(فیلم) گوهر خیراندیش: می خواستند مرا با آمپول بادی بزنند!

[ad_1]

در رفتن گوهر خیراندیش وی در گفت و گوی تصویری مدعی شد: پشت صحنه فیلم اگر دخترم نمی آمد در بیمارستان می خواستند مرا با آمپول هوا بزنند. دکتر بیمارستان با تسبیح دنبال آپاندیس من می گشت. شاید پزشکان بتوانند تسبیح را باور کنند. می خواستم با تزریق هوا به آنها ضربه بزنم تا دردشان کم شود. اگر دخترم گریه ام را نمی شنید کشته می شدم.

مروری کوتاه بر زندگی خصوصی و حرفه ای گوهر خیراندیش

گوهر خیراندیش متولد 31 شهریور 1342 در شیراز، بازیگر، صداپیشه رادیو و مدرس بازیگری سینما، تئاتر و تلویزیون است. جشن جهانی فجر و خانه سینما.

وارد دنیای بازیگری شوید

گوهر خیراندیش به صورت اتفاقی وارد دنیای بازیگری شد. در سال 1349 در حالی که تنها 13 سال داشت از بین تعدادی از دانش آموزان برای بازی در نمایش «عروس» به کارگردانی جمشید اسماعیل خانی انتخاب شد و در همان سال نقش «عروس» را بازی کرد. اجرا «در تالار ابوریحان شیراز روی صحنه رفت.

آشنایی او با جمشید اسماعیل خانی راه را برای ورود او به دنیای بازیگری هموار کرد. با اسماعیل خانی به کار تئاتر ادامه داد و دو سال بعد در سال 1351 با وی ازدواج کرد. خیراندیش پس از ازدواج در تئاتر، تا اینکه در سال 1357 به همراه همسرش به تهران نقل مکان کرد، به استخدام اداره فرهنگ و هنر شیراز درآمد و در رشته بازیگری و کارگردانی نمایشنامه در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران پذیرفته شد. ورود خیراندیش و همسرش به تهران مصادف با پیروزی انقلاب اسلامی بود و در این مدت در نمایش هایی چون دیکته و زاویه بازی و بازی کردند.

(فیلم) گوهر خیراندیش: می خواستند مرا با آمپول بادی بزنند!

فعالیت های تجاری گوهر خیراندیش

گوهر خیراندیش پس از کسب تجربیات متعدد در تئاتر در سال 1364 با حضور در اولین سری از مجموعه «آینه» وارد عرصه تلویزیون شد. یک سال بعد در سال 1365 با فیلم «روزهای انتظار» به کارگردانی اصغر هاشمی اولین تجربه بازیگری در عرصه سینما را به دست آورد. خراندیش پس از بازی در چندین فیلم و برنامه تلویزیونی، در سال ۱۳۷۰ در «بانو» داریوش مهرجویی با گریمی قوی ظاهر شد و به شهرت رسید.

وی علاوه بر فعالیت در عرصه های سینما و تلویزیون، سال ها به عنوان گوینده در برنامه «صدای عبرت» شبکه سراسری رادیویی فعالیت کرد. او یکی از اساتید دائمی انجمن سینماگران جوان است و سابقه برگزاری کارگاه های آموزشی در چندین دانشگاه معتبر آمریکا را دارد.

خانواده

گوهر خیراندیش در سال ۱۳۵۱ با جمشید اسماعیل خانی بازیگر و کارگردان مشهور ایرانی ازدواج کرد که حاصل این ازدواج یک پسر و دو دختر به نام‌های امید، آزاده و آناهیتا بود. اما جمشید اسماعیل خانی در 18 فروردین 1381 در سن 52 سالگی بر اثر سکته درگذشت.

افتخار و احترام

برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای ترسیم عشق (بیست و دومین جشنواره جهانی فیلم فجر، بهمن 1382)
برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن در فیلم ارتفاع پست (بیستمین جشنواره فیلم فجر 1381)
برنده تندیس طلایی بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم دعوت (دوازدهمین جشن خانه سینما، 1387)
برنده تندیس طلایی بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای دنیای (هفتمین جشن خانه سینما، 1382)
برنده تندیس طلایی بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای پنجمین فیلم واکنش (هفتمین جشن خانه سینما، 1382)
– بلورین سیمورگ نامزد بهترین بازیگر زن پنجمین فیلم واکنش (بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر 1381)

[ad_2]

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما