در بازار املاک در حاشیه تهران چه می گذرد؟

[ad_1]

افزایش سریع قیمت مسکن در حومه تهران منجر به پیدایش انواع پناهگاه های املاک در اطراف پایتخت شده است. آخرین بررسی از بازار معاملات مسکن در دو شهر جدید و پرتقاضای حومه شهر پرند و پردس از چرخش متفاوت مسکن حاشیه شهرها در فاز ملکی خود حکایت دارد.

به گزارش دنیای اقتصاد، از ابتدای سال جاری قیمت مسکن در تهران روند کاهشی داشته است، اما در حومه شهر به ویژه در دو شهر جدید پرند و پردس، بازار مسکن شاهد کاهش دما بوده است. ، همچنان بالاست و نبض معاملات ملکی در این دو شهر نسبت به ماه های اخیر در مناطق روستایی تندتر است. اگرچه قیمت مسکن در تهران از ابتدای سال تا زمستان امسال به طور میانگین حدود 8 درصد بوده است، اما در سایر شهرهای بزرگ کشور این رقم حدود 15 درصد بوده است. علت گرم شدن افزایش قیمت ها در بازار مسکن شهرهای بزرگتر از تهران به تاخیر در شروع دوره رشد و افزایش قیمت مسکن در شهرهای بزرگ کشور نسبت به تهران برمی گردد. این در حالی است که آمارها نشان می دهد که نرخ تورم در شهرهای بزرگ مانند تهران نسبت به سال قبل رو به کاهش است.

سال گذشته افزایش قیمت مسکن در تهران بیش از 6 برابر تورم فعلی مسکن و نرخ افزایش قیمت مسکن در سایر شهرهای بزرگ بیش از 30 درصد برآورد شد. کاهش شدید قیمت ها در تهران و سایر شهرهای بزرگ ناشی از کاهش عطش خرید غیرمصرفی در بازار مسکن این شهرها است. بازار مسکن تهران از ابتدای سال جاری تاکنون با گرانی های متعددی مواجه شده است. میانگین قیمت اسمی مسکن در تهران نیز در چند ماه مانند فروردین، اردیبهشت و مهر کاهش یافت و قیمت واقعی مسکن در پایتخت در 10 ماهه سال 22 درصد کاهش یافت. در واقع از ابتدای امسال بازار مسکن در تهران و کلان شهرها نشانه هایی از افزایش قیمت مسکن و ورود به دوره پسابرجام را به خود دیده است. اما دوران حساس پس از آن که حباب قیمت مسکن در حد نرمال تخلیه شود، هنوز فرا نرسیده است و حضور نتیجه کامل آن منوط به دستیابی به توافق و نتیجه مثبت از مذاکرات است. گرفتن. افزایش قیمت مسکن در ماه‌های اخیر در تهران و سایر شهرهای بزرگ در حالی کاهش یافته است که بررسی‌ها حاکی از جهت‌گیری متفاوت بازار مسکن در شهرهای جدید پرند و پردس و رکورد بالای قیمت‌ها در بازار املاک این دو حومه است. .

در بازار املاک در حاشیه تهران چه می گذرد؟

تورم حومه شهر

ارقام اولیه دیوار آنلاین نیازمندی های بازار از فایل های فروش پرنده و مسکن شهرهای خارجی نشان می دهد که میانگین قیمت مسکن در شهر جدید پردس 25 درصد و در پرنده شهر جدید از ابتدا 19 درصد افزایش یافته است. از سال تا پایان فوریه.

مقایسه قیمت مسکن در این دو شهر جدید نسبت به قیمت مسکن در تهران و سایر شهرهای بزرگ، نبض سریع معاملات مسکن در این دو شهر را نشان می دهد. بررسی ها نشان می دهد که بازار مسکن در این دو شهر جدید نگرش ها و تحرکات متفاوتی را تجربه کرده است. اگرچه بازار مسکن در این دو شهر جدید مانند تهران و سایر شهرهای بزرگ نسبت به سال گذشته رقابتی تر است، اما چرخش آن متفاوت بوده است. بازار مسکن در شهرهای جدید اطراف تهران که در اواسط سال 97 و همزمان با جهش بازار سرمایه به پناهگاه متقاضیان مسکن تبدیل شد، اکنون شکلی متفاوت از گذشته به خود گرفته است. از اواسط سال 97 که بازار مسکن تهران به سرعت رشد کرد و برای اولین بار قدرت خرید مالکان و گروه های بی خانمان پایتخت را تضعیف کرد، شهرهای جدید برای اولین بار خریدار مسکن شدند.

در سال 1377 تعداد بیشتری از متقاضیان مصرف کننده، به ویژه صاحبان خانه اولی که به دلیل افزایش مداوم قیمت مسکن در مناطق مصرفی تهران قادر به خرید آپارتمان نبودند، به بازار مسکن شهر جدید پناه بردند، من و لی شروع به خرید واحد کردیم. اما حادثه دیگری در سال 1999 بازار مسکن شهرهای جدید را تحت تاثیر قرار داد. این رویداد نقطه عطفی در شهرهای جدید تبدیل شدن به یک پناهگاه امن برای سرمایه گذاران املاک و مستغلات بود. با توجه به جهش مستمر بازار مسکن در تهران، برخی از متقاضیان پایتخت نیز به بازار مسکن حومه شهر به ویژه شهرهای جدید پرند و پردیس روی آوردند و اقدام به خرید آپارتمان در این شهرها کردند. در واقع، در سال 1998، شهر جدید به پناهگاهی امن برای سرمایه گذاران املاک پایتخت تبدیل شد. این وضعیت در شهرهای جدید نیز مشاهده شد زیرا بازار تجارت تهران از اواخر سال گذشته به بازاری غیرجذاب و بدون چشم‌انداز کوتاه مدت برای سرمایه‌گذاران در کوتاه‌مدت تبدیل شد. در واقع، بازار مسکن در شهرهای جدید، مانند بازار مسکن در تهران و سایر شهرهای بزرگ، در حال حاضر با کاهش درآمد و همچنین افزایش آلاینده‌های سرمایه‌گذار مواجه است. اما با وجود این اتفاق و این نقطه عطف، می توان دریافت که نوبت بازار مسکن شهرهای جدید حاشیه پایتخت با نوبت بازار مسکن تهران و شهرهای بزرگ متفاوت بوده است.

زیرا با وجود رکود بازار مسکن در تهران و سایر شهرهای بزرگ، نرخ تورم در شهرهای جدید بیشتر است.

برآوردها بر اساس نتایج تحقیقات میدانی و همچنین داده‌های اولیه پرونده‌های فروش مسکن در این دو شهر جدید، تأثیر دو رویداد مهم زمستانی بازار املاک در حومه پایتخت را نشان می‌دهد. در واقع علیرغم تغییر در بازار مسکن در شهرهای حاشیه‌نشینی مانند تهران و سایر شهرهای بزرگ، دو دلیل عمده وجود دارد که گرم شدن قیمت در بازار مسکن شهرهای جدید همچنان بالاست. یکی از دلایل اصلی این امر تغییر ساکنان پناهگاه های شهری در شهرهای جدید و در نتیجه تقاضا برای خانه در این مناطق با وجود ورود بازار به دوران پس از جنگ است. اگرچه طی دو سال اخیر ورود سرمایه گذاران به بازار مسکن شهرهای جدید مانند تهران و سایر شهرهای بزرگ کاهش یافته است، اما تقاضا برای این ملک (شهر جدید) همچنان بسیار بالاست. افزایش قیمت ها بازار املاک و مستغلات به حومه پایتخت تبدیل شده است. در واقع پناهگاه امن شهرهای جدید برای سرمایه گذاران املاک تغییر کاربری داده است و اگرچه ورود سرمایه گذاران به بازارهای تجاری این شهرها نیز کاهش یافته است، متقاضیان مصرف کننده به ویژه اما برای اولین بار است که صاحبان خانه وارد آن می شوند. . همین روند در ابتدای دوره افزایش قیمت ها در بازار مسکن شهرهای جدید اطراف تهران مشاهده شد. بنابراین با شروع دوره جهشی در اواسط سال 97 و کاهش سریع قدرت خرید، برخی از مصرف کنندگان و متقاضیان خانه اولی خرید ملک خود را به شهرهای جدید منتقل کردند. در واقع، این سرپناه امن املاک (بازار مسکن شهرهای جدید پرند و پردس) اکنون به عنوان سرپناه سرمایه ای خارج شده است، اما به دلیل تقاضای بالای مصرف کنندگان، همچنان ارزش بالای خود را حفظ کرده است.

بررسی ها نشان می دهد پس از نشانه های ورود به مرحله پس از زایمان، گروهی از مصرف کنندگان مسکن که هم به همین دلیل و هم دلیل افزایش وام مسکن شاهد افت قیمت پرونده ها در بازار مسکن تهران و دوره فعلی بودند. سقف نسبتاً بلند است و آن را مناسب تر می دانند و به دلیل بودجه ناکافی برای خرید خانه در تهران شهرهای جدید را به عنوان مقصد خرید انتخاب کرده اند. به دنبال رشد بازار مسکن در فاز پسابرجامی به ویژه در دو ماه اخیر، برخی از مصرف کنندگان مسکن که در حاشیه بازار وضعیت را رصد می کنند، به چارچوب زمانی فعلی برای ورود به بازار و خرید دست یافته اند. آپارتمان ها در تهران اما به دلیل فاصله زیاد بین قدرت خرید و قیمت مسکن، بیشترین حجم خرید مصرف کننده توسط متقاضیان انجام شد. یعنی متقاضیانی که واحد مسکونی دارند اما به قصد ارتقاء وارد بازار شده و آپارتمان دیگری خریداری کرده اند. اولین متقاضیان داخلی نیز اکثر شهرهای جدید را به عنوان مقصد خرید خود انتخاب کردند. چون توان خرید خانه در پایتخت را نداشتند. این امر منجر به افزایش ورودی به خانه های مسکن در حاشیه تهران شد، با این تفاوت که این بار بازار مسکن در شهرهای جدید از نظر تقاضای مصرف کننده (به ویژه خانه اولی) افزایش یافت. دلیل دیگر نزدیکی پردس و شهر جدید پرندگان به تهران و نفوذ این بازار است.

تغییرات بازار مسکن در تهران به ویژه تغییر قیمت ها به سرعت بازار مسکن این شهرها را تحت تاثیر قرار می دهد و به همین دلیل شاهد افزایش دما در بازار مسکن در این شهرها هستیم. افزایش نرخ وام مسکن در نیمه دوم امسال نیز منجر به افزایش تقاضای مصرف کنندگان برای مسکن در این شهرها شد. به گزارش دنیای اقتصاد، متوسط ​​قیمت هر متر مربع خانه در شهر پرنده جدید در بهمن ماه امسال حدود 6900 هزار تومان و شهر جدید پردس 11 میلیون تومان بوده است. 800000 تومان. با توجه به شرایط فعلی، وام انفرادی خرید مسکن برای این دو شهر جدید معادل 200 میلیون تومان و برای زوجین 320 میلیون تومان با احتساب میانگین قیمت مسکن در این دو شهر، نزدیک به 10 است. . متری میلیون تومان. البته لازم به ذکر است که این سطح از میانگین قیمت مسکن از برآورد بهای تمام شده واحدهای مسکن مهر و واحدهای شخصی سازی شده (غیر مسکن مهر) به دست می آید و از آنجایی که واحدهای مسکن مهر دارای وام خاص خود هستند، وام جدید فقط مهر است. واحدهای غیرمسکنی گرانتر هستند. با این حال، هزینه بالاتر خرید خانه در این شهرهای جدید نسبت به تهران دلیل دیگری است که باعث می‌شود پوشش مصرف‌کننده متقاضیان مصرف‌کننده را به خرید خانه در این شهرها ترغیب کند.

اختلاف قیمت با تهران را کم کنید.

همچنین از کاهش اختلاف قیمت مسکن بین قیمت شهرهای جدید تهران و حومه پایتخت خبر داد. دلیل کاهش قیمت مسکن در تهران اکنون به 2.8 کاهش یافته است. این نسبت نیز در ابتدا بین میانگین افزایش قیمت تهران و پرند شهر 4 بود که در پایان سال 99 به 5.2 رسید اما اکنون با ورود بازار مسکن تهران به 4.8 برابر شده است. کاهش یافته است. – دوره بحران

[ad_2]

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

تماس با ما