قیمت پمپ آب برای ساختمان های 1 تا 7 طبقه + لوازم جانبی مورد نیاز فلو پارس

در چنین مکانی بسته به شدت برخورد، سطح پره‌ها خورده شده و متخلخل می‌گردد. پدیده کاویتاسیون برای پمپ بسیار خطرناک بوده و ممکن است پس از مدت کوتاهی پره‌های پمپ را از بین ببرد؛ بنابراین باید از وجود چنین پدیده‌ای در پمپ جلوگیری گردد.

  • در کل پمپ آب خانگی صدا دارد اما اگر شما تنها در یک واحد نیاز به تامین آب داشته باشید می توانید از نوع نیم بار پمپ های پنتاکس و یا داب را استفاده کنید تا صدای کمتری داشته باشند.
  • توجه داشته باشید که عوامل بسیاری بر روی قیمت پمپ آب خانگی بی صدا تأثیر دارد برای مثال قیمت پمپ آب خانگی نیم اسب با یک اسب یا دو پروانه با تک پروانه کاملاً متفاوت بوده است.
  • در مجتمع‌های مسکونی و ساختمان‌های چند طبفه، برای حفظ فشار آب و رساندن آب به طبقات بالاتر نیاز به دستگاه پمپ آب نیاز می‌شود.

لازم به ذکر است که فقط در بخش‌های ساختمانی از این پمپ‌های آب استفاده نمی‌شود. علاوه بر آن در مکان‌های تجاری، مسکونی و صنعتی نیز از این تجهیزات استفاده می‎گردد. طراحی پروانه ها به عنوان عامل اصلی در تصمیم‌گیری در مورد کارایی یک پمپ در نظر گرفته می‌شود.

جدول انتخاب پمپ بر اساس دبی و هد

این مخازن گنجایش‌های مختلفی دارد که طبیعتاً با افزایش حجم آن، قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. هرکدام از پمپ‌های عنوان شده برای مشخصات خاصی از انواع سازه‌ها مناسب هستند، در نظر داشته باشید مقدار قدرت و توان پمپ‌ های آب خانگی باتوجه‌به اسب‌های بخار آن‌ها در نظر گرفته می‌شوند. به‌عنوان‌مثال پمپ آب خانگی نیم اسب بخار، قدرت زیادی ندارد و بیشتر برای متراژهای تا 150 متر و ساختمان‌های یک طبقه مناسب است.

در حقیقت انواع مختلفی از پمپ‌های آب وجود دارند و روش‌های مختلفی برای نصب پمپ آب با استفاده از مخزن یا بدون آن توصیه می‌شود که شما باید با توجه با درنظرگیری شرایط، بهترین روش را انتخاب کنید.

کارکرد آن‌ها می‌تواند نسبتاً گران باشد زیرا به کابل‌های برق ویژه نیاز دارند ، اگرچه پیشرفت‌های جدید شاهد معرفی لوله‌های سیم پیچی برای تغذیه موتورهای عمیق است .

هنگامی که این نوع مشکلات را در خانه خود تجربه می‌کنید ممکن است زمان استفاده از پمپ آب خانگی فرا رسیده باشد.

گیریپاژ به معنی گیر کردن پره موتور می باشد که منجر به نچرخیدن آن می شود، علتهای فراوانی برای این اتفاق وجود دارد که مهم ترین آن وجود ذرات شن و ماسه در آب می باشد.

نشتی لوله و شیر های آب در ساختمان پمپ را مجبور به کار کردن مداوم می کند. برای بررسی این موضوع فلکه اصلی سیستم آبرسانی ساختمان را کاملا ببنید. اگر پمپ دیگر کار نکرد، در جایی از ساختمان نشتی دارید؛ فلکه اصلی را مجدد باز کرده و دنبال نشتی بگردید. اگر با بستن فلکه اصلی پمپ باز هم به کار کردن ادامه داد، نشتی در ساختمان وجود ندارد و برای پیدا کردن مشکل اصلی دلایل بعدی در لیست را بخوانید.

برای مثال طول عمر پمپ آب خانگی سه فاز از پمپ آب خانگی تکفاز بیشتر است و دارای مصرف برق کمتر است یا پمپ آب خانگی تکفاز از سه فاز ارزان تر است.

پمپ آب

بسیاری از صنایع در فرایندهای خود به مصرف آب نیاز دارند؛ نکته مهمی که در کنار میزان آب مورد نیاز برای این صنایع وجود دارد، فشار آن است. با استفاده از پمپ آب صنعتی می‌توانید در هر فرایندی، میزان و فشار آب مورد نیاز خود را تأمین کنید. پمپ‌های صنعتی و نیمه‌صنعتی برای کارهای مختلفی از جمله آبیاری باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی، گلخانه‌ها و…

موتور یک سیستم همچنین برای کار در دماهای بالا (تا ۳۰۰ درجه فارنهایت) و فشار بالا طراحی شده است ، بنابراین در شرایطی که سوراخ های بسیار عمیق چاه رایج است، مانند چاه نفت ، از آن استفاده می شود . این مشخصه به معنی انرژی منتقل شده توسط پمپ به ماده و سیال است که بستگی به واحد جرم سیال پمپ شده دارد. میزان دبی به معنی حجم سیال جابجا شده بصورت واقعی بدون در نظر گرفتن حجم سیال برگشتی می باشد. استفاده از الکتروپمپ 1 اسب ژنرا پمپ در ساختمان هایی تا 4 طبقه توصیه می‌شود.

این وسیله بیشتر در مناطقی کاربرد دارد که فشار آب در آنجا کم است. اگر تصمیم گرفته اید که یک دستگاه پمپ آب برای ساختمان خود تهیه کنید باید با کارکرد پمپ به طور کامل آشنا شوید. همانطور که در بخش قبلی نیز ذکر کردیم پمپ وظیفه دارد که نیروی برق را تبدیل به نیروی محرک کند. همچنین پمپ آب پنتاکس در مقایسه با نمونه های مشابه خود برق بسیار کمی مصرف می کند و هدر رفت گرمایش را به طرز قابل ملاحظه ای کاهش می دهد.

اگر به دنبال پمپ آب خانگی هستید، ما بهترین قیمت پمپ آب خانگی را به شما ارائه می کنیم. شما می توانید در لیست زیر بهترین برند های پمپ آب خانگی را مشاهده کنید. موتور پمپ آب، متشکل از روتور و استاتور است که در مدل‌های مختلف این ابزار، با توان متفاوتی کار می‌کند.

برای این منظور، باید مقدار آب مورد نیاز برای خانه تان را ارزیابی کنید. یک پمپ آب خانگی با توجه به نوع آن از اجزا مختلفی تشکیل شده است که هر کدام وظیفه خاصی در انتقال آب دارند. با استفاده از پمپ های آب، می توان مصرف آب را بهینه کرد و از تلف شدن آب جلوگیری کرد.

روستایی ها در سراسر جهان برای امرار معاش خود در بخش کشاورزی کار می کنند و ممکن است بدون تامین آب کافی در تمامی فصول سال نتوانند در مزارع خود کشت داشته باشند. یک پمپ اب با عملکرد و کارایی مناسب، نقش مهمی در تامین آب بخش کشاورزی دارد. بطور کلی از پمپ ها برای انتقال سیال به یک ارتفاع معین و یا جابجایی آن در یک سیستم لوله کشی و یا هیدرولیک استفاده می شود.

طبیعتاً در پکیج‌ها یک پمپ کوچکتر قرار گرفته است که در نوع عملکرد تفاوت چندانی با مدل‌هایی که در موتورخانه استفاده می‌شوند، ندارند. در واقع کاربرد این نوع پمپ چرخش مدام آب در سیستم‌های گرمایشی است.

سرویس پمپ

پمپ آب خانگی KP از نوع پمپ های معروف به پمپ های محیطی یا توربینی هستند که در نیم و 1 اسب بخار تولید می شوند. اگر نیاز به خرید و نصب پمپ آب ساختمان دارید همین حالا با ما تماس بگیرید تا  از مشاوره رایگان همکاران ما بهره مند شوید و مناسب ترین پمپ آب متناسب با شرایط ساختمان خود را تهیه کنید. به عنوان مثال اگر فونداسیون مستحکم نباشد یا روتور بالانس نباشد باعث سر و صدا و لرزش زیادی خواهد شد، دیگر عوامل موثر در کاهش صدای پمپ آب در مقاله ی نصب پمپ آب خانگی و منبع و صدای پمپ آب خانگی به طور کامل شرح داده شده است.

این پمپ ها علارغم کارایی بالا، صدای پایین و راندمان مناسب، وزن بالایی دارند. یکی دیگر از مزایای این پمپ خانگی، هزینه های پایین تعمیر و نصب آن می باشد.

پمپ سانتریفیوژی پرمصرف‌ترین و پرکاربردترین نوع پمپ آب در صنعت است.

محصولات این برند به دلیل تقاضای زیاد مشتریان، در ایتالیا نیز تولید می شود.

استفاده از پمپ های جتی یا خودمکش گزینه مناسبی برای تخلیه آب از این چاه ها است. پمپ های جتی معمولا بر روی سطح زمین در بالای دهانه چاه نصب می شوند و اصطلاحا به آنها پمپ های کمرچاهی می گویند. وجود اجکتور در این پمپ ها به مکش بهتر و جلوگیری از هوا گرفتن پمپ کمک می کند.

این نوع از پمپ های آب خانگی جزو پمپ های سانتریفیوژ کوچک به حساب می آیند که توان آنها نیم اسب بخار است و استفاده از آنها برای ساختمان های یک طبقه با مساحتی در حدود صد و پنجاه متر مناسب است. بعد از آشنایی با اصطلاحات و ویزگی‌های بهترین پمپ آب خانگی، حالا می‌توانیم بر اساس واحدها و تعداد طبقات ساختمان، دستگاه مناسبی انتخاب کنیم.

پمپ های بشقابی با استفاده از چند روتور، شافت و پروانه را به گردش در می آورند. پمپ های بشقابی از انواع پمپ های گریز از مرکز می باشند و با این نیرو، آب را پمپاژ می کنند.

پمپ آب بشقابی 1.5 اسب 2 پروانه دلتا مدل DELTA-2CP25/140H

هر چه تعداد اسب‌های بخار یک پمپ آب خانگی بیشتر باشد، قدرت افزایش فشار بالاتری دارد.

پمپ آب ساختمان مناسب برای یک واحد مسکونی پمپ نیم اسب و پمپ لوورایی مناسب هست که اگر ساختمان متراژ بالا بود لوورا یا نیم اسب بشقابی پیشنهاد میشود بخاطر بزرگ بودن رتور فشار بیشتری خواهد داشت.

پمپ آب خانگی (Houseshold Water Pump) در اصل نوعی از پمپ‌هاست که می‌تواند فشار آب را در ساختمان‌های مسکونی تقویت و تنظیم کند. این پمپ‌ها برای ساختمان‌های بزرگ کارایی نداشته و در این ساختمان‌ها معمولاً از بوستر پمپ‌های آب‌رسانی که معمولاً مجموعه‌ای از پمپ‌های خانگی است استفاده می‌شود. پمپ خانگی معمولاً با جریان برق‌ کار می‌کند و به همین دلیل به آن الکتروپمپ نیز گفته می‌شود. در حقیقت نصب پمپ آب خانگی در مسیر انشعاب اصلی یا فرعی واحدهای مسکونی باعث می‌شود که آب با فشار بیشتر جریان داشته باشد و مشکل افت فشار از بین برود.

اگر پمپ صنعتی شما با ایراد مواجه شده است همین حالا با کارشناسان شرکت آبروان تماس بگیرید. برند ایرانی فوق با درک نیاز بازار، توانسته است تا ده ها نوع پمپ را برای کاربری های کوچک مانند منازل مسکونی تولید کند. پمپ های تولیدشده شرکت ایران داتیس با بدنه چدنی و پروانه های نوریل یا برنجی عرضه می شوند. همچنین شفت در تمامی پمپ های این شرکت از استیل ساخته می شود به همین دلیل مقاومت خوبی در برابر خوردگی دارد.

ازآنجاکه پمپ آب برای تأمین آب شرب خانواده‌ها استفاده می‌شود، لازم است دستگاه به دلیل خرابی دچار وقفه نشود؛ لذا وجود قطعات یدکی و امکان تعمیر پمپ بسیار حیاتی است. شرکت آبادیزل به‌عنوان یکی از واردکننده‌های قطعات یدکی، این امکان را به وجود آورده است تا در صورت خرابی، فوری و بدون وقفه قطعات یدکی را تأمین کند. همان‌طور که از جدول قبل مشخص شد، پمپ‌های آب خانگی دارای انواع قوی نیز هستند که می‌توانند برای یک ساختمان پنج طبقه نیز به کار گرفته شوند. بعضی از افراد به‌اشتباه به این پمپ‌ها، پمپ فشارقوی می‌گویند؛ درحالی‌که این پمپ با فشارقوی متفاوت است.

پمپ آب

توجه کنید که هرچه، هد پمپ بیشتر شود در نتیجه میزان آبدهی کمتر می‌شود.

پمپ آب

موتورپمپ‌ها را اصولاً در ارتفاع ۶ متری از منبع آب قرار می‌دهند زیرا از دسته پمپ‌های می‌باشند که با سوخت فسیلی کار می‌کنند و توانایی پمپاژ آب تا ارتفاع ۳۰ متری را دارند. سر خروجی و ورودی دستگاه را مشخص کرده و دور آنها نوار تفلن بپیچید و سپس شیر یکطرفه را روی نوار تفلن ببندید.

در این پمپ‌ها با چرخش مکانیزم دورانی، پیستون داخل سیلندر رفت و برگشت کرده و روغن به درون آن کشیده شده و سپس آن را به داخل سیستم پمپ می‌کند. به طور کلی پمپ‌های پیستونی در دو نوع استیل و برنزی ساخته می‌شود. پمپ آب بر اساس عوامل متفاوتی مانند کارکرد، ساختمان داخلی، روش انتقال سیال، جنس متریال، وضعیت نصب دسته‌بندی می‌شود. یکی از رایج‌ترین روش‌های دسته‌بندی برای پمپ‌ آب، روش انتقال انرژی به سیال است که به دو روش دینامیکی و جابه‌جایی مثبت است.

پس اگه موارد قبلی را بررسی کردید و مربوط به هیچ‌کدام از آن‌ها نبود، علت کم شدن فشار پمپ آب احتمالا به عدم تناسب ظرفیت پمپ آب و نیاز ساختمان شما مرتبط باشد. در این بخش به چند علت کم شدن فشار پمپ آب و روش‌های بر‌طرف کردن آن‌ها می‌پردازیم. این پمپ با 0.5 اسب بخار توان، حداکثر دبی معادل 1.9 لیتر بر دقیقه ایجاد می‌کند.

  • در دنیای امروز تقریبا خانه ای را نمی توان یافت که از پمپ برای افزایش فشار آب استفاده نکند.
  • ست کنترل همان به اصلاح کلید اتوماتیک می باشد و می تواند جایگزین منبع – کلید و پنج راهی ( تجهیزات جانبی پمپ ) برای پمپ های کوچک در ساختمان های تا دو طبقه مورد استفاده قرار بگیرد .
  • پمپ لجن کش، برای خارج کردن لجن از چاه به سمت بیرون استفاده می‌شود.
  • پمپ دنده ای نمونه‌های کوچک و ساده ای هستند که دارای قطعات محرک کمی می‌باشند.

پمپ‌های آب ایتالیایی با بروزترین تکنولوژی‌های دنیا طراحی و تولید می‌شوند و همچنین کیفیت برای محصولات ایتالیایی حرف اول را می‌زند. هدف اصلی برند‌های مختلف تولیدکننده این تجهیزات، همواره افزایش هرچه بیشتر کیفیت پمپ‌های آب است. یکی دیگر از مزایای خوب پمپ‌های تولید شده در این کشور، خدمات پس از فروش‌ شرکت‌ها است که در صورت بروز هرگونه مشکل، مصرف کنندگان پمپ‌های آب می‌توانند از آن استفاده کنند.

لیست قیمت را در صورت بروزرسانی نشدن، می توانید از کارشناسان ما در صورت گرفتن تماس دریافت کنید. عملکرد در سمت چپ BEP باشد، باعث افزایش سرعت شده و در زاویه ۲۴۰ درجه شاهد مشکل خیزش شفت خواهیم بود. پس در صورتی که پمپ انتخابی بزرگتر از ظرفیت مورد نیاز باشد، نه تنها خوب نیست بلکه سبب افزایش هزینه و اتلاف انرژی میشود.

پمپ‌های خانگی آن دسته از پمپ ها هستند که برای مصارف کوچک و محدود مورد استفاده قرار می‌گیرند. عملکرد پمپ ‌های آب خانگی براساس فشار درون سیستم‌های لوله‌کشی تنظیم می‌شود.

جهت خرید پمپ آب با واحد پمپ شرکت پایا صنعت تجارت رادوین(رادوکو) تماس بگیرید.

الکتروموتورها از منابع انرژی برق برای چرخش پروانه پمپ استفاده می کنند و در ایجاد جریان آب تاثیر دارند.

بیشترین مصرف را  در ساختمان های از یک تا 3 طبقه پمپ آب یک اسب دارد که اگر از نوع بشقابی انتخاب شود برای نهایتا تا سه طبقه و اگر از نوع جتی انتخاب شود برای 4 طبقه مورد استفاده می باشد. در این راستای پمپ های 2 اسب دو پروانه برای طبقات بالاتر از 4 طبقه استفاده می شوند. پمپ‌های آب خانگی در انواع پمپ آب یک اسب، پمپ آب بشقابی، پمپ آب جتی، پمپ آب سانتریفیوژ، پمپ آب با کلید اتوماتیک و پمپ آب با مخزن انبساط یا منبع تحت فشار، در بازار عرضه می‌شوند. در این مقاله درباره هرکدام از این مدل‌های پمپ آب خانگی توضیح دادیم.

امروزه استانداردهای تولید در برخی شرکت های ایرانی تا حدی بالا رفته است که توان صادرات پمپ نیز برای تولیدکنندگان ایرانی وجود دارد. این امر با وجود محدودیت هایی مانند تحریم، نشان از توان کیفی شرکت های ایرانی سازنده پمپ آب خانگی دارد.

پس از تعیین میزان فشار و دبی مورد نیاز ساختمان، با مراجعه به جداول و منحنی های مشخصه در كاتالوگ های قیمت پمپ آب کشاورزی خانگی، پمپ مناسب انتخاب می شود. پمپ آب در ساختمان های یک طبقه تک واحدی معمولا بعد از کنتور و در مسیر لوله اصلی ورودی به واحد نصب می شود. فضای نصب باید به گونه ای باشد که از پمپ در مقابل یخ زدگی ، تابش مستقیم نور خورشید و یا باد و باران محافظت شود. همچنین به جهت جلوگیری از کارکرد خشک پمپ (عملکرد بدون آب) توصیه می شود حتما قبل از پمپ از یک مخزن ذخیره آب استفاده شود.

از مهمترین مزیت‌های این پمپ می‌توان به صدای کم آن اشاره کرد که در دسته بندی پمپ آب خانگی بی صدا قرار می‌گیرد. به دلیل عملکرد ساده این پمپ می‌تواند برای آبرسانی در ساختمان‌ها بهترین گزینه باشد. همچنین نوع طراحی پروانه در این پمپ‌ها باعث شده است که در ارتفاع‌های مختلف عملکرد مناسبی داشته باشد.

تمامی این مزایا باعث می شوند که مشتریان ما با خاطری آسوده محصول مورد نظر خود را خریداری کنند. شرکت توان تک در سال ۱۳۶۲ شمسی با هدف ساخت و تولید ادوات کشاورزی و پمپ های آب تاسیس گردید.در قدم اول طراحی یک نوع پمپ کف کش را برنامه ریزی و تولید نمود.

به همین خاطر برای مکش آب از عمق چاه از پمپ آب جتی استفاده می‌شود. البته این پمپ مصارف خانگی ویژه‌ای دارد که روز به روز بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. برای ساختمان‌های یک تا 4 طبقه می‌توان از پمپ آب جتی تک اسب استفاده کرد.

البته نصب تمامی پمپ ‌های آب خانگی با یک روش و در یک مکان امکان‌پذیر نیست. در برخی روش‌های نصب به تانکر بزرگ‌تر احتیاج دارید و یا لازم است پمپ روی پشت بام نصب شود. به توان وارد شده به پمپ توسط موتور و انتقال آن به سیال، توان مصرفی پمپ گفته می شود.

برای نیازهای خانگی نیز این شرکت چندین نوع مختلف از پمپ های خانگی را تولید می کند. پمپ های شرکت الکتروژن از نظر مصرف انرژی شرایط مناسبی دارند و جزو بهینه ترین پمپ های ایرانی پمپ خانگی هستند. با توجه به افزایش آپارتمان نشینی در دنیای امروزی و افزایش نیاز به پمپ‌های آب در سراسر جهان، برندهای مختلفی اقدام به تولید پمپ‌های آب خانگی کرده‌اند.

گروه صنعتی کالاپمپ سبد محصولات خود را از برندهای معتبر تکمیل کرده است تا مشتریان ما با یک مشاوره فنی تخصصی بهترین گزینه را انتخاب و با گارانتی طلایی استفاده نمایند. با استفاده از این دستگاه که امروزه مدل‌های بسیار متنوعی از آن در بازار وجود دارد، می‌توان مشکل فشار آب ساختمان‌های شهری را حل کرد.

آهنگ جدید

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما