فایزر در تحلیل نهایی خود – زومیت – اثربخشی قرص کووید را تأیید کرده است

[ad_1]

به گفته فایزر، یک کارآزمایی بالینی قابل توجه نشان داد که Paxlovid از بیماری های جدی جلوگیری می کند و همچنین ممکن است بر روی گونه بسیار جهش یافته Omicron موثر باشد. بیماران در ایالات متحده در صورت تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده می توانند تا پایان سال تحت درمان قرار گیرند. اگرچه در ابتدا عرضه محدود بود، اما کارشناسان بهداشت عمومی امیدوارند که این قرص، صرف نظر از گونه، بتواند از بدترین اثرات این بیماری جلوگیری کند.

به گفته فایزر، قرص‌های ضد ویروسی آن‌ها در صورتی که به افرادی که واکسینه نشده‌اند و در پنج روز اول بروز علائم در معرض خطر بالای ابتلا به کود هستند، 88 درصد خطر بستری شدن و مرگ را کاهش می‌دهند. این شرکت همچنین می گوید که آزمایشات آزمایشگاهی نشان داده است که این دارو به پروتئین های اصلی گونه Omicron حمله می کند.

گونه های Omicron در آفریقای جنوبی و اروپا در حال افزایش هستند و انتظار می رود در هفته های آینده در ایالات متحده غالب شوند. سارا چری، ویروس شناس در دانشکده پزشکی پرلمن در دانشگاه پنسیلوانیا که در این مطالعه شرکت نکرد، گفت: «این یک دستاورد بسیار شگفت انگیز و بالقوه قابل تغییر است. اگر بتوانیم مردم را از بیمارستان ها دور نگه داریم، تأثیر قابل توجهی بر مراقبت های بهداشتی خواهد داشت.»

مطالعه امیدوارکننده فایزر در روزی که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری هشدار داد که آنفولانزا و سایر عفونت‌های تنفسی زمستانی ممکن است به اوج خود برسد، با شیوع Omicron و Delta در ماه آینده، خبر خوبی بود.

شیوع دلتا در حال حاضر بستری بی‌سابقه‌ای را در برخی از ایالت‌های ایالات متحده تجربه می‌کند که عمدتاً در میان افراد واکسینه نشده است. محققان هشدار دادند که Omicron می تواند به سرعت گسترش یابد و به نظر می رسد که از برخی ایمن سازی ها علیه واکسن ها یا عفونت های قبلی دور می شود.

در مطالعه‌ای که روز سه‌شنبه منتشر شد، محققان در آفریقای جنوبی دریافتند که دو دوز واکسن Pfizer/Bivantech که محافظت در برابر عفونت‌های ناشی از omcron را فراهم می‌کند، نسبت به سایر گونه‌ها مؤثرتر است. اگرچه این واکسن محافظت قوی در برابر بیماری‌های جدی و بستری شدن در بیمارستان ایجاد می‌کند، نرخ بالای انتقال omicron می‌تواند منجر به موجی از عفونت‌های جدی، به‌ویژه در افراد غیر واکسینه شود. بیمارستان ها ممکن است در ماه های آینده فشار زیادی را بر بیماران بسیار بیمار وارد کنند. دکتر. به گفته Cherry، داروهای ضد ویروسی بسیار موثر مانند قرص Pfizer می تواند برای کاهش این تمایل مهم باشد.

قرص Paxlovid

قرص Paxlovid (درمان های کووید ساخته شده توسط Pfizer) در آزمایشگاهی در آلمان. کارشناسان امیدوارند که Paxlovid بتواند بدترین موارد بیماری را بدون در نظر گرفتن نوع آن درمان کند.

ماه گذشته، فایزر از سازمان غذا و دارو درخواست کرد تا بر اساس مجموعه ای از داده های اولیه، درمان Paxlovid را برای بزرگسالان پرخطر تایید کند. نتایج جدید بدون شک درخواست تایید شرکت را تقویت خواهد کرد. داروی جدید پس از مثبت شدن آزمایش ویروس تجویز و در منزل مصرف می شود.

نتایج جدید، بر اساس تجزیه و تحلیل داده های بیش از 2200 داوطلب واکسینه نشده در معرض خطر بیماری جدی، تا حد زیادی با تجزیه و تحلیل اولیه کوچک منتشر شده در ماه گذشته مطابقت دارد. در تجزیه و تحلیل نهایی، 0.7٪ از بیمارانی که Paxlovid دریافت کردند، طی 28 روز پس از ورود به کارآزمایی بستری شدند و هیچ یک فوت نکرد. در مقابل، 5.6 درصد از بیمارانی که دارونما دریافت کردند در بیمارستان بستری شدند یا فوت کردند.

فایزر همچنین داده های اولیه از آزمایشات جداگانه افراد کم خطر را منتشر کرد. این داوطلبان شامل افرادی هستند که با خطر بیماری جدی واکسینه شده اند و کسانی که بدون عامل خطر واکسینه نشده اند. در این گروه از 662 داوطلب، Paxlovid خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ را تا 70 درصد کاهش داد.

بسیاری از کارشناسان بهداشت عمومی می گویند که سازمان غذا و دارو بعید است که Paxlovid را بر اساس نتایج اولیه برای افرادی که در معرض خطر استاندارد ابتلا به بیماری شدید کوید هستند تأیید کند، اگرچه این آژانس ممکن است در نهایت این کار را انجام دهد. سیما لاکداوالا، ویروس شناس در دانشگاه پیتسبورگ، می گوید که اگر یک بیماری زمینه ای جدی دارید، ممکن است پزشک شما آن را تجویز کند.

دکتر. Lakdawala گفت که اگر مزایای این دارو بیشتر از خطرات بالقوه باشد، نهادهای نظارتی می توانند اجازه استفاده گسترده از این دارو را بدهند. به عنوان مثال، Paxloid می تواند مدت زمان انتشار ویروس کرونا را برای افراد آلوده کاهش دهد که این امر زمان جدا شدن افراد را کاهش می دهد. این قرص همچنین می تواند احتمال انتقال ویروس از افراد آلوده به دیگران را کاهش دهد.

مقالات مرتبط:

دکتر. Lakdawala هشدار داد که این احتمالات باید در اولین آزمایش تایید شوند. فایزر در حال آزمایش است تا ببیند Paxlovid چگونه برای کنترل شیوع ویروس در محیط خانواده کار می کند و انتظار می رود نتایج آن در نیمه اول سال 2022 باشد.

مایکل دولستاین، مدیر ارشد علمی فایزر، پس از ماه ها نظارت بر روند ساخت دارو و آزمایش آن بر روی حیوانات و انسان، از دیدن نتایج خرسند شد. زمانی که دارو در حال توسعه بود، دکتر. دولتسن امیدوار بود 60 درصد موثر باشد، اما قدرت واقعی او آنها را شگفت زده کرد.

در هر دو کارآزمایی، اکثر داوطلبان ناقل گونه دلتا بودند. اما در آزمایش‌های آزمایشگاهی، فایزر روز سه‌شنبه گفت که Paxloid در برابر گونه بسیار جهش‌یافته Omicron نیز عملکرد خوبی داشت. به گفته این شرکت، این دارو به پروتئین های گونه های میکرونی به همان میزان کارآمدی پروتئین های گونه های دیگر متصل می شود. دکتر. چری گفت که آزمایش فایزر نقطه شروع خوبی برای آزمایش درمانی Omicron بود. اما او و سایر دانشمندان این هفته ویروس Omicron را از آزمایشگاه‌های دیگر دریافت می‌کنند و می‌توانند Paxloid را مستقیماً آزمایش کنند تا ببینند چگونه برای کنترل ویروس از سلول‌های مهاجم کار می‌کند.

درمان با فایزر باید به صورت 30 قرص در پنج روز مصرف شود. بیماران سه قرص را در یک زمان مصرف می کنند: دو قرص جدید فایزر و یک ریتوناویر با دوز پایین (داروی HIV). ریتوناویر به فایزر کمک می کند تا مدت بیشتری در بدن فعال بماند.

ریتوناویر ممکن است با برخی داروها، از جمله داروهایی که معمولا برای کلسترول و مشکلات قلبی عروقی استفاده می شوند، تداخل داشته باشد و ممکن است عوارض جانبی جدی ایجاد کند. اما پزشکان اغلب نگران این عوارض جانبی هستند، زمانی که بیماران اچ آی وی سال ها این دارو را مصرف می کنند.

در مورد درمان پنج روزه فایزر، پزشکان ممکن است توصیه کنند که بیماران مصرف داروهای مشابه استاتین را برای چند روز متوقف کنند. اما برای سایر داروها، مانند رقیق‌کننده‌های خون و داروهای سرکوب‌کننده سیستم ایمنی که نمی‌توان آنها را به راحتی قطع کرد، ممکن است بیماران نیاز به تنظیم دوز یا نظارت در حین مصرف درمان با فایزر داشته باشند. کانن مک‌دوگال، داروساز بیماری‌های عفونی در دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو، می‌گوید: «خطر بسته به داروهایی که در مورد آن صحبت می‌کنیم بسیار متفاوت خواهد بود.

مقامات بهداشتی از ابتدای جهان منتظر جایگزین مناسبی مانند Paxlovid بوده اند. آنها به قرص‌هایی متکی هستند که بیشتر از درمان‌های دشوار آنتی‌بادی مونوکلونال که معمولاً در بیمارستان یا کلینیک داده می‌شوند، در دسترس عموم هستند. برخی از درمان های آنتی بیوتیکی موجود ممکن است برای گونه های Omicron به خوبی جواب ندهند.

با این حال، موانع لجستیکی وجود دارد که می تواند وعده درمان فایزر را محدود کند. برای دریافت این قرص، بیماران نیاز به آزمایش مثبت کرونا و تجویز پزشک دارند که همه اینها باید در پنج روز اول بروز علائم انجام شود. این چالش‌ها می‌تواند به‌ویژه در افرادی که بیشترین آسیب‌پذیری را در برابر بیماری شدید کوویدار دارند، آشکار شود.

دریافت آنتی بادی های مونوکلونال

دریافت آنتی بادی های مونوکلونال در انکوریج، ایالات متحده آمریکا. مقامات مایلند این قرص را برای درمان کووید 19 مصرف کنند زیرا درمان های آنتی بادی مونوکلونال دست و پا گیر هستند و ممکن است برای گونه های Omicron به خوبی جواب ندهند.

خبر خوب برای فایزر زمانی منتشر شد که رقیبش، Merck، منتظر تصمیم سازمان غذا و داروی آمریکا در مورد قرص ضد ویروس کووید خود به نام Mulnopiravir بود. در ماه اکتبر، مرک و شریکش Rybek Biotropiotics فاش کردند که داده های اولیه نشان می دهد که مصرف مولنوپیراویر از کووید 19 خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ را تا 50 درصد در صورت مصرف ظرف 5 روز پس از شروع علائم کاهش می دهد. اما زمانی که شرکت تجزیه و تحلیل نهایی تمام داده های خود را انجام داد، اثربخشی مولنوپیراویر تا 30 درصد کاهش یافت. سازمان غذا و دارو هنوز اعلام نکرده است که آیا این دارو را در نهایت تایید خواهد کرد یا خیر.

این در حالی است که فرانسه درخواست مرک را رد کرده و دلیل آن ناکارآمدی و نگرانی های امنیتی است. بریتانیا ماه گذشته مولنوپیراویر را به رسمیت شناخت. دکتر جان کری، مدیر مرکز دارو و دارو گفت: «اگر مشخص شود که قرص‌های فایزر به اندازه‌ای که داده‌ها نشان می‌دهند مؤثر هستند و عرضه کافی وجود دارد، فکر نمی‌کنم قرص‌های مرک در ایالات متحده دوام زیادی داشته باشند.» تجویز کردن. گفت ولید خوشحال. دانشگاه پیتسبورگ

فایزر در حال آماده شدن برای کسب درآمد زیادی از Paxlovid است. به گفته بانک سرمایه گذاری SVB Leerink، این دارو در سال 2022 24 میلیارد و در سال 2023 33 میلیارد دلار تولید خواهد کرد. در نتیجه Paxloid یکی از پرفروش ترین محصولات پزشکی تاریخ خواهد بود. تا به امروز، تنها یک محصول دیگر فروش بیشتری داشته است و آن واکسن کووید فایزر است.

[ad_2]

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما