بررسی لپ تاپ گیمینگ Dell Alienware M15 R6

[ad_1]

در رفتن Dell Alienware M15 R6 یکی از لپ تاپ های 15 اینچی پیشرو در جهان است که به راحتی برای گیمرها جذاب است.

به گفته فرارو، برخلاف لپ تاپ Dell M15 R3 که دارای پنل OLED 4K با نرخ تازه سازی نسبتا پایین 60 هرتز است که برای بازی چندان مناسب نیست، دارای پنل IPS LCD با وضوح QHD و نرخ رفرش 240 هرتز است.

طراحی و نمایش Dell Alienware M15 R6:

Alienware M15 R6 در رنگ مشکی مات موجود است. بدنه این لپ‌تاپ به‌طور خلاقانه‌ای فلزی به نظر نمی‌رسد، اما دارای ساختاری پلاستیکی بر روی سوراخ‌های شش‌ضلعی و همچنین لبه‌های منتهی به پشت شاسی است. طراحی لولای این لپ تاپ نسبت به مدل های قبلی تغییری نکرده است. این طراحی باعث می شود صفحه نمایش لپ تاپ شناور به نظر برسد. این لپ تاپ 2.48 کیلوگرم وزن دارد و به راحتی در کوله پشتی جا می شود. برای لپ تاپ های گیمینگ وزن زیادی ندارد.

بررسی لپ تاپ گیمینگ قدرتمند Dell Alienware M15 R6 // ویرایش

لوگوی بیگانه در پشت دستگاه دارای نور پس زمینه RGB است. متاسفانه روی دکمه پاور دستگاه حسگر اثر انگشت وجود ندارد. بلندگوها در پایین دستگاه قرار دارند. همچنین دریچه های گرمایش بزرگ در پشت و دو طرف لپ تاپ تعبیه شده است. یک وب کم در بالای دستگاه قرار دارد. شاسی صفحه کلید کمی انعطاف پذیر است. علاوه بر شاسی، طراحی این لپ تاپ بسیار قوی است.

بررسی لپ تاپ گیمینگ قدرتمند Dell Alienware M15 R6 // ویرایش

در سمت راست لپ تاپ دو پورت USB 3.2 Gen A و در سمت چپ یک اسلات اترنت با جک هدفون و یک میکروفون 3.5 میلی متری قرار دارد. در پشت دستگاه یک پورت USB Gen A دیگر، درگاه USB C با Thunderbolt 4، درگاه نمایشگر 1.4، شارژر سیمی معکوس 15 واتی، اسلات HDMI 2.1 و یک پورت برق اختصاصی قرار دارد. این لپ تاپ دارای بلوتوث 5.1 و Wi-Fi 6 AX1650 (2 × 2) 802.11ax برای اتصال بی سیم است.

بررسی لپ تاپ گیمینگ قدرتمند Dell Alienware M15 R6 // ویرایش

این لپ تاپ دارای پنل IPS LCD با 15.4 اینچ، وضوح QHD و نرخ تازه سازی 240 هرتز است. نرخ تازه سازی چشمگیر لپ تاپ همراه با زمان پاسخگویی نمایشگر 2 میلی ثانیه ای تجربه بصری فوق العاده ای را برای گیمر ایجاد می کند. رنگ و محدوده دینامیکی روی پنل بسیار خوب است. سطح روشنایی این پنل نمایشگر را می توان بهبود بخشید.

بررسی لپ تاپ گیمینگ قدرتمند Dell Alienware M15 R6 // ویرایش

M15 R6 دارای صفحه کلید شش ردیفه است. نور پس زمینه صفحه کلید را می توان با ترکیبات مختلف RGB در برنامه Alienware Command Center تنظیم کرد و کلیدها برای استفاده بی وقفه به خوبی می درخشند. این لپ تاپ فاقد حسگر اثر انگشت است، اما با Windows Hello می توانید احراز هویت چهره را فعال کنید. ترک پد محصول، اگرچه برای یک لپ تاپ 15 اینچی کوچک است، اما واکنش گرا بوده و لمس بسیار خوبی دارد.

عملکرد و عمر باتری:

بررسی لپ تاپ گیمینگ قدرتمند Dell Alienware M15 R6 // ویرایش

قیمت بالای این لپ تاپ به دلیل نسل یازدهم پردازنده Intel i7-11800H و پردازنده گرافیکی Nvidia RTX 3080 است. هر دو پردازنده به کاربران قدرت زیادی برای بازی می دهند. Alienware از چندین دریچه حرارتی برای دفع بهتر گرما استفاده می کند، در حالی که فن های دوگانه با قدرت کامل می چرخند و تقریباً هیچ صدایی منتشر نمی کنند. پردازنده جدید R6 در مقایسه با دو نسخه قبلی M15 شبیه یک شیطان به نظر می رسد. این لپ تاپ برای کارهای روزمره عالی عمل می کند.

در بنچمارک PCMark 10، این دستگاه 6561 امتیاز کسب کرد. در بنچمارک Cinebench R23 نیز امتیاز 1442 تک هسته ای و 10160 امتیاز چند هسته ای و در نهایت بنچمارک Geekbench 5 M15 با 9126 و 1535 در نتیجه نتایج عالی چند هسته ای و تک هسته ای به دست آمد. وقتی حدود 250000 روپیه برای خرید یک لپ تاپ خرج می کنیم، می توانیم انتظار داشته باشیم که دستگاه برای کارهای عادی پرواز کند!

بررسی لپ تاپ گیمینگ قدرتمند Dell Alienware M15 R6 // ویرایش

با این حال، SSD 1 ترابایتی M.2 PCIe NVMe با 3495 مگابایت بر ثانیه و سرعت خواندن و نوشتن 3354 مگابایت بر ثانیه بسیار کمتر از Lenovo Legion 5i 6 گیگابایت بر ثانیه است. M15 R6 همچنین دارای 32 گیگابایت رم DDR5 است. GPU در بازی های با اکتان بالا قوی است. برخی از معیارهای گرافیکی فشرده، مانند 3DMark’s Time Spy، نتایجی را ارائه می دهند که قبلاً دیده نشده بودند.

پردازنده گرافیکی این لپ تاپ در بنچمارک Shadow of the Tomb Rider امتیاز 10985 را کسب کرد و با FHD نمایش داده شد و بالاترین سطح گرافیکی آن 95 فریم بر ثانیه بود. Nvidia G-Sync برای یک تجربه بازی بدون تاخیر عالی است. برای مثال Call of Duty: Cold War با فعال کردن ray tracing با سرعتی در حدود 120 فریم در ثانیه اجرا می شود. پردازنده گرافیکی حدود 125 وات قدرت با بهره دینامیکی اضافی 10 وات استفاده می کند که در مقایسه با برخی از لپ تاپ های 3080 دیگر کمی کم به نظر می رسد، اما ظرفیت حرارتی R6 از افزایش دما جلوگیری می کند.

اسپیکرهای این لپ تاپ فاقد فضا و پایه هستند و صدایی نرم می دهند. این اسپیکرها برای استفاده عمومی عالی هستند، اما برای بازی های همه کاره، می توانید روی یک جفت هدفون خوب سرمایه گذاری کنید. رزولوشن وب کم این لپ تاپ 720p است و برای تماس تصویری با نرم افزار زوم مناسب است. اما جا برای پیشرفت وجود دارد. باتری 86 وات ساعتی این لپ تاپ تنها 3 ساعت با روشنایی صفحه نمایش 60 درصد دوام می آورد. با توجه به افزایش مداوم نرخ تجدید 240 هرتز از صفحه نمایش، قطعات داخلی سنگین نیز انرژی زیادی جذب می کنند. شارژ کامل این لپ تاپ با شارژر 240 واتی حدود 2 ساعت زمان می برد.

در نهایت، نقطه ضعف این دستگاه وزن نسبتا کم RTX 3080 نسبت به برخی لپ تاپ های دیگر است که باعث کاهش ظرفیت واقعی پردازنده گرافیکی می شود. همچنین صفحه نمایش می تواند یک درجه روشن تر باشد. با این حال، اگر به دنبال یک لپ‌تاپ مبتنی بر عملکرد هستید که گرافیک را با حداکثر سهولت کار کند، Alienware M15 R6 دستگاه مناسبی برای شماست.

منبع: 91mobiles

[ad_2]

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما