مانیتور متوسط ​​زوم اپل استودیو – نمایشگر XDR Pro را با زوم مقایسه کنید.

[ad_1]

در جریان رویداد WWDC 2019، اپل از نمایشگری به نام Super Display XDR با Mac Pro و کامپیوتر فوق‌العاده رونمایی کرد که اولین نمایشگر این غول فناوری از زمان توقف تولید نمایشگر Thunderbolt در سال 2016 است.

مقاله مرتبط:

اگرچه Pro Display XDR عملکرد بسیار خوبی دارد و می تواند با بهترین های موجود در بازار رقابت کند، اما بسیاری از مردم به دلیل قیمت بالای آن تمایلی به خرید آن ندارند. اما اکنون ساکنان کاپرتینو در اولین برنامه بهاری خود در سال 2022 هستند با عنوان Peek Performance مانیتوری مقرون به صرفه از همین خانواده را معرفی کرده است که اگرچه در رده میان رده ها قرار می گیرد، اما طبق سنت دیرینه اپل از کیفیت و عملکرد قابل توجهی برخوردار است.

به مقایسه آخرین نمایشگر اپل با نام ادامه دهید نمایشگر استودیویی با Pro Display XDR Upgrade Monitor به ما بپیوندید.

طراحی

چه طرفدار اکوسیستم اپل باشید یا نه، کیفیت و طراحی فوق العاده محصولات کوپرتینویی را به سختی می توان انکار کرد. در مورد مانیتور XDR Pro نمایش استودیو کیفیت و طراحی نیز به راحتی این دو محصول را از رقبای خود متمایز می کند.

صفحه نمایش اپل پرو XDR

در پشت صفحه نمایش ماکرو گران قیمت اپل از همان بدنه آلومینیومی و طراحی جلوپنجره ای آوانگارد پیروی می شود که در واقع مانیتور را خنک می کند. مانیتور خود بسیار بزرگ است، اما حاشیه پنل تنها 9 میلی متر است که در استفاده معمولی به سختی قابل توجه است.

صفحه نمایش پرو 40 درصد بزرگتر از نمایشگر iMac 5K است و سطح آن با یک پوشش غیر براق پوشانده شده است تا از تأثیر نور بازتابنده بر روی نمایشگر جلوگیری کند.

صفحه نمایش Pro دارای ابعاد 71.8 در 41.2 در 2.7 سانتی متر و وزن 7.48 کیلوگرم است و پایه آن تا 80.6 سانتی متر ارتفاع دارد. پایه 1000 دلاری مانیتور حرفه ای که به صورت جداگانه فروخته می شود، امکان تغییر ارتفاع تا 60 میلی متر در هر جهت را فراهم می کند و پایه به کاربر امکان می دهد صفحه نمایش را برای استفاده عمودی بچرخاند.

مانیتور XDR Pro دارای برچسب قیمتی است که به طور خاص برای رایانه های مک پرو طراحی شده است. قیمت مک پرو 6000 دلار و Pro Display XDR 5000 دلار است. البته برچسب قیمت نسخه استاندارد این مانیتور 5000 دلار است. مصرف کنندگانی که می خواهند این مانیتور را با پوشش مات مبتنی بر نانو تهیه کنند، باید هزار دلار اضافی برای آن بپردازند. علاوه بر این، اپل نمایشگرهای بدون پایه را به ترتیب با قیمت 1000 و 200 دلار به فروش می رساند.

مانیتور 5000 دلاری اپل محصولی بسیار گران قیمت است. اما کوپرتینویی ها آن را برای رقابت با صفحه نمایش های مرجع، نه برای استفاده روزمره خانگی، ساخته اند. نمایشگرهای کلاس مرجع برای ارائه بالاترین درجه روشنایی، دقت رنگ و تناسب برای تصحیح رنگ و رنگ تصویر طراحی شده اند و بنابراین برای عکاسان، طراحان گرافیک، طراحان و ویدئو در نظر گرفته شده اند.

تماس تصویری با نمایشگر نمایشگر Apple Studio

در مقابل، صفحه نمایش استودیو از زبانی تقریباً مشابه با طراحی 24 اینچی IOMC استفاده می‌کند و بدنه ساده‌تری دارد، بدون حاشیه و الگوی ضخیم‌تر از نمایشگر گران‌تر Pro. ابعاد صفحه نمایش استودیویی نیز 62.3 در 47.8 سانتی متر است و تقریباً به همان ضخامت و وزن 6.3 کیلوگرم کوچکتر و سبک تر از صفحه نمایش پرو است، اما با همان قیمت دارای پوشش نانو اوپک برای ایمن تر کردن شیشه مانیتور است. همچنین یک گزینه نیز وجود دارد. .

از دیگر تفاوت های ظاهری این دو نمایشگر می توان به استودیو نمایشگر استند اشاره کرد که بر خلاف مدل پرچمدار به خود محصول متصل شده و تا 30 درجه کج می شود اما قابلیت تنظیم ارتفاع را ندارد. علاوه بر این، پایه دیگری با قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه به عنوان محصول جانبی موجود است.

ویژگی های فنی

مانیتور نمایشگر XDR Pro بزرگترین صفحه نمایش اپل تا به امروز با پنل LCD 32 اینچی با وضوح 6K یا 3384 x 6016 پیکسل با تراکم 218 پیکسل در هر اینچ و نرخ تجدید 60 هرتز با حداکثر روشنایی 10000 می باشد. رسیدن نانومتر (10000 نانومتر). صفحه نمایش یک مانیتور معمولی حدود 350 نیت است). این نمایشگر به صورت پیش فرض فضای رنگی P3 را پوشش می دهد و از رنگ های 10 بیتی پشتیبانی می کند. به همین دلیل است که از XDR در نام آن استفاده می شود که به معنای “محدوده دینامیکی شدید” است. اپل همچنین نسبت کنتراست مانیتور Pro XDR را به یک میلیون افزایش داده است و به لطف فناوری پیشرفته LED و پردازش هوشمند تصویر، روند باز شدن را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

همه این ویژگی ها چشمگیر هستند. به طوری که اپل با اطمینان صفحه نمایش Pro XDR را “بهترین صفحه نمایش حرفه ای در جهان” می نامد و حتی آن را با صفحه نمایش قدیمی 43000 دلاری سونی در زمان معرفی مقایسه کرد. شاید برای توجیه قیمت بالای این نمایشگر بیشتر از دانستن عملکرد آن با مانیتور کلاس مرجع سونی انجام شده است.

صفحه نمایش اپل پرو XDR

در عوض، در استودیو نمایشگر هیچ پنل IPS با فناوری نوردهی mini LED وجود ندارد و در عوض از یک پنل معمولی IPS با قطر 27 اینچ و وضوح 2880 × 5120 پیکسل استفاده می کند. مانیتور Apple 5K تراکم پیکسلی بسیار خوب 218 پیکسل در اینچ و حداکثر روشنایی 600 نیت را ارائه می دهد و DCI P3 قادر است یک میلیارد رنگ را با پوشش کامل فضای رنگی نمایش دهد.

مانیتور Apple 5k Studio Studio با صفحه کلید و ماوس Magic Trackpad

از ویژگی های منحصر به فرد صفحه نمایش استودیویی می توان به وب کم 12 مگاپیکسلی با میدان دید 122 درجه برای تماس تصویری اشاره کرد. Display Studio از چهار ووفر و دو توییتر برای تولید صداهای باس و پایین و مجموعه ای سه گانه از میکروفون های با کیفیت بالا برای ضبط صدا استفاده می کند. ویفرهای مانیتور در جهت مخالف قرار می گیرند تا سیم ها بدون ضربه و بدون نویز باشند.

دیسپلی استودیو همچنین به تراشه قدرتمند A13 مجهز شده است تا ویژگی هایی مانند پشتیبانی از صدای فضایی، دستیار دیجیتال اپل با دستورات صوتی مانند «Hey Siri» و «Center Stage» و وب کم را فعال کند.

درگاها

هر دو مانیتور اپل از یک آرایه پورت در نمای عقب خود استفاده می کنند. سه پورت USB 3.2 Gen 2 Type-C با پهنای باند 10 گیگابیت بر ثانیه و درگاه Thunderbolt 3 با پهنای باند 40 گیگابیت بر ثانیه. پورت های USB-C برای اتصال وسایل جانبی مانند ذخیره سازی و تجهیزات شبکه استفاده می شوند. پورت Thunderbolt برای اتصال استودیو نمایشگر به مک یا شارژ مک بوک با حداکثر توان 96 وات استفاده می شود.

سازگاری

مانیتور XDR Pro مانیتوری است که به طور خاص برای استفاده با کامپیوترهای مک پرو طراحی شده است. با این حال، می توان آن را با MacBook Pro 2018، iMac 2019 و MacBook Air 2020 یا جدیدتر استفاده کرد. این نمایشگر با iMac Pro 2017 نیز قابل استفاده است اما رزولوشن آن تنها 5K خواهد بود زیرا 6K برای این نمایشگر چندان قدرتمند نیست.

نمایشگر استودیو به طور خاص برای مک استودیو طراحی شده است که در نسخه های M1 Max و M1 Ultra Chip در بهترین رویداد عملکرد معرفی شد. اما این نمایشگر با سایر محصولات اپل مجهز به Thunderbolt یا USB 3.1 نسل دوم مانند مک مینی، آیپد ایر 5 و آیپد پرو 5 سازگار است.

مانیتور نمایشگر استودیو اپل به مک استودیو متصل است.

در مقابل آیپد ایر 4 و آیپد مینی 6 که به نسل اول USB 3.1 با سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه محدود شده اند، گزینه های مناسبی برای این مانیتور نیستند. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که یک دوربین در استودیو نمایشگر نصب شده است که نیاز به اتصال به مک دارد و مشخص نیست که آیا دوربین این مانیتور با اتصال به دستگاه هایی غیر از مک کاملاً غیرفعال می شود یا خیر. ویژگی “مرکز”. “مرحله” را از دست خواهد داد.

همچنین از آنجایی که روی بدنه مانیتور دکمه ای برای تغییر تنظیمات رنگ وجود ندارد، این دو نمایشگر به طور خاص برای اکوسیستم اپل طراحی شده اند و گزینه مناسبی برای کاربران رایانه های شخصی نیستند.

قیمت

مانیتور XDR Pro دارای برچسب قیمتی است که به طور خاص برای رایانه های مک پرو طراحی شده است. قیمت مک پرو 6000 دلار و Pro Display XDR 5000 دلار است. البته برچسب قیمت نسخه استاندارد این مانیتور 5000 دلار است. مصرف کنندگانی که می خواهند این مانیتور را با پوشش مات مبتنی بر نانو تهیه کنند، باید هزار دلار اضافی برای آن بپردازند. علاوه بر این، اپل نمایشگرهای بدون پایه را به ترتیب با قیمت 1000 و 200 دلار به فروش می رساند.

مانیتور 5000 دلاری اپل محصولی بسیار گران قیمت است. اما کوپرتینویی ها آن را برای رقابت با صفحه نمایش های مرجع، نه برای استفاده روزمره خانگی، ساخته اند. نمایشگرهای کلاس مرجع برای ارائه بالاترین درجه روشنایی، دقت رنگ و نسبت کنتراست برای تصحیح رنگ و رنگ تصویر طراحی شده اند و بنابراین برای عکاسان، طراحان گرافیک، طراحان و ویدئو در نظر گرفته شده اند. برای ویرایشگران.

در مقابل، صفحه نمایش میان رده اپل که با یک داک عرضه می شود، 1566 دلار قیمت دارد، اما خرید لوازم جانبی می تواند تا 2229 دلار افزایش یابد. به عنوان مثال، یک پوشش نانو 300 قیمت دارد و خرید یک پایه اضافی با قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه 300 دلار است. این شبیه به Pro Display Stand است، اما ارزان تر با 700 دلار است.

نتیجه

مانیتور Pro Display XDR با وضوح بالا بزرگترین صفحه نمایش اپل تا به امروز با پنل LCD 32 اینچی، وضوح 6K، حداکثر روشنایی 1600 نیت، عمق رنگ 10 بیتی و نرخ تجدید 60 هرتز است و دارای بالاترین درجه طراحی برای ارائه است. روشنایی، دقت رنگ و ترکیب تناسب. برای استفاده حرفه ای، از جمله ویرایش عکس و ویدیو ارائه دهید. در نتیجه نمایش کلاس مرجع جامعه عکاسان، گرافیست ها و ویرایشگرهای ویدیو را هدف قرار می دهد و قیمت 5000 دلاری آن و البته برچسب پایه 1000 دلاری آن را از دسترس کاربران معمولی اقتصادی دور نگه می دارد.

در مقابل، صفحه نمایش استودیو با یک پنل LCD 27 اینچی، وضوح 5K، حداکثر روشنایی 600 نیت و نرخ تازه سازی مشابه ارائه می شود. برای جلب توجه مصرف کنندگان عادی اکوسیستم اپل.

[ad_2]

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.