ماجرای خرید خدمت سربازی به کجا رسید؟

[ad_1]

در رفتن کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 اخیراً طرحی را برای خرید خدمت سربازی برای مشمولان غایب بالای 5 سال تصویب کرد و به افراد متاهل بالای 35 سال اولویت داد. اما مخالفت و واکنش، طرح تدارکات نظامی را از دستور کار کمیسیون خارج کرد.

به گزارش فرارو، دهنوی نایب رئیس کمیسیون تذکر قانون اساسی را دلیل حذف طرح تدارکات نظامی از دستور کار دانست. به گفته وی، اعضای کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 دو نوع قانون اساسی را پیشنهاد کرده اند که با عدالت در تعارض است و اصل 110 قانون اساسی را در بر می گیرد.

بررسی ها نشان می دهد که در مورد اشکال اولیه پروژه، بحث ورشکستگی مطرح شده است. زیرا ارقام تدارکات نظامی برای دارندگان مدرک کاردانی به زیر از 250 میلیون تومان شروع و در تمامی رشته های پزشکی عمومی و دکتری خاص به بالا به 600 میلیون تومان می رسد. بنابراین اکثر افراد جامعه توانایی پرداخت آن را ندارند.

موضوع دوم مربوط به اصل 110 قانون اساسی است که مربوط به وظایف و اختیارات رهبری است. اکنون نمایندگان مجلس می گویند این طرح خلاف قانون اساسی است.

شهریار حیدری علاوه بر این به موضوع مهم دیگری که منجر به کنار گذاشته شدن طرح خرید خدمت سربازی شده است اشاره می کند. وی گفت: ستاد کل نیروهای مسلح بیشتر با خرید خدمت سربازی موافقت نکرد و حتی اعلام کرد که در این مورد به توافق نمی رسند.

جایگزین طرح تدارکات نظامی چه بود؟

پس از خروج از طرح تدارکات نظامی، اعضای کمیسیون مشترک بار دیگر گرد هم آمدند و این بار گزینه دیگری را پیشنهاد کردند. به گفته رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون، مشروط به دریافت کارت معافیت رایگان از خدمت سربازی مشمولان 30 ساله و متاهل دارای دو فرزند است.

اما رئیس کمیسیون سیاسی، نظامی و امنیتی کمیسیون اصل 90 مجلس هشدار داد که اگر این مصوبه بدون مشورت با ستاد کل نیروهای مسلح تصویب شود، باز هم همان ایراد قانون اساسی را دارد و شورای نگهبان آن را رد خواهد کرد. اراده .

خزرین پیش بینی کرد که این قطعنامه بیش از یک هفته در کمیسیون اجرا نمی شود و اجرا نمی شود.

بررسی تخصصی آن نشان می دهد که مخالف اصلی طرح تدارکات نظامی، ستاد کل نیروهای مسلح است. وی بر این اساس پیشنهاد کرد هرگونه تغییر حکومت نظامی خارج از لایحه بودجه در مرحله اول، در مرحله دوم با ستاد کل نیروهای مسلح و در مرحله سوم کشوری بررسی و تصمیم گیری شود. و کمیسیون سیاست خارجی.

ما با هرگونه خرید خدمات نظامی مخالفیم.

ماجرای خرید خدمت سربازی به کجا رسید؟سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی به فرارو گفت: ما مخالف هرگونه خرید خدمت سربازی هستیم. زیرا باعث غیبت می شود. از طرفی این پروژه ها باعث ایجاد دودستگی در جامعه می شود.

وی همچنین در خصوص اخذ کارت مصونیت آزاد با سربازان متاهل و دو فرزند بالای 30 سال اظهار کرد: این موضوع مربوط به ستاد کل نیروهای مسلح است اما ما نیروی انتظامی هستیم و اگر این تصمیم به مرحله نهایی برسد و به ما ابلاغ می شود، سپس نحوه اجرای قانون را توضیح خواهیم داد.

[ad_2]

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما