مزایا و مضرات خوردن سیب هنگام خواب چیست؟

[ad_1]

جالب است بدانید که سیب حاوی ترکیبات خاصی است که می تواند کیفیت خواب را تحت تاثیر قرار دهد! اینها شامل ملاتونین، پتاسیم و کربوهیدرات ها هستند.

به گزارش خبرآنلاین، خوردن یک رژیم غذایی پر کربوهیدرات با شاخص گلیسمی بالا (GI) قبل از خواب می تواند سطح تریپتوفان را افزایش دهد که باعث افزایش ملاتونین و سروتونین می شود. این هورمون ها به شروع روند خواب کمک می کنند.

سیب منبع عالی فیبر است، به همین دلیل این میوه دارای GI پایین است، به این معنی که سطح قند خون را کمی افزایش می دهد. سیب علاوه بر فیبر حاوی مواد مغذی دیگری نیز هست که بدن برای داشتن خوابی راحت به آنها نیاز دارد.

ملاتونین

یکی از مهم ترین عوامل موثر بر خواب ملاتونین است. مغز شما به طور طبیعی ملاتونین را با عمیق شدن آن تولید می کند. به آرامش بدن کمک می کند و با ایجاد خواب آلودگی، شما را برای یک خواب راحت آماده می کند. ملاتونین را می توان از منابع غذایی و مکمل ها نیز به دست آورد.

دوز معمول توصیه شده ملاتونین 1 تا 5 میلی گرم است. خوردن 100 گرم سیب حدود 0.0106 میلی گرم ملاتونین به بدن می رساند.

پس نگران نباش میزان ملاتونین موجود در سیب آنقدر زیاد نیست که زیاد بخوابید.

ویتامین سی.

ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که با مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن از سلامت شما محافظت می کند. تحقیقات نشان می‌دهد که التهاب و استرس اکسیداتیو (که زمانی اتفاق می‌افتد که غلظت رادیکال‌های آزاد بیش از حد بالا باشد) می‌تواند در طول مدت خواب استاندارد اختلال ایجاد کند. بنابراین، خوردن منظم سیب می تواند به طور غیر مستقیم کیفیت خواب را بهبود بخشد.

پتاسیم

سیب حاوی مقدار کمی ماده معدنی پتاسیم است. یک مطالعه در سال 1991 در سال 1991 به بررسی اثرات مکمل پتاسیم بر کیفیت خواب در مردان سالم 18 تا 33 ساله در رژیم غذایی کم پتاسیم پرداخت. نتایج نشان داد که خوردن روزانه 96 میکروگرم پتاسیم به مدت یک هفته باعث بهبود خواب می شود. با این حال، اگر در حال حاضر از یک رژیم غذایی با پتاسیم بالا استفاده می کنید، این مکمل ممکن است هیچ مزیت دیگری برای کیفیت خواب شما نداشته باشد.

مضرات احتمالی خوردن سیب قبل از خواب

خوردن قبل از خواب ممکن است برخلاف ریتم طبیعی شبانه روزی شما باشد. مطالعات نشان می دهد که اگر شب ها دیر غذا بخورید، احتمال ابتلا به چاقی و بیماری های قلبی مانند دیابت، فشار خون بالا و کلسترول بالا بیشتر می شود.

یک مطالعه بر روی زنان با وزن متوسط ​​و در دو زمان مختلف، یکی در ساعت 10 صبح و دیگری در ساعت 11 شب انجام شد.

در نهایت، مشخص شد که گروه هایی که در شب میان وعده می خورند، ظرفیت چربی سوزی کمتر و کلسترول کل بالاتری دارند.

با این حال، نتایج متناقض است و برخی تحقیقات نشان می دهد که غذا خوردن در شب اثرات منفی زیادی بر بدن ندارد. این امکان وجود دارد که غذاهای سالم با GI پایین، مانند سیب، به خواب شما کمک کند، اما تحقیقات بیشتری برای تأیید این موضوع مورد نیاز است.

منبع: Health Line

[ad_2]

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما