو شخصیت سیاسی در همسایگی روحانی و احمدی نژاد حضور داشتند. مهدی خورشیدی دختر محمود احمدی نژاد با وساطت مسعود جریبافان رئیس وقت بنیاد شهید با آزاد ازدواج کرد. مهدی خورشیدی آزاد فرزند احمد خورشیدی آزاد دبیر کل جامعه خادمان انقلاب اسلامی است.

وی در تشریح ازدواج خود گفت: آقای احمدی نژاد و پدرم از زمان کردستان با هم دوست بودند، اما با آقای جریبافان صمیمی تر بودند، ایشان در شورای شهر پیشنهاد دادند، اما در خلوت صحبت کردیم، از من پرسیدند. خلق و خوی “شاید چون من رک هستم، آقای احمدی نژاد را دوست داشته باشم.”

ازدواج کامبیز مهدی‌جاده دختر حسن روحانی نیز با واسطه حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی تندرو انجام شد. مهدی جاده درباره ازدواج به شارک می گوید: بعد از پیروزی حسن روحانی در انتخابات سال 92، آقای اکرمی از من پرسید شما متاهل هستید؟ گفتم نه و فکری به ازدواج ندارم و دارم درس می خوانم، چهار سال بعد سال آخر دولت اول آقای روحانی بود که آقای اکرمی دوباره از من پرسید که ازدواج کرده ای یا نه، دختری هست. بیا تو و مادرت را ببینی “رفتم با خانواده دعوا کردم و بالاخره ازدواج کردم.”

داستان برای نسل های گذشته کمی متفاوت است. یعنی علیرغم واسطه بودن، ذوق سیاسی نداشتند، شخصیت مذهبی داشتند. مثلاً آیت الله رشهاری توضیح می دهد که واسطه ازدواجشان فرزند مرحوم آیت الله مشکینی حاج آقا مرتضی تهرانی بوده است.

آیت‌الله ریشه‌شهری ماجرا را چنین نقل می‌کند: پس از موافقت ایشان، نامه‌ای به خانواده‌ام در تهران نوشتم و از مادر و عمه‌م خواستم که به کومله بروند و دخترش را ملاقات کنند. رفتند دیدند و پسندیدند و در جواب من نوشتند که خوب است ولی خیلی کوتاه است. او در آن زمان حدود نه سال داشت.»

وی مدتی داماد آیت الله مشکینی بوده است. یا مثلا ظریف وزیر خارجه سابق می گوید انتخاب همسر را به خانواده واگذار کرده است. محمدجواد ظریف روش عروسی خود را این گونه توصیف می کند: «تابستان 1358 با مادرم تماس گرفتم که می خواهم به ایران برگردم و ازدواج کنم، یک هفته بعد برای دیدن خواهرم که 15 سال بزرگتر بود به اصفهان رفتم. از من به عنوان یک دختر مذهبی و انقلابی معرفی شد. مادر و پدرم هنوز در تهران بودند؛ بنابراین با اجازه آنها با خواهر و برادر شوهرم به دادگاه رفتیم. فکر می کنم او مذهبی و انقلابی بود.»

علی مطهری از معدود سیاستمداران نسل قبل است که ابتدا می خواست همسرش را انتخاب کند و همچنین عاشق او شد اما در نهایت خانواده با فردی که برای او انتخاب شده بود ازدواج کرد.

وی در تشریح رابطه عاشقانه آنها گفت: 23، 24 ساله بودم و قصد ازدواج نداشتم، آن روزها دانشجوی رشته مکانیک دانشگاه علم و صنعت بودم، اما به دلیل انقلاب فرهنگی از ادامه تحصیل منصرف شدم. و یکی از دوستانم مرا به رادیو دعوت کرد.” در ماه اول که کار در رادیو را شروع کردم، عاشق یکی از همکارانم شدم و این عشق قوی تر و قوی تر شد و عشقی که یک مرد را از آن بیرون می کند. خواب و بی غذا باعث رشد و تشویق من شد تا این نکته را بیان کنم.با یکی از همکارانم وساطت کردم اما زن قبول نکرد و بار دوم که خودم با او صحبت کردم دوباره امتناع کرد و تازه بعد از آن رفتم ازدواج کنم تا از این وضعیت خلاص شوم. وضعیت. رفتم.

وی افزود: وقتی از امتناع این زن مطمئن شدم از مادرم خواستم که از دختر مناسبی خواستگاری کند و پس از ازدواج با همسرم تلفنی به او اطلاع دادم تا اگر برنامه ای داشت به من فکر نکند. داستان ها، تازه فهمیدم که او هم مثل من علاقه مند است، اما از من توقع بیشتری داشت، این اتفاق حالم را بد کرد.

رئیس مجلس در رابطه با خواهرشوهرش نیز گفت: پدرشوهرم معلم من در دبیرستان شهید آقا مصطفی و از شخصیت های فرهنگی، مذهبی و مبارز آن زمان بود و پدر و مادرم دوباره برای معاینه رفتند. و در ایلام با من تماس گرفتند “بالاخره با پدربزرگم صحبت کردم و جواب مثبت شنیدم.”

اتصالات تصادفی نیز در مرکز یافت می شوند. به عنوان مثال، دو خانواده سیاسی بدون برنامه خاصی به هم مرتبط هستند. مانند پسر حسین مظفر، اولین وزیر اصلاح طلب که با دختر مهدی کوچک زاده، نماینده سرسخت تندروها ازدواج کرد. مظفر ماجرا را اینگونه روایت می کند: «وقتی می خواستیم خواستگاری کنیم نمی دانستیم از چه کسی می خواهیم خواستگاری کنیم، وقتی جلوتر رفتیم متوجه شدیم که او دختر آقای کوچک زاده است.

یا دختر زیباکلام، ازدواج با پسر احمد توکلی. آنها دانشجو و همکار هستند و یکدیگر را می شناسند و بدون دخالت خانواده های متفاوت سیاسی خود تصمیم به ازدواج می گیرند.

[ad_2]

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

تماس با ما