مردم کجا سرمایه گذاری می کنند و چرا؟

[ad_1]

در رفتن مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) برای رصد افکار عمومی درباره نگرش اقتصادی شهروندان نسبت به سرمایه گذاری در بازارهای مختلف نظرسنجی سراسری انجام داد که نتایج آن بسیار قابل تامل بود.

به گزارش فررو، در این نظرسنجی 36.8 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که اگر پس انداز داشته باشند ترجیح می دهند در زمین و خانه سرمایه گذاری کنند، 22.8 درصد شغل و کارآفرینی پیدا می کنند، 9.6 درصد سکه و طلا می خرند و 8.9 درصد پس انداز می کنند. در بانک ها و 3.1 درصد در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری. خرید دلار و ارز توسط 1.3 درصد از پاسخ دهندگان و سرمایه گذاری در بازار سهام توسط 1.2 درصد از پاسخ دهندگان ترجیح داده شده است.

از سوی دیگر، بر اساس این نظرسنجی، زنان بیشتر از مردان به خرید سکه و طلا و همچنین پس انداز در بانک ها تمایل دارند. در مقابل، مردان بیش از زنان مستعد ایجاد شغل و کارآفرینی هستند. در گروه سنی افراد بالای 50 سال بیشتر از سایر گروه ها در بانک ها سرمایه گذاری می کنند. افراد در گروه سنی 18 تا 29 سال نسبت به سایر گروه های سنی بیشتر به سمت اشتغال و کارآفرینی و افراد 30 تا 49 سال بیشتر تمایل به سرمایه گذاری در زمین و خانه دارند.

در بین گروه‌های مورد مطالعه، افراد دارای تحصیلات دانشگاهی بیشتر از تحصیلکرده‌های غیردانشگاهی و غیردانشگاهی‌ها تمایل بیشتری به پس‌انداز سرمایه خود در بانک‌ها دارند تا دانشگاهیان. افزایش هزینه های سرانه خانواده تمایل به سرمایه گذاری در زمین و خانه را افزایش می دهد. برعکس، بهبود وضعیت مالی با تمایل فرد برای پس انداز پول در بانک رابطه معکوس دارد. هرچه وضعیت مالی مردم بهتر باشد، احتمال اینکه پس‌انداز خود را در بانک نگه دارند، کمتر می‌شود.

جذابیت بازار مسکن برای مردم؛  چرا املاک و مستغلات کم ریسک ترین بازار سرمایه گذاری است؟چرا مسکن امن ترین بازار برای سرمایه گذاری است؟
مهدی سلطان محمدی کارشناس مسائل مالی گفتگوی فرعون وی با اشاره به اینکه مسکن همواره بازار امنی برای سرمایه گذاران بوده است، گفت: با نگاهی به تجربه تاریخی بازار مسکن، مردم می دانند که در هر شرایط اقتصادی، این بازار می تواند یکی از گزینه های کم ریسک میان مدت باشد. سرمایه گذاری بلند مدت و بلند مدت

وی افزود: همچنین در چهار سال گذشته با وجود تورم بسیار زیادی که در کشور وجود دارد مسکن به طور متوسط ​​7 برابر شده است بنابراین این مشکل مسکن را به مقصد اول سرمایه تبدیل کرده است. مردم در نظر گرفته شدند.

سلطان محمدی با اشاره به اینکه نوسانات شدید در بازارهای مختلف در جریان بیشتر سرمایه برای مسکن بسیار تاثیرگذار است، گفت: در آن زمان عمومی شد اما از آن زمان با ریزش بیش از 50 درصدی سهام، بازار امروز ، افراد کمتری حاضر به سرمایه گذاری در بورس هستند دو سوم افراد حاضر در بورس به مرور زمان سرمایه خود را از دست داده اند.

این کارشناس اقتصادی افزود: بدیهی است که افزایش قیمت ها در چهار ماه گذشته نوسانات بازار دلار و سکه را افزایش می دهد و بدبینی موجود نسبت به بورژوازی سرمایه گذاری در این بازار را با خطر بیشتری مواجه می کند. از آنجایی که در صورت عدم توافق ممکن است دلار با افزایش شدید روبرو شود، در صورت پذیرش، ارزش دلار کاهش می یابد، بنابراین ریسک بازار سکه و دلار بسیار زیاد است در کوتاه مدت، از دست دادن جذابیت خود، غیرممکن است. رشد بازار سهام را تصور کنید.

سلطان محمدی افزود: بنابراین در چنین سناریویی مسکن تنها گزینه سرمایه گذاری کم ریسک است زیرا به مرور زمان مسکن به بهترین بازار برای حفظ سرمایه مردم در برابر تورم تبدیل شده است، نمی توان گفت اما در بازار سرمایه در در صورت تورم، مسکنی وجود دارد که حداقل ارزش خود را بدون ریسک زیاد حفظ کند.

وی گفت: بنابراین بیش از یک سوم افرادی که در نظرسنجی اخیر ایسپا رای دادند، خانه ها را به عنوان بهترین بازار برای سرمایه گذاری انتخاب کردند که نشان می دهد بسیاری از افراد جامعه به مسکن نگاه می کنند. ارزش سرمایه های خرد و کلان در برابر تورم و این یک تجربه تاریخی است که چندین دهه تکرار شده و هر بار صحت آن ثابت شده است، در حالی که ممکن است بازارهای دیگر در مقطعی رشد کنند. کارهای زیادی انجام دهید، اما سپس با آن کنار بیایید. بهبود عمیقی که توسط بازار سهام نیز تجربه شد.

[ad_2]

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تماس با ما