fastescobanner

قیمت کبوتر چنده؟

[ad_1]

در رفتن کبوتر فروشی چیزی نیست که تازه شروع شده باشد. ممکن است از علاقه مندان به کبوتر محلی در مورد محل کسب و کارشان سوال شود. ممکن است آدرس یک پرنده فروشی کوچک در محله تان را به شما بدهند که ممکن است متوجه آن شده باشید، اما زیاد به آن توجه نکرده باشید. وقتی به آنجا می روید می بینید که چند نفر در مورد خواص و قیمت کبوتر بحث می کنند. یا پرنده ای که به کبوترها غذا می فروشد. با این حال، کبوترفروشی ها و کبوتر دوانی در محله بریانک تهران شبیه به هم هستند.

به گفته فرارو، این در حالی است که تعداد کبوتر فروشی های محله و شهر زیاد نیست. اما تعداد کبوترها یا به اعتبار آنها کبوتر بسیار بیشتر است. موضع آنها روشن است. مدام روی پشت بام خانه می ایستند و برای گله کبوترهای در حال پرواز سوت می زنند. این پروازهای طولانی و قله های کبوتر برایشان مهم است.

برخی از کبوترها اهمیت زیادی به پرواز نمی دهند. نوع دوم زیبایی کبوتر را در نظر می گیرد. به همین دلیل حضور آنها در خیابان ها به چشم نمی خورد. بیشتر کبوترها در حیاط یا پشت بام خانه نگهداری می شوند. سر و صدا نمی کنند و با علاقه زیاد کبوتر پرورش می دهند.

اکنون برخی از این علاقه مندان به کبوتر در حال خرید و فروش پرنده مورد علاقه خود در پلتفرم های معاملات آنلاین هستند. تعداد زیادی از آنها وجود دارد. تقریبا در تمام شهرهای ایران وجود دارند. کبوترهای زیادی تبلیغ کرده و قیمت های متفاوتی را ارائه کرده اند.

کبوترهایی که خرید و فروش می شوند از نژادهای مختلف هستند. اما بیشتر از نژاد امپراتوری سفید، هومر غول پیکر، کارنگی، ماندین، رانت، محله چینی شرقی، مکه و بخارا. اما علاقه مندان به کبوتر از اصطلاحات آنها برای جلب توجه مشتریان حرفه ای و آماتور خود استفاده می کنند. به عنوان مثال از کبوترهای پرش، ساعت های سنگین، نوک های کوچک و قناری، لکه های سرکه، جامپر، آسیاب بازی و … استفاده می کنند.

قیمت کبوتر چنده؟

بررسی آگهی ها نشان می دهد که قیمت ثابتی برای کبوتر وجود ندارد. اما کبوترهایی که قدرت پرواز بیشتری دارند قیمت بیشتری دارند. برای یک گروه، هم زیبایی و هم نژاد مهم است و کمیاب بودن و منحصر به فرد بودن کبوترها به ارزش آنها می افزاید. این را یکی از کبوتر فروشان ساکن اهواز به ما گفت.

او برای کبوتر آلمانی خود 12 میلیون تومان قیمت تعیین کرده است. همچنین از قیمت بالای برخی کبوترها دفاع می کند. می گویند کبوتری که نمی تواند پرواز کند گران نیست. اما وقتی یک کبوتر مسافت های طولانی را پرواز می کند و به اوج می رسد و در مسابقه “پا” برنده می شود، می تواند هر ارزشی داشته باشد.

من از این کبوتردار می پرسم، گورو؟ یعنی نمک و امثال آنها، درسته؟ او تأیید می کند که کبوترهای قلاده عموماً در ایران محبوب هستند و هزینه های میلیونی دارند.

بعد می پرسم مثلاً کبوتری که برنده می شود چه ارزشی دارد؟ او پاسخ می دهد که قیمت کبوتر معمولی از 100 هزار تومان تا 400 هزار تومان است. اما کبوتری برنده عهد در مرحله اول قیمتش به صاحبش بستگی دارد. حدود یک میلیون تومان. بعضی ها قیمت کبوترشان را تا 6 میلیون تومان هم می کنند.

او همچنین اشاره می کند که در مسابقه عابر پیاده، سرگرمی کبوتر می تواند برنده شود. وی سپس تاکید می کند که برنده شدن با پای پیاده به علاقه مندان به کبوتر اعتبار می دهد. حتی کبوترهایش هم ارزشمند هستند.

سپس به توصیف خود و کبوترهایش می پردازد و می گوید رضا کبوتر را همه کبوترهای اهواز می شناسند. اگر از آنها بپرسید، در مورد گروه هایی که کبوترهای من برنده شده اند، می گویند. من یک کبوتر خوب را می شناسم و می دانم چگونه آن را تنظیم کنم.

قیمت کبوتر چنده؟

هزینه پرورش کبوتر 15 میلیون تومان!

قیمت ها برای علاقه مندان به کبوتر که به نژاد و زیبایی اهمیت می دهند بالا است. آنها باید برای تغذیه و درمان خود هزینه بیشتری بپردازند. اما یکی از پرورش دهندگان کبوتر اصیل در شیراز ترجیح می دهد برای خرید کبوتر اصیل به دنبال کبوتر حرفه ای باشد.

میگن اگه حرفه ای نباشی کبوتر معمولی میگیری. اکثر مردم فکر می کنند رنگ های جذاب نشانه پرورش کبوتر است. اما آنها اشتباه می کنند. اینجوری همه فریب میخورن فقط باید با کمکی که به دیگران می کنید تبعیض آمیزتر باشید.
من
می پرسم قیمت کبوتر اصیل چقدر است؟ پرورش دهنده می گوید بستگی به نژاد و تخم ریزی کبوتر دارد. اما قیمت کبوتر اصیل از 300 هزار تومان شروع می شود و به 15 میلیون تومان می رسد. البته ممکن است کبوترهای پرورشی گران تری هم وجود داشته باشند که من از آنها اطلاعی ندارم.

او البته آگهی فروش یک جفت کبوتر اتریشی صربستانی راون را نیز منتشر کرد. برای این کار 950000 تومان قیمت خواسته است. وی در توضیح آگهی خود گفت که هر دو کبوتر شش پا و وارداتی هستند. به علاوه پلاک کوزوو 34 سانتی متر طول دارد. خانم جوان 2021 است و به شرط تخم مرغ و جوجه درجه یک فروخته می شود.

چند عدد تخم کبوتر؟

تخم کبوتر در تبلیغات رایج است. اکثر افرادی که آن را خریداری می کنند برای اهدافی غیر از جوجه کشی هستند. مثلاً یک کبوتر تبلیغاتی در آمل مازندران، هر تخم مرغ را 3000 تومان می فروشد و می گوید خریداران، تخم کبوتر را می برند تا بچه ها سریع صحبت کنند. برخی از نوزادان آنها لکنت دارند و برای درمان تخم کبوتر را بریده اند.

تخم کبوتر اما از 1500 تومان و گاه تا 12000 تومان شروع می شود. اما تخم کبوتر کمیاب گرانتر است و اغلب توسط هچرها برای جوجه کشی استفاده می شود.

[ad_2]

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما