پاسخ وزارت بهداشت به آستازانکای کلاهبردار در ایران

[ad_1]

مدیرکل واکسن های پیش بیماری وزارت بهداشت در پاسخ به گزارشی مبنی بر واکسن تقلبی علیه واکسن آسترازنکا در ایران، گفت: در دنیا خریداری و با نظارت دقیق در سطح کشور توزیع و مصرف می شود.

به گزارش ایسنا، سید محسن زهرایی به ویژه خبری که در فضای مجازی با عنوان «سازمان جهانی بهداشت اعلام می کند واکسن استرالیایی که در ایران عرضه شده تقلبی است» منتشر شد، افزود: هرگونه نظارت را حذف می کنم. . در زمانی که ما به این خبر اشاره می کردیم، سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که واکسن استرالیایی که خارج از سیستم واکسیناسیون قانونی این کشور استفاده می شود، تقلبی و فراگیر است.

وی افزود: توجه شما را به این نکته جلب می کنم که در صورت مراجعه به سایت های خبری کشور، رسانه ها و کانال های صوتی و تصویری متوجه می شوید که در روزنامه طبستان اعلام شده است که گروه ها و باندها برای اغراق می‌جنگند.» واکسیناسیون‌های جعلی، تقلبی و یا واکسیناسیون‌هایی که ممکن است خارج از سیستم واکسیناسیون کشور، در خانه، شرکت یا زیرزمینی و یاغی‌ها قاچاق شده باشد، برای اخاذی از افراد اغراق شده است و این افراد متاسفانه در تله افتاد

رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری به واکسیناسیون با وزارت بهداشت ادامه داد.

زهرایی با بیان اینکه این آزمایشی است که ممکن است در کشورهای دیگر هم انجام شود، می‌افزاید: به همین دلیل سازمان جهانی بهداشت این نکته را برای هشدار به افراد و کشورها درباره خطراتی که کشورها را تهدید می‌کند، بیان کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تاکید می‌کنم تمام واکسن‌های مورد استفاده در سیستم واکسیناسیون کشور در مراکز واکسیناسیون و مراکز واکسیناسیون داخل کشور معمولاً از استرالیا و سایر واکسن‌ها مستقیماً از شرکت‌های تولیدکننده کشور خریداری می‌شود و نظارت دقیقی دارد و مصرف می‌شود و در آنجا مصرف می‌شود. هیچ نظارتی در این راستا وجود ندارد.

[ad_2]

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما