علت ریزش مو در عروق کرونر چیست؟

[ad_1]

یک متخصص پوست و مو در تشریح اثرات بیماری های عروق کرونر قلب بر پوست و مو، گفت: بیماری های قلبی ناشی از استرس، کاهش وزن با دارو و سوء تغذیه است. 1 تا 4 ماه پس از بهبودی باعث ریزش موی ناگهانی می شود. خوشبختانه این ریزش مو پس از یک دوره 6 تا 12 ماهه با بهبود وضعیت عمومی بیمار، کاهش استرس و رفع نیازهای تغذیه ای بهبود می یابد.

دکتر همایون مزدهی آذر در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: دو سال است که درگیر اپیدمی کووید 19 هستیم، هنوز چالش هایی وجود دارد، در مراحل اولیه بیماری که با شدت شدید آن را تجربه کردیم، عوارض پوستی ناشی از این بیماری بیشتر بود و از آن زمان به بعد آگاهی عمومی در این زمینه افزایش یافت و با هم این مشکلات کاهش یافت، هرچند به طور کامل برطرف نشد.

وی افزود: انواع مختلفی از مشکلات پوستی مرتبط با بیماری کووید 19 وجود دارد که شایع ترین آنها مشکلات پوستی کرونا ناشی از تماس پوستی با آنتی بیوتیک ها، صابون ها و لوسیون ها مانند استحمام مکرر است. استفاده طولانی مدت از ماسک، استفاده از دستکش، و غیره.

وی در ادامه گفت: استرس و اضطراب ناشی از بیماری عروق کرونر قلب و عوارض آن می تواند پوست و مو را تحت تأثیر قرار دهد، ریزش مو، زونا، جوش، زونا، برخی از انواع خارش و درد مسائل عاطفی ناشی از بیماری قلبی، پس چه بهتر که به مسائل عاطفی و استرس این دوران فکر کنیم.

وی با اشاره به مشکلات پوستی احتمالی ناشی از داروهای مورد استفاده در درمان Quid19، گفت: ترکیب انواع ویتامین ها، داروها و حتی واکسن Quid19 می تواند عوارضی را برای پوست ایجاد کند. به عنوان مثال، برخی از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی می توانند باعث عفونت پوست یا بدن شوند. علاوه بر این، برخی از بیماری های پوستی که از قبل وجود داشته، گاهی اوقات با مصرف داروهای بیماری عروق کرونر قلب تشدید می شوند.

بیماری هایی مانند پسوریازیس، بیماری های عروقی خود ایمنی و بسیاری از بیماری های پوستی دیگر گاهی در زمینه بیماری عروق کرونر قلب شروع یا بدتر می شوند. برای تغییر علائم و شکل آنها. البته در بیشتر موارد این تغییرات جای نگرانی ندارد و با مراجعه به متخصص پوست قابل درمان و کنترل است.

مزدا آذر افزود: برخی از عوارض پوستی به ویژه عوارض مربوط به خود بیماری کد 19 به صورت تغییر در پوست، مو و ناخن افراد رخ می دهد. همچنین شاهد طیف وسیعی از مشکلات و مسائل پوستی هستیم که یکی از مهم ترین آنها استفاده وسواس گونه و بیش از حد از مواد شوینده است.

در چنین مواردی اثرات مواجهه مکرر با آنتی بیوتیک ها به صورت خارش، تاول، قرمزی، پوسته پوسته شدن و خشکی پوست ظاهر می شود. البته شست و شو و ضدعفونی به میزان لازم باید انجام شود. اما این نگرش نباید به یک وسواس مکرر تبدیل شود.

وی افزود: استفاده از صابون ملایم با PH متوسط ​​تا کمی اسیدی برای شستن دست ها توصیه می شود و از استحمام و استحمام طولانی مدت با آب داغ خودداری شود. داشتن دستکش مناسب برای کار با پودر لباسشویی و مایع ظرفشویی بهتر است. ضدعفونی‌کننده‌های سطحی مبتنی بر کلر برای ضدعفونی پوست توصیه نمی‌شوند و بهتر است ضدعفونی‌کننده‌های مبتنی بر الکل جایگزین شوند.

وی با تاکید بر اهمیت انتخاب نوع مناسب ماسک برای کاهش بروز مشکلات پوستی، تصریح کرد: از ماسک پارچه ای فیبری که با پوست تماس دارد استفاده کنید. ماسک باید حداقل برسد. در برخی موارد ممکن است افراد به الاستیک یا فلز به کار رفته روی بینی ماسک حساسیت داشته باشند و در صورت افزایش عوارض، باید با مشورت متخصص پوست، درمان را آغاز کرد.

این متخصص پوست با بیان اینکه حتی با یک پماد ساده وازلین نیز می توانید پوست را بر اساس نیاز خود چرب کنید، استفاده از کرم های امولسیون کننده با غلظت مناسب را توصیه کرد. روغن کاری پوست خشک قبل از هر شستشو و حمام بسیار مهم است. اکیداً توصیه می کنیم برای خشک کردن دست و موهای خود از سشوار و سشوار برقی استفاده نکنید، زیرا معمولاً باعث کم آبی و خشکی پوست می شود. بهترین راه این است که پوست را با حوله خشک کنید. از سوی دیگر، پوشیدن دستکش مناسب هنگام انجام کارهای خانه بسیار مهم است.

وی گفت: در هنگام استرس، آن قسمت هایی از بدن ما که دارای سلول های در حال گسترش سریع هستند، مانند فولیکول های مو و ناخن ها، به طور ناگهانی تحت تأثیر قرار می گیرند و به طور متناوب رشد نمی کنند. با پیشرفت بیماری، سیستم ها و سلول های بدن به حالت عادی باز می گردند.

این پدیده پس از بیماری های تب دار مانند آنفولانزا، آبله مرغان و شیمی درمانی، جراحی های بزرگ و غیره رخ می دهد. بعد از حدود یک تا چهار ماه، گاهی اوقات بیمار دچار ریزش موی شدید می شود. این شامل 25 درصد موهای سر می شود و پس از یک دوره 6 تا 12 ماهه و پس از رفع مشکلات عاطفی بهتر است.

وی افزود: همین اتفاق در مورد کرونا در برخی از افراد رخ می دهد و با استرس بیماری و همچنین داروها، کاهش وزن و سوء تغذیه، ریزش ناگهانی مو طی یک تا چهار ماه پس از بهبودی باعث ایجاد آن می شود. خوشبختانه این ریزش مو پس از یک دوره 6 تا 12 ماهه با بهبود وضعیت عمومی بیمار، کاهش استرس و رفع نیازهای تغذیه ای بهبود می یابد. پس جای نگرانی نیست

[ad_2]

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر

تماس با ما