نماینده مجلس: پنج میلیارد دلار از منابع کشور آزاد شد

[ad_1]

امیرآبادی گفت: حدود پنج میلیارد دلار از منابع بلوکه شده آزاد شده که بیشتر آن وارد کشور شده است.

احمد امیرآبادی نماینده مردم ملت و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت:

وی با تاکید بر روابط خوب ایران با عراق گفت: روابط اقتصادی با پاکستان نیز رشد خوبی داشته و تبادلات روانی صورت گرفته است که این مسائل باعث ایجاد روابط خارجی و موانع اقتصادی خواهد شد.

وی گفت: در کنار مذاکرات وین، دولت در حال مذاکره و رایزنی با کشورهای همسایه نیز است و گام های بسیار سازنده ای در این زمینه برداشته شده است، از جمله آغاز مذاکرات با عربستان که در سطح خوبی است. امیر قطر به زودی به ایران می رود و از سوی دیگر رئیس جمهور قرارداد گازی با ترکمنستان امضا کرده است که بسیار مهم است زیرا وزرای نفت در دولت قبل روابط خود را قطع کرده بودند و مشکلاتی در دو کشور ایجاد شده بود. .

یکی از نمایندگان مجلس گفت: بودجه سال 1401 با بودجه سال قبل متفاوت است و در این بودجه دولت سیزدهم رابطه نفت، خزانه، بانک مرکزی و دولت را روشن کرده است.

به گفته امیرآبادی، در چند وقت اخیر دولت ها ارز حاصل از فروش منابع نفتی را به بانک مرکزی منتقل کرده اند و بانک مرکزی در ازای ارز اقدام به چاپ پول می کند تا وزارتخانه ها بتوانند هزینه های جاری خود را تامین کنند.

وی گفت: اما دولت آقای رئیسی برای اولین بار در بودجه سال 1401 تصمیم گرفته است که چلان حاصل از فروش منابع نفتی را به جای بانک مرکزی به بانک ملی و سپه تقسیم کند و در ازای آن منابع واقعی دریافت کند و بدین ترتیب. نه افراد دیگری.” پول به دست نمی آید و حمایت مالی افزایش نمی یابد.

یکی از نمایندگان مجلس گفت: دولت در لایحه بودجه سال آینده 4213 میلیارد ارز برای واردات 42 میلیارد ریالی، ذرت، سویا، دام و جو برای طیور اعلام کرده است، اما به دلیل کرونا، قیمت نهاده های جهانی کاهش یافته است. آنها باید به جای 13 میلیارد دلار، 19 میلیارد دلار ارز توزیع کنند.

وی گفت: از سوی دیگر در چند سال اخیر این نهاده ها پس از واردات به طور کامل در اختیار تولیدکنندگان و مردم قرار نگرفته است. رسیده است.

به گفته نماینده قم، دولت اعلام کرده است که در حال حاضر 42 میلیون ریال ارز ندارد و باید نیمی از ارز را برای واردات نهاده های دامی خریداری و به ارز یارانه ای تبدیل کند.

امیرآبادی گفت: دولت می خواهد نهاده های دامی را در سال آینده آزاد کند اما در مقابل مجلس دو موضوع را برای تصمیم گیری مطرح کرده است. مجلس معتقد است که این اقدام یارانه باعث افزایش تورم می شود.

وی گفت: پیشنهاد دوم این است که دولت به جای یارانه انفرادی به مابه التفاوت قیمت کالاهای اساسی و گوشت، مرغ و همچنین فروشندگان نانوایی یارانه بدهد. این موضوع هم اکنون با حضور کارشناسان مختلف در حال بررسی است تا بتوانیم در لایحه بودجه سال 1401 بهترین تصمیم را در این زمینه بگیریم.

مشکل دریاچه نمک کام 6 ماه دیگر حل می شود

نماینده کوم در قسمت دوم سخنان خود گفت: پس از سفر اخیر رئیس جمهور به کوم کارگروهی برای پیگیری و رفع مشکلات دریاچه نمک کوم و پیگیری مشکلات در طول سه ماهه تشکیل شد.

وی می گوید: برای حل مشکلات مختلف از جمله آب و فاضلاب، دانشگاه ها و بیمارستان ها بحث های مفصلی انجام شده و ساخت بیمارستان حضرت زهرا (س) آغاز و بسیاری از بیمارستان های دیگر منطقه بازسازی می شود. برای تکمیل

امیرآبادی گفت: در زمینه اشتغال زایی هزاران میلیارد تن تسهیلات ارزان قیمت در حوزه های کشاورزی، صنعت و گردشگری تحریم و توزیع می شود.

[ad_2]

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تماس با ما