مدارس در چه شرایطی تعطیل است؟

[ad_1]

رئیس اداره بهداشت و بهزیستی وزارت آموزش و پرورش درباره نگرانی خانواده‌ها از شیوع بیماری آمیکرون و اظهارنظر برخی از اعضای ستاد ملی کرونا مبنی بر عدم حضور مدارس اظهار داشت: هر چه ستاد می‌گوید باید انجام شود.

به گزارش ایسنا، اعظم گودرزی، «از ابتدای سال تحصیلی تاکنون آمارهای متعددی از ابتلا به بیماری های عروق کرونر در استان های مختلف وجود دارد، این آمار چقدر دقیق است؟ در پاسخ به این سوال. اگر دانش آموزی در مدرسه به کرونا مبتلا شود، آیا آموزش در کل مدرسه غیبت می کند؟ وی گفت: در شهریورماه سال گذشته وزارت بهداشت در خصوص شاخص تعطیلی مدارس به ما نامه ای ارسال کرد و نحوه تعطیلی کلاس ها و مدارس در چنین شرایطی را تشریح کرد.

وی در ادامه گفت: وزارت بهداشت اعلام کرده است که اگر PCR فردی در کلاس مثبت و مشکوک باشد قطعا آن کلاس برگزار می شود. مقرر شد مدارس با دفاتر مختلف معاونت بهداشتی خود جلساتی برگزار کنند و تصمیم بگیرند که در صورت وجود کلاس های متعدد با حضور دانش آموزان، هر مدرسه کل مدرسه را مجازی سازی کند یا خیر. قرار بود در این باره به ما اطلاع داده شود اما در حال حاضر از ادارات آموزش و پرورش کشور خواسته شده طبق نامه سال گذشته نسبت به ارسال نامه جدید اقدام کنند.

گودرزی همچنین درباره آمار منتشر شده از تاج گذاری دانش آموزان در شهرهای مختلف اظهار کرد: معمولا اخبار زیادی در فضای مجازی منتشر می شود. ما اینجا یک سامانه ثبت نام داریم که بر اساس آن کووید 19 یا مشخصات دانشجویان مشکوک گزارش می شود. همچنین در سامانه پایش بیماری کووید 19 که حاوی آمار واکسن است، غیبت دانش‌آموزان به دلیل مشکوک بودن یا عفونت نیز در آن سامانه گزارش شده است.

رئیس دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: ما نمی توانیم تمام آمار اعلام شده در فضای مجازی را تایید کنیم، اما دانش آموز نیز از جامعه ایرانی است. همانطور که احتمال ابتلای هر یک از ما بیشتر است، دانش آموز نیز چنین است. اما ما تأیید نمی کنیم که دانش آموز ممکن است از مدرسه به ویروس مبتلا شده باشد، زیرا دانش آموز نه تنها در مدرسه حضور دارد بلکه با افراد دیگر خارج از مدرسه نیز ارتباط برقرار می کند.

گودرزی خاطرنشان کرد: ما سعی می کنیم تا حد امکان از ابتلای دانش آموزان به این بیماری جلوگیری کنیم و اگر فردی به این بیماری مبتلا شد، قطعاً مدیر مدرسه از ورود آن فرد به مدرسه جلوگیری می کند تا جان سایر دانش آموزان را نجات دهد. مراقبت کووید 19 در حال اجراست و در صورت فعال شدن، با همکاری ستاد پیشگیری از رشوه کرونا و وزارت بهداشت به تمامی آزمایشگاه‌های وزارت بهداشت (خصوصی و دولتی) مرتبط می‌شود.

وی افزود: به این ترتیب در صورت مثبت بودن تست PCR دانش آموز و اعضای خانواده اش، لینک مشخص می کند که چه کسانی مبتلا هستند. یعنی وقتی مدیر مدرسه صبح زود سیستم SIDA را باز می کند، می داند که کدام دانش آموزان و خانواده هایشان به بیماری عروق کرونر قلب مبتلا هستند یا مشکوک هستند. بر اساس این سیستم، اگر اعضای خانواده دانش آموز نیز مبتلا به کرونا باشند، دانش آموز نیز محتمل و مشکوک است و نباید وارد مدرسه شود. اگر PCR او مثبت باشد، قطعاً نباید به مدرسه برود. این روند انشاالله تا حد زیادی میزان آلودگی در مدارس را کنترل خواهد کرد.

رئیس اداره بهداشت و بهزیستی وزارت آموزش و پرورش در جمع مدیران و مسئولان مدارس هویت مظنونان را تشریح کرد: یک تریبون دیگر وجود دارد; افراد مشکوک توسط مدیر مدرسه و ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شناسایی می شوند تا افراد مشکوک به سرماخوردگی، آبریزش بینی، بی حالی و خستگی را شناسایی کنند، زیرا این موارد مشکوک هستند و باید هنگام ورود به مدرسه از آنها پرهیز شود.

گودرزی در ادامه گفت: دانشجویانی که PCR مثبت هستند یا دانشجویانی که احتمال دارد به مراکز جامع سلامت وزارت بهداشت ارجاع داده شوند و در صورت تایید قطعی بودن این افراد، نظارت بر مراکز بهداشتی و درمانی و پزشکان معتمد انجام شود. هفته ها جدا شوید و بعد از دو هفته وارد مدرسه شوید.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در صورتی که مدیر مدرسه بر اساس تشخیص خود دانش آموزی را مشکوک می دانست، دانش آموز به مرکز جامع سلامت مراجعه می کرد، اما پزشک اعلام می کرد که وی کرونا ندارد، می تواند با تاییدیه نامه از وی به مدرسه بازگردد. دکترای مرکز جامع سلامت. وی گفت: منتظر عملیاتی شدن این سامانه هستیم و ستاد کرونا اطمینان داده که این سامانه به زودی عملیاتی می شود. در صورت پیاده سازی این سیستم به خانواده ها اطمینان داده می شود که دانش آموزان مشکوک، بالقوه و مثبت PCR دیگر در مدرسه پذیرش نخواهند شد.

رئیس اداره بهداشت و رفاه وزارت آموزش و پرورش از نگرانی خانواده ها از شیوع بیماری امیکرون و اظهارنظر برخی از اعضای ستاد ملی پیشگیری از رشوه خواری در مدارس مبنی بر غیبت مدارس خبر داد. و به دانش آموزان آموزش می دهد. وزارت آموزش و پرورش نگران سیستم آموزشی است. اتفاقا ما با وزارت بهداشت روابط خوبی داریم و جلسات متعددی برگزار کرده ایم و معتقدیم باید به هم کمک کنیم تا نظام آموزشی و نظام سلامت آسیب نبیند.

وی گفت: “ما باید به دانش آموزان کمک کنیم تا هنگام ورود به مدرسه پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.” دانش آموزان همیشه می گویند یادگیری حضوری بهتر از یادگیری مجازی است و ما سعی می کنیم آن را محقق کنیم. در عین حال هر چه ستاد ملی کرونا می گوید باید اجرایی شود. وزارت بهداشت و آموزش و پرورش نظر خود را می دهند و در نهایت طرف مقابل کرونا تصمیم خود را به ما اعلام می کند تا به مدیریت استان ارسال کنیم.

گودرزی با اشاره به نقش والدین در توانمندسازی دانش آموزان گفت: مادران باید توانمندی را به فرزندان خود بیاموزند، ممکن است دو یا سه سال دیگر در کشور ما کرونا رخ دهد، نمی توان از آن کودک خواست که در خانه درس بخواند، فرق می کند. قبل از آن و باید فاصله اجتماعی را با معلمان، مربیان و دوستان خود حفظ کنید.

رئیس دفتر سلامت و بهزیستی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: والدین می توانند کمک شایانی به دانش آموزان داشته باشند و در صورت یادگیری و رعایت این پروتکل ها دیگر مشکلی نخواهیم داشت. کشورهایی که شایعه شده آمیکرون دارند هنوز مدارس ابتدایی خود را تعطیل نکرده اند و مدارس آنها از ابتدای شیوع کرونا شروع به کار کرده است.

وی افزود: برخی از این کشورها فرزندان خود را از دو سالگی به مدرسه می فرستند و به آنها مهارت می آموزند، بنابراین نمی توانیم کودک خود را پشت سر بگذاریم و اگر فقط به معنای واقعی کلمه به آنها آموزش داده شود آسیب می بینند، آموزش پروتکل و درخواست از آنها. به مدرسه بروید خبر خوب این است که در مواقع اضطراری، ستاد ملی کرونا قطعا مدرسه را تعطیل خواهد کرد.

[ad_2]

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما