چگونه با مدیری که در دسترس نیست رفتار کنیم؟

[ad_1]

ThE-Kit – آلیسون گرین; مشاور عزیز من و تیمم به دلیل کرونا همچنان از دور کار می کنیم. گفتم چون قبلا مشکلی نداشتم. من معمولاً یک یا سه بار در هفته وارد این موقعیت می شوم: من یک مرحله از پروژه را کامل می کنم و قبل از اینکه بتوانم ادامه دهم به نظر رئیسم نیاز دارم. بهش پیام میدم فریاد می زند، اما جواب نمی دهد. یک سال است که با دو نفر در هفته ملاقات می کنیم، اما گاهی اوقات آنها حتی نمی آیند. بدون اطلاع قبلی؛ و وقتی می پرسم جواب نمی دهد.

وقتی به پایان مهلت پروژه نزدیک می شویم، اوضاع حتی بدتر می شود. قرار گذاشتیم تا قبل از پایان روز با هم بررسی کنیم تا بتوانم پروژه را امروز عصر تحویل دهم. پروژه را کامل می کنم و از او می خواهم چک کند که یا جواب نمی دهد و پروژه دیر تحویل می شود یا بدون بررسی پروژه را تحویل می دهم. گاهی اوقات هنگام غروب وقتی از میز بیرون می روم پیام “من اینجا هستم” می فرستد (البته چون در حال ارتباط از راه دور هستم تقریباً همیشه با دیدن این پیام پاسخ می دهم و صحبت می کنم).

از یک طرف فکر می کنم وظیفه اوست که من را استخدام کند و مطمئن شود که کاری برای انجام دادن دارم و اگر نخواهد از وقت من استفاده کند چه می شود! اما از طرفی این حالت روی اعصاب من است. نشستن و ندانستن الان چه باید کرد یا خودسرانه پروژه ها را به تعویق انداختن یا بررسی نکردن آنها استرس زا است. وقتی کاری ندارم ناامید می شوم.

نمی دانم مشکل از من است یا او یا شریک زندگیمان. آیا او باید بهتر ارتباط برقرار کند و فعال تر مدیریت کند یا من باید مستقل تر باشم؟ اگر مورد دوم درست باشد، چه کاری می توانم انجام دهم تا مستقل تر شوم؟ اگر اولی درست باشد، چگونه می توانم از او بخواهم که رابطه اعتماد آمیزتری با من برقرار کند؟ وقتی در طول روز به پیام های من پاسخ نمی دهد، آیا باید عصر به او پاسخ دهم؟ من جوان و کم تجربه هستم و دوست دارم در این زمینه به کارم ادامه دهم. در کل، من دوست دارم برای شغلم و رئیسم کار کنم.

او هرگز در مورد این وضعیت اظهار نظر نکرد، نه مثبت و نه منفی. مثلاً نگفته بود که اجازه دارم پروژه ارائه کنم یا نه. یا اینکه چگونه با آن برنامه ریزی کنیم. تا الان به این نتیجه رسیدم که اگر مخالفت می کرد حرفی می زد.

پاسخ: دوست عزیز، شما می توانید و باید با رئیس خود در مورد آن صحبت کنید. او حتی ممکن است در روح خود نداند که رفتارش به شما فشار می آورد. یک گفتگوی ساده می تواند بیشتر مشکل را حل کند. اما ابتدا به این سوال پاسخ خواهم داد که چه کسی باعث این مشکل شده است.

به نظر من هر دوی شما در ایجاد این مشکل نقش دارید. رئیس شما برنامه های به موقعی را که قبلاً با آنها موافقت کرده اید نادیده می گیرد و در نتیجه وظایف با تأخیر انجام می شود و به شما فشار می آورد و مجبور می شوید پروژه را به جلو ببرید. ممکن است کارهای بیشتری انجام شود.

علاوه بر این، جلسات را بدون اطلاع قبلی لغو می کند و در صورت پیگیری شما پاسخی نمی دهد. این تمام چیزی است که در آن وجود دارد. اما مشکل شما این است که بسیار غیر فعال است. ظاهرا شما زیاد به این الگوها توجه نکرده اید. نپرسید که آیا راهی برای رسیدگی به این وضعیت وجود دارد یا زمانی که پروژه به تعویق افتاد چه کاری انجام دهید.

شما اصرار می کنید که اگر بخواهد به من پول بدهد که بیکار بمانم، خودش می داند! تقصیر تو نیست. زیرا شما در درجه اول مسیر حرفه خود هستید و هر چقدر هم که روی شما و کارت تاثیر بگذارد مطابق میل رئیس عمل می کنید.

در واقع، بر اساس آنچه من دیده ام، بسیاری از مردم در اوایل زندگی حرفه ای خود واکنش مشابهی نسبت به شما نشان می دهند، گاهی اوقات خسته می شوند و در نهایت استعفا می دهند. اما راه بهتری برای حل این مشکل وجود دارد و یادگیری آن به شما کمک می کند تا برای کار با کارفرمایان آینده خود آماده شوید.

بسیاری از مدیران فکر می کنند که نگرش آنها خوب است تا زمانی که شما حرف خود را نزنید و بگویید که اینطور نیست. این تا حدودی به این دلیل است که مدیران معمولاً وظایف دیگری دارند و به همه چیز توجه نمی کنند. اما دور از انتظار نیست که رئیس به شما بگوید که مشکلی در پروژه شما وجود دارد. او را از مسئولیت سلب نمی کند، اما تاکید می کنم که خودتان می توانید اقدام کنید.

پس با رئیس صحبت کن توضیح اینکه از آنجایی که در طول روز به آن دسترسی ندارید پروژه به تاخیر می افتد و یا باید بدون تایید آن را نهایی کنید. از او بپرسید که آیا او دیگر در ارتباط نیست. “آیا امکان دارد از طریق دیگری با شما تماس بگیرم؟” یا بپرسید: “چند بار می توانم پیگیری کنم؟” اگر در آن زمان در دسترس نبودید، آیا می‌توانم بدون تأیید شما به انجام کاری ادامه دهم یا در این موارد، بهتر است این کار را بعد از مهلت مقرر انجام دهم؟» او ممکن است بگوید که باید رفتار خود را تغییر دهید. یا شاید پرسیدن این سوالات باعث ناراحتی او شود که باید تغییر کند.

همچنین به او بگویید که وقتی به نقطه‌ای از پروژه رسیدید که برای ادامه دادن به بازخورد او نیاز دارید، چاره‌ای ندارید جز اینکه بنشینید و به سؤالات پاسخ دهید. کار کردن؟” ممکن است پروژه بلندمدتی وجود نداشته باشد، اما اگر رئیس متوجه شود که شما گاهی اوقات بیکار هستید، می تواند شروع به صحبت کند و راه هایی برای استفاده بهینه از اوقات فراغت شما پیشنهاد کند. مثلاً اگر پروژه ها را تک تک به شما محول کند، ممکن است همزمان چند کار به شما بدهد تا در مدتی که منتظر جواب هستید، بیکار بمانید و باید کاری انجام دهید.

و در مورد تماس های شبانه و قرارهای غیرمنتظره، موضوع را به طور صریح یا جداگانه در همان گفتگو مطرح کنید. اگر می خواهید مستقیماً این مشکل را حل کنید، می توانید بگویید: “ما معمولاً ساعت ها بعد از تماس من صحبت می کنیم.” “آیا می توان در طول روز کاری صحبت کرد؟” یا می توانید بگویید: “الان اشکالی ندارد؟” در دسترس نیست.

می دانم دلیل پاسخ شما در دسترس بودن است اما وقتی همیشه جواب می دهید به او یاد می دهید فکر کند هر ساعت برای شما وقت کار است. صبح روز بعد، پاسخ دهید، “من همین الان پیام شما را دیدم.” دیشب وقتی پیام را فرستادید، سیستم را خاموش کردم، “و سپس زمان مناسبی را پیشنهاد کنید (یا با آن تماس بگیرید).

ممکن است دوست نداشته باشید از توصیه من پیروی کنید، به این ترتیب کارت بیشتر عقب می‌افتد، اما اگر این کار را نکنید، هرگز تماس‌های دیرهنگام را متوقف نمی‌کند. در کوتاه مدت، بهتر است کمی بیشتر تلاش کنید تا طرز فکر خود را در مورد زمان های موجود تغییر دهید.

اگر هیچ کدام از اینها جواب نداد، باید اعتراف کنید که اینطور است، اما یک گفتگوی دو طرفه بخشی یا همه مشکلات شما را حل می کند.

[ad_2]

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

تماس با ما