مترو کاپیتول 23 ساله شد.

[ad_1]

در سال 1377 اولین قطار شهری در خط 5 مترو تهران شروع به حرکت کرد و در این دو دهه، طرح حمل و نقل ریلی رشد تصاعدی داشت. امروزه به دلایل مختلف این یکی از انتخاب های شهروندان است. مترو تهران حدود 87 هزار میلیارد ریال در مصرف سوخت صرفه جویی کرده است.

به گزارش همشهری، 23 سال از اولین قطار تهران به کرج می گذرد و اکنون با اتمام پروژه های عمرانی در تهران و حومه، 142 ایستگاه در 7 خط وجود دارد و تاکنون به 9 میلیارد و 800 میلیون رسیده است. گشتی در این شهر. زیرزمینی

87000 میلیارد ریال صرفه جویی در مصرف سوخت حاصل از توسعه مترو پایتخت

گسترش حمل و نقل پاک در هر شهری فواید زیادی دارد، هم زیست محیطی و هم اقتصادی. تهران و حومه آن نیز در طول فعالیت خود مقدار قابل توجهی در هزینه های عمرانی صرفه جویی کرده اند.

هزینه صرفه جویی در مصرف سوخت ناشی از بهره برداری از خطوط مترو در تهران و حومه 87432 میلیارد ریال است. کاهش آلودگی هوا باعث صرفه جویی 46531 میلیارد ریالی در هزینه های بهداشت و درمان و بهداشت می شود.

مترو کاپیتول 23 ساله شد.

رتبه بندی جهانی

رهبری موثر منطقه در هدایت کشور و ارائه خدمات و رضایت مشتریان و توسعه حمل و نقل ریلی. این چشم انداز شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه آن است. مترو از نظر طول خط در خاورمیانه رتبه اول، در آسیا شانزدهم و در جهان بیستم است. این ناوگان از نظر تعداد ایستگاه در رتبه اول خاورمیانه، هفدهمین در آسیا و 25 در جهان قرار دارد.

ظرفیت حمل مسافر در مترو تهران و حومه چقدر است؟

طول خطوط مورد استفاده در متروی تهران و حومه 258 کیلومتر با ظرفیت روزانه حدود 2140 قطار و ظرفیت جابجایی بیش از 3 میلیون مسافر در روز است.

شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه نیز متعهد شده است که از تمام پتانسیل خود برای انجام ماموریت مهم خود یعنی ارائه سفر ایمن و خدمات رضایت بخشی در تمامی این سفرها استفاده کند، اما این خدمات حمل و نقل علاوه بر این، رویدادهای فرهنگی و اجتماعی زیادی برگزار می شود. شهر زیرزمینی به گونه ای قرار گرفته است که مسافران می توانند در کنار سفرهای سریع و ارزان از خدمات بسیاری دیگر نیز بهره مند شوند.

در واقع، شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه آن به عنوان اولین و بزرگترین شرکت ارائه دهنده خدمات حمل و نقل ریلی درون شهری در کشور خود، ارزش آفرینی برای شهروندان، کارکنان و ذینفعان، حمایت از سرمایه اجتماعی، مصرف کنندگان در مواردی مانند رضایت مشتری و مشتری می باشد. مسئوليت. دقیق و دلسوزانه، عدالت اجتماعی در ارائه خدمات، حفظ حرمت بانوان مسافر و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی و پاسخگویی به مردم.

علاوه بر این، این شرکت به عنوان اولین اپراتور مترو در کشور، سخت تلاش می کند تا با همکاری موثر، استفاده از صنعت ریلی بین شهری را در سایر کلان شهرهای کشور گسترش دهد و در این راستا، به انتقال کمک کند. هر تردیدی را احساس کنید دانش فنی یا مسائل دیگر.

پشتیبانی ارائه نشده است.

مترو تهران به عنوان بزرگ‌ترین شبکه حمل‌ونقل ریلی درون شهری کشور، بی‌تردید برای حفظ و گسترش خدمات خود نیازمند حمایت مالی دستگاه‌های دولتی است، در حالی که در آن سال‌ها، تهران و حومه هزینه‌های راه‌اندازی مترو سنگین است. شهرداری. سهم دولت خیلی خیلی کم است.

بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، دولت باید از سال 86 تا بهمن ماه امسال 36 هزار و 906 میلیارد ریال و برای بودجه سالانه کشور 9817 میلیارد ریال در مجلس شورای اسلامی پرداخت می کرد که تنها بخشی ناچیز از آن بود. (3720) میلیارد ریال پرداخت شده است.

بخش بزرگی از شبکه مترو تهران پس از گذشت دو دهه از بهره برداری منسوخ شده است و برای ادامه ارائه خدمات نیازمند توجه جدی است.

تعمیرات اساسی قطارها به دلیل کمبود قطعات یدکی و بودجه به تعویق افتاده است و به همین دلیل در حال حاضر حدود 700 واگن نیاز به تعمیر اساسی دارند. علاوه بر تعمیرات اساسی قطارها، کمبود واگن، سایر قطعات و خرابی ساختمان ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

اگرچه تلاش های صورت گرفته در ماه های اخیر به ثمر نشسته است، اما پرداخت بخشی از معوقات مترو قطعا می تواند کیفیت خدمات رسانی به شهروندان را بهبود بخشد.

[ad_2]

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما