دستگاهی که ویروس کرونا را در هوا ردیابی می کند.

[ad_1]

از زمان شیوع کووید 19 در جهان، محققان ابزارهای مختلفی برای شناسایی این ویروس ساخته اند، اما اخیراً محققان چینی از ساخت دستگاهی خبر داده اند که می تواند تأثیرات ویروس را در هوا تشخیص دهد.

به گزارش ایسنا، رقابت برای ردیابی شیوع کووید-۱۹ دانشمندان چینی را بر آن داشته تا سیستمی را با هدف شناسایی اثرات ویروس کرونا در هوا توسعه دهند.

فناوری جدید برای اولین بار با شروع بازی های المپیک زمستانی پکن در سال 2022 به عنوان بخشی از تلاش های این کشور برای جلوگیری از شیوع این بیماری رونمایی شد.

دستگاهی که ویروس کرونا را در هوا ردیابی می کند.

لیو پنگ، محقق دانشکده پزشکی دانشگاه شین هوا و یکی از اعضای تیم تحقیقاتی این مطالعه، گفت که عملیات ضد ویروس در طول بازی ها شامل تعدادی کار مانند تمیز کردن تجهیزات و آزمایش شرکت کنندگان و آزمایش هوایی برای تعیین حضور است. تست کنید غیبت وجود یک ویروس نیز منبع دیگری برای هشدار اولیه است.

اگرچه کووید-۱۹ عمدتاً از طریق قطرات تنفسی که هنگام سرفه یا عطسه از دهان فرد خارج می‌شود، منتقل می‌شود، محققان دریافته‌اند که ویروس می‌تواند در داخل خانه از طریق ذرات آئروسل موجود در هوا منتقل شود.

آئروسل نامی است که به تعلیق یا تعلیق ذرات جامد یا قطرات مایع در گاز داده می شود. به طور کلی، کولر گازی دارای ذرات گرد و غبار معلق در هوا است. به عنوان مثال می توان به دود، گرد و غبار دریا، آلودگی هوا و تهویه مه دود اشاره کرد.

ابزار جدید توسعه یافته شامل یک جمع کننده قابل حمل است که برای جذب هوای محیط و مطالعه قطرات ذرات ریز ذرات ریز که می توانند در هوا پخش شوند و ویروس کرونا را منتقل کنند، طراحی شده است. پس از ضدعفونی، گاز انباشته شده از طریق آشکارساز اسید نوکلئیک مایع شده و آزمایش می شود.

به گفته محققان، این آشکارساز 10 برابر بیشتر از دستگاه های معمولی که اسیدهای نوکلئیک را تشخیص می دهند، حساس است.

لیو افزود: حساسیت این دستگاه 20 کپی در میلی لیتر است در حالی که حساسیت دستگاه های معمولی 200 تا 500 کپی در میلی لیتر است. این بدان معنی است که حتی نمونه های کم بار را نیز می توان با این آشکارساز تشخیص داد. کل فرآیند غربالگری کمتر از چهار ساعت طول می کشد، از جمع آوری نمونه های هوا تا ارائه نتایج به مقامات محلی کنترل بیماری.

قبل از استفاده، این سیستم در پنج مکان در پکن 2022 آزمایش شد.

پکن نیوز اواخر ماه گذشته گزارش داد که انتظار می‌رود بیش از 100 نمونه‌گر هوایی در طول بازی‌های المپیک مستقر شوند.

منگ روی، معاون مدیر منطقه شیانگ یانگ پکن، که میزبان مسابقات ملی اسکیت سرعت است، در یک کنفرانس خبری در 9 فوریه گفت که این فناوری شامل رختکن و دستشویی در مناطقی می شود که ورزشکاران قبل از شروع به گرم کردن می پردازند. نصب شده و عملیات ردیابی ویروس روزانه در هوا انجام می شود.

لیو به این نتیجه رسید که این سیستم احتمالاً در آینده در بیمارستان ها، ایستگاه های قطار و فرودگاه ها استفاده خواهد شد.

[ad_2]

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تماس با ما