محدودیت های عمره برداشته شد.

[ad_1]

عربستان سعودی که در پی شیوع بیماری امکرون پذیرش حجاج خارجی عمره را متوقف کرده بود، اکنون اعلام کرده است که با دستور وزارت بهداشت عربستان، عمره برای همه کشورها از سر گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، در اوایل سال جاری، عربستان سعودی پس از ممنوعیت 20 ماهه، پذیرش تدریجی خود از زائران خارجی را از سر گرفت که خلأ اجتماعی مسجد الحرام را برطرف کرد، اما همزمان با آن، پذیرایی از زائران خارجی مجددا در برخی موارد ممنوع شد. کشورها. اکنون وزارت کشور عربستان از لغو تمامی محدودیت‌ها برای تمامی مساجد این کشور، پایان قرنطینه منازل پس از دو سال و از سرگیری پذیرایی از زائران خارجی از همه کشورها برای مراسم عمره خبر داده است.

وزارت کشور عربستان سعودی اضافه کرد که ماسک فقط باید در داخل خانه استفاده شود و مسافران خارجی دیگر نیازی به ارائه آزمایش PCR یا آنتی ژن منفی قبل از سفر به این کشور ندارند.

عربستان سعودی قبلاً گفته بود که در صورت دریافت دوز کامل واکسن فایزر / بیونتک یا آکسفورد / آسترازنکا یا مدرنا یا جانسون به خارجی‌ها اجازه می‌دهد عمره را انجام دهند. اما در مقررات سفر آمده است مسافران و زائرانی که دو نوبت کامل واکسن سینوفارم یا سینوواک دریافت کرده‌اند، می‌توانند دوز اضافی یکی از چهار واکسن تایید شده در عربستان سعودی را مصرف کنند، به همین دلیل مسئولان حج ایران اعلام کردند. زائران برای مصرف نوبت سوم این اصول را رعایت کنند.

وزارت کشور عربستان سعودی همچنین داشتن بیمه برای پوشش هزینه های درمان کاو 19 را اجباری کرده و از لغو تعلیق پرواز برای کشورهایی که قبلاً این کار را انجام داده اند، خبر داده است. علاوه بر این، پس از دو سال ممنوعیت، کودکان زیر پنج سال مجاز به زیارت دو مسجد در مدینه و مکه هستند.

عمره که یکی از اعمال مستحبی مسلمانان است، هر سال طبق تقویم قمری از ماه صفر آغاز می شود و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد. با توجه به زمان کوتاه باقی مانده تا پایان عمره و هنوز هیچ مذاکره ای بین ایران و عربستان در این زمینه صورت نگرفته است. مراسم عمره امسال

ایران از سال 2015 به دلیل حمله به فرودگاه جده، عمره دو جوان ایرانی را ممنوع کرده است و بازگشت آنها برای حفظ حرمت زائران ایرانی و همچنین بازگشایی کنسولگری کشورمان در عربستان انجام شده است و مشروط به افتتاح است. روابط دیپلماتیک ایران و عربستان سعودی از سال 2016 به حالت تعلیق درآمده است.

[ad_2]

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

تماس با ما