قیمت خودرو بالاخره تحت تاثیر دلار است. آیا کاهش نرخ ادامه خواهد داشت؟

[ad_1]

در رفتن بازار خرید و فروش خودرو تحت تاثیر افت قیمت در چند روز گذشته بوده است. اعتقاد بر این است که غرفه داران در قیمت خودرو نوسانات بیشتری پیدا کرده اند، بنابراین آنها تمایل بیشتری به علاقه مندی و فروش محصولات خود دارند، اما خریداران به احتمال زیاد تمایلی به خرید خودرو ندارند.

به گزارش فرارو، قیمت خودرو و مونتاژ داخلی در بازار از 1 به 2 میلیون تومان کاهش یافته است، به عنوان مثال در بازار دوشنبه پراید با قیمت 2 میلیون تومان، ساینا 2 میلیون تومان، تیبا 2 میلیون تومان. ، مشاغل سریع.میلیون تومان، جعبه تب 1 میلیون تومان و تب 1 یک میلیون تومان فروخته می شود. علاوه بر این کوئیک آر یک میلیون تومان، سمند الایکس ۲ میلیون تومان، پژو ۲ میلیون تومان، پژو ۲ تیپ یک میلیون تومان و پراید یک میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

قیمت خودرو بالاخره تحت تاثیر دلار است.  آیا کاهش نرخ ادامه خواهد داشت؟چرا قیمت خودرو پایین آمد؟
امرالله امینی کارشناس صنعت خودرو است به زودی با شما صحبت کنید و مطالب خوب را ادامه دهید وی با اشاره به کاهش قیمت خودرو در بازار گفت: با توجه به اینکه بازار خودرو نیز قابل توجه سایر تاثیرات بازار است، بنابراین با کاهش قیمت دلار در بازار با اندکی کاهش مواجه هستیم. کاهش قیمت خودرو». اما باید توجه داشت که طی سه سال گذشته قیمت خودرو بیش از چند درصد افزایش یافته است که باعث افت شدید بازار شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه مصرف کنندگان در این شرایط نیاز جدی به خودرو دارند، بسیار مشتاق هستند و واقعیت این است که توانایی خرید خودرو با این قیمت ها را ندارند، اما باید توجه داشته باشند که خودروسازی صنعت بار سنگین بازار خودرو را به دوش کشیده است، اما این احتمال وجود دارد که بازار خودرو با آشفتگی همراه شود.

امینی با اشاره به اینکه برای کاهش قیمت خودرو باید اصلاحات اساسی در صنعت خودرو انجام شود، خاطرنشان کرد: خودروساز کشور بزرگی است بنابراین با این انحصار هم نمی توان به آینده امیدوار بود حتی با با احیای برجام نمی توان امیدوار بود که بازار خودرو تبدیل به خدماتی شود.

استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی افزود: بنابراین صنعت خودرو نیاز به رقابت در این زمینه دارد و ما شاهد بهبود وضعیت بازار و بهبود صنعت خودرو بوده ایم و کیفیت تولید افزایش یافته است اما پس از ترامپ با خروج از برجام و لغو تحریم ها، صنعت خودروسازی داخلی به خودروسازان داخلی از ایران بازگشت.

وی ادامه داد: در صورت ادامه این روند در صنعت خودرو، ارزش خودروها نیز متعادل می شود، اما متاسفانه با توجه به سوء مدیریت چندین ساله در صنعت خودرو، این روند ادامه خواهد داشت و صنعت خودرو به سطح اول باز خواهد گشت. صنعت خودرو بیش از حد بوده است.» امروزه شاهد آثار آن هستیم، چنانکه در مورد کاهش قیمت خودرو، مهم ترین گامی که باید برای رسیدن به این هدف برداشته شود، افزایش تولید خودرو در کشور است. کشور اما نه تنها در سال جاری افزایش تولید نداشته است، برعکس مقیاس تولید بسیار بالا بوده است.

امینی خاطرنشان کرد: در چند گام بعدی باید برای رفع ممنوعیت واردات خودرو، کاهش قیمت تمام شده تولید و قیمت تمام شده خودروسازان و املاک خودروسازان بزرگ اقداماتی انجام شود و به تغییر شرایط خودرو خوش بین بود. وضعیت صنعت خودرو

این کارشناس صنعت خودرو گفت: در طول سالیان متمادی دولت های مختلف در امور مدیران خودرو دخالت کرده و مستقیما هیات مدیره و مدیران عامل شرکت ها را تعیین می کنند و این در حالی است که دولت به تنهایی باید در تعیین خط مشی و رهبری گام بردارد. وی از دخالت در امور خودروسازان خودداری کرد و اتفاقا امروز به وضعیت پشت کرد و با فرض ادامه این وضعیت.

[ad_2]

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

تماس با ما