(عکس) اولین تبلت اندروید گوگل

[ad_1]

در رفتن افشاگر پیشرو فناوری جهان به تازگی از گواهینامه گوگل تبرئه شده است که نشان می دهد این غول فناوری در حال حاضر در حال توسعه تبلتی از سری گوگل پیکسل است که برای اولین بار بر روی سیستم عامل اندروید مجهز می شود.

طبق گزارشات فرارو، گوگل به سرعت در حال گسترش اکوسیستم خود است تا پیکسل‌هایی را که می‌توانند هدفون‌ها، هدهای بی‌سیم و ساعت‌های هوشمند را ضبط کنند، در بر بگیرد. گوگل در حال حاضر دارای هدست های هوشمند و صفحه اصلی هوشمند است و تنها چیزی که کم دارد تبلت مجهز به اندروید است. هفته گذشته گزارش دادیم که ریچ ماینر و اندی روبین، که از مدیران ارشد فنی اندروید هستند، ظاهرا گوگل را برای ساخت تبلت‌های اندرویدی استخدام کرده‌اند که دنیا را هیجان زده کرد.

(عکس) اولین تبلت اندروید گوگل

اکنون که گوگل در حال آزمایش نسخه ای از اندروید 3 است، قرار است این صفحه نمایش بزرگ (با اندروید 12L به معنای بزرگ) باشد و زمان مناسبی برای عرضه تبلت مجهز به گوگل پیکسل برای اندروید در نظر گرفته شود. در همین حال، وب سایت فناوری LetsGoDigital تبلت «Render Images» محصول شرکت پیکسل تبلت، توسط طراح گرافیک ایتالیایی جوزف اسپینلی (Snoreyn) عرضه شد. این تصاویر بر اساس یک اختراع دارای حق چاپ است که گوگل در سال پنجم در ژاپن ثبت کرده است.

(عکس) اولین تبلت اندروید گوگل

ژوئن گذشته، گوگل حقوق اختراع خود را در ژاپن کشف کرد و این تبلت با پتنت هایی با حاشیه ها و گوشه های ظریف مشخص شد. این تبلت پیکسلی با خود گیره Google Tensor که به احتمال زیاد زیر کاپوت آن قرار دارد، می تواند بسیاری از ویژگی های هوش مصنوعی و ماشین حافظه در سری پیکسل 3 را داشته باشد. بازار تبلت‌ها سال‌هاست که رو به افول بوده است، تا اینکه ویروس کرونا شیوع پیدا کرد و کارکنان و معلمان مجبور به ترک خانه شدند. اکثر این افراد تبلت جدیدی را به عنوان دفتر کار خانگی یا کلاس مجازی خریداری کردند.

(عکس) اولین تبلت اندروید گوگل

وقتی یک فعالیت کاری یا مدرسه ای تمام شد، ممکن است از تبلت جدیدی برای پخش موسیقی، فیلم یا بازی های ویدیویی استفاده شود. اما برخلاف تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها وسیله‌ای نیستند که مصرف‌کنندگان را برای مثال هر دو سال یک بار تکامل دهند. از سوی دیگر، پیشرفت های سخت در تبلت ها چندان هیجان انگیز نیستند. اما وضعیت بازار این محصول در دو سال اخیر همه مفاهیم را تغییر داده است. شرکت اپل اخیرا گزارش داد که درآمد حاصل از فروش iPad در سه ماه اول سال مالی جاری نسبت به سال قبل 1.2 درصد کاهش یافته است. با این حال، در سه ماهه اول سال مالی جاری، فروش آیپدها حدود 3 درصد افزایش یافته است. فروش تبلت های اپل نسبت به سال قبل 1.2 درصد افزایش یافت، اما با بازگشت شرکت ها و مدارس به خانه های شخصی، تقاضای مصرف کنندگان برای تبلت های جدید نیز افزایش یافت.

(عکس) اولین تبلت اندروید گوگل

اگر به این نکته اشاره نکنیم که گوگل قبلاً محصولی به نام Pixel Slate را در سال نهم منتشر کرده است، سهل انگاری می کنم. اما این تبلت اندروید نبود بلکه دستگاهی با سیستم عامل کروم با نمایشگر 4.5 اینچی بود که زیر کاپوت آن یک Intel Core-2 3 نانومتری قرار داشت. در ماه ژوئن، گوگل اعلام کرد که تولید تبلت ها را متوقف می کند. این اعلامیه توسط ریک اوسترلو، معاون رئیس شرکت تجهیزات و خدمات اعلام شده است. بله، این Rick بود که سال گذشته میزبان رویداد Made by Google بود که پرچمداران پیکسل 2 و پیکسل 2 پرو را به طور رسمی به دنیا معرفی کرد. ریک استرلو در آن زمان گفت که گوگل به حمایت از شراکت برای ادامه تولید تبلت ها ادامه خواهد داد.

اما قبل از عرضه Tensor و اندروید 12L، قبل از Siri Pixel 2 با استقبال شدیدی روبرو شد و قبل از آن شایعات مربوط به Pixel Watch بیشتر و جدی تر شد. از این رو اگرچه هنوز اظهارنظر رسمی در این زمینه صورت نگرفته است، اما کاملاً محتمل است که در آینده نزدیک تبلتی مجهز به پیکسل در اندروید عرضه شود.

منبع: phonearena

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما