عوارض لخته شدن خون در آسترازنکا بالاخره آستاراخانکا را بکشیم یا نه؟

[ad_1]

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: واکسن آسترازنکا دارای عارضه نادری است که می‌تواند باعث لخته شدن خون در برخی از شریان‌های حیاتی بدن مانند مغز، قلب و رگ‌های خونی شود. همچنین اطلاع رسانی شد، توضیح داد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه واکسن یک ماده بیولوژیک است که با ورود به بدن انسان واکنش ایجاد می کند، گفت: این واکسن باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری می شود. قرار گرفتن در معرض تا نقطه ای که می تواند به صفر برسد.

وی با بیان اینکه همه واکسن های دنیا دارای عوارضی هستند، تصریح کرد: عوارض خفیف شامل تب، سردرد، درد در محل تزریق، تهوع و استفراغ است. علاوه بر این، برخی از عوارض جانبی جدی‌تر واکسن‌ها گاه به گاه در افراد مشاهده می‌شود، اما به دلیل نادر بودن آن‌ها در برنامه‌های واکسیناسیون، پس از تحقیقات علمی دقیق، تصمیم گرفته می‌شود که در سطح جهانی استفاده شود.

یک عارضه نادر از لخته شدن خون در واکسن آسترازنکا، ترکیبی از عوارض مربوط به واکسن در سراسر کشور.

دکتر گویا خاطرنشان کرد: در واکسن آسترازنکا عارضه نادری وجود دارد که می تواند باعث ایجاد لخته خون در برخی از مهم ترین و حیاتی ترین وریدهای بدن مانند عروق مغز، قلب و اندام شود و بر روی سطح رسوب می کند. و تحلیل کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: در صورت مشاهده عوارض بیشتر از حد انتظار، کمیته ملی نسبت به تشخیص عوارض واکسن تصمیم گیری می کند.

موارد منع مصرف واکسن Astraznka

وی افزود: در رابطه با واکسن آسترازنکا در ابتدا عنوان شد که افراد در سنین باروری از این واکسن استفاده نکنند و این به دلیل همین عارضه یعنی احتمال لخته شدن خون بود. موضوعی که از سوی معاون وقت وزارت بهداشت اعلام و در دستورالعمل وزارت بهداشت اعلام شد. همچنین توصیه می شود افراد زیر 50 سال تا حد امکان از سایر واکسن ها استفاده کنند و دلیل آن نیز ذکر شود.

هشدار برای مسافران متقاضی تزریق آسترازنکا

دکتر گویا در پایان خاطرنشان می کند: متأسفانه برخی از افراد به دلیل ویزای سفر به برخی کشورها برای دریافت واکسن AstraZeneca اقدام می کنند و با وجود توصیه های جدی مسئولان بهداشتی، خواهان دریافت این واکسن هستند، بدیهی است که چنین عوارضی امکان پذیر است. بسیار نادر، غیر معمول.” ندارد.

[ad_2]

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما