علائم درد در سمت چپ سر چیست؟

[ad_1]

دلایل زیادی برای سردرد سمت چپ وجود دارد. درک علل احتمالی و درمان آنها می تواند به فرد کمک کند تا با درد کنار بیاید و بداند چه زمانی باید به دنبال درمان خاص باشد.

خبرآنلاین نوشت: حدود 50 درصد از بزرگسالان در سراسر جهان سردرد دارند، برخی سردردها خفیف هستند و با درمان های خانگی قابل درمان هستند، اما برخی شدیدتر هستند و نیاز به مراقبت های پزشکی دارند. حالت تهوع، یا هر علامت دیگری، یا اگر هنگام سردرد در یک طرف بدن خود احساس ضعف یا سرگیجه می کنید.

این مقاله به بررسی علائم، علل و درمان سردرد در سمت چپ می پردازد.

علل و علائم سردرد سمت چپ

سردرد علل مختلفی دارد که برخی از آنها به شرح زیر است:

میگرن، سردرد تنشی، سردرد خوشه ای، جراحات، بیماری های التهابی، مشکلات عروقی، مصرف بیش از حد دارو و سینوزیت.

میگرن

میگرن در سمت چپ سر می تواند ناشی از. سردردهای میگرنی معمولاً از اطراف چشم ها یا شقیقه ها شروع می شوند و سپس به سایر قسمت های سر سرایت می کنند. علت اصلی میگرن هنوز مشخص نیست. بر اساس شواهد احتمالی، علت مربوط به افزایش فعالیت مغز و افزایش حساسیت اعصاب یا عروق خونی اطراف مغز است.

سردردهای تنشی

سردرد تنشی یک درد شدید و شدید است که از پشت چشم شروع می شود و به پیشانی یا پشت سر سرایت می کند. این نوع سردردها می توانند در یک طرف سر باشند، بنابراین می توانند به عنوان عامل درد در سمت چپ سر در نظر گرفته شوند. علت اصلی سردرد تنشی تنش عضلانی است. سردردهای تنشی معمولاً شدت کمتری نسبت به میگرن دارند اما همچنان آزاردهنده هستند.

سردرد خوشه ای

یکی دیگر از دلایل درد در سمت چپ سر ممکن است سردرد خوشه ای باشد. سردردهای خوشه ای بسیار دردناک هستند و بارزترین علامت آن درد در یک طرف سر است.

سردردهای خوشه ای اغلب در بهار و پاییز اتفاق می افتد، به همین دلیل است که بسیاری از افراد این درد را با سردرد آلرژیک اشتباه می گیرند.

مسائل اساسی

گاهی اوقات درد در سمت چپ سر به دلیل یک بیماری یا مشکل زمینه ای است و می تواند دلایل جدی داشته باشد. مانند جراحات، بیماری های التهابی و مشکلات عروقی.

درمان و پیشگیری از درد در سمت چپ سر

اکثر سردردها را می توان با مسکن هایی مانند ایبوپروفن و آسپرین درمان کرد. اگر درد شما به میگرن یا مشکلات استرس شدید مربوط می شود، پزشک ممکن است مسکن های قوی تری تجویز کند.

تغییر سبک زندگی نیز می تواند به کاهش سردرد کمک کند. در اینجا برخی از تغییرات کلیدی وجود دارد:

از غذاهای محرک اجتناب کنید: از غذاهایی مانند کافئین، الکل و پنیر که باعث افزایش میگرن می شوند خودداری کنید.

مدیتیشن: یوگا یا سایر روش های مدیتیشن باعث افزایش آرامش ذهن و بدن می شود. مدیتیشن می تواند تنش عضلانی را کاهش دهد و سردردهای ناشی از تنش و میگرن را کاهش دهد.

منبع: اخبار پزشکی امروز

[ad_2]

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما