مصاحبه با تنیسور ایرانی حاضر در گرند اسلم استرالیا

[ad_1]

به گزارش “ورزش سه”، رشته تنیس بانوان ایران الزهرا صافی با نتایج درخشان خود در مسابقات جهانی زیر 18 سال توانست جایگاه خود را در رده بندی جهانی ارتقا دهد و در بین 100 تنیسور برتر جوان در رده 87 قرار گیرد. جهان؛ افتخار صفی در شرایطی رقم خورد که هیچ ایرانی نتوانسته بود و حالا تنیس ایران می تواند در گرند اسلم استرالیا در رده جوانان شرکت کند.

روزنامه ایران ورزشی در شماره امروز با این ستاره زن تنیس ایران گفت و گو کرده است که در ادامه می خوانید:

* یکی از 100 نفر برتر دنیا بودن دستاوردی است که نباید آن را سهل انگاری کرد.

امن: اصلا راحت نبود. مسابقات ITF به طور منظم در طول سال برگزار می شود. بازیکنان به صورت آنلاین ثبت نام می کنند و با توجه به امتیازات خود به رویدادهای مختلف دعوت می شوند. نتیجه هر ورزشکار در هر رویداد بر امتیاز او تأثیر می گذارد. من در سال 2021 در هفت فینال نیز شرکت کردم که در 6 فینال اول برنده شدم. این مسابقات درجات مختلفی دارند. مثلاً در قزاقستان که درجه 2 داشت، قهرمان شدم و این اولین بار بود. این نتایج به من کمک کرد تا به رتبه زیر 100 برسم، این اولین بار است که این عنوان را کسب می کنم.

* به صورت انفرادی یا ملی و با حمایت فدراسیون در این مسابقات شرکت کردید؟

صافی: معمولاً شرکت در مسابقات به صورت تیمی انجام می شود و من با حمایت خانواده و زیر نظر مربیانم در این مسابقات شرکت کردم اما فدراسیون حمایت نکرد. من در تمام مسابقات به صورت انفرادی و با هزینه شخصی شرکت کردم و فدراسیون از من حمایت و اسپانسر نکرد. هزینه مربیان، تغذیه، اردوها و… را خانواده ام پرداخت کردند و حتی در آن زمان هم برای یافتن اسپانسر کمکی به من نشد.

* در مورد مربی چطور؟

صافی: 6-5 سال است که آقای صدری سرمربی کرواسی شده است و من با خیلی از بازیکنان دیگر زیر نظر ایشان کار می کنم.

* در رده جوانان هم هستند. مثل سینا مقیمی. این نشان می دهد که اگر مربیان خوبی جذب تنیس نوجوانان شوند، می توانیم در این زمینه هم نتیجه بگیریم.

ایمن: درست است. ما نشان دادیم که اگر حمایت داشته باشیم حرفی برای گفتن داریم. اما همه کارهای لازم را خودمان انجام می دهیم. ممکن است بعد از موفقیت، ما را تا حد حرف یا پست کردن در اینستاگرام تشویق کنند، اما پست تشویقی در اینستاگرام به درد ورزشکار و به معنای حمایت نیست. وقتی من و خانواده ام تمام کارهای اساسی را برای شرکت در مسابقه انجام می دهیم، نیاز به حمایت دارم.

* تنیس بازان خانواده های ثروتمند هم همینطور است. شاید به همین دلیل است که مسئولان فدراسیون از چنین اعزامی حمایت نمی کنند.

ایمن: در مورد من اینطور نیست. در حالی که هر بخش وظایف خاص خود را دارد. من از خانواده ای متوسط ​​هستم و وضعیت مالی خانواده ام عادی است. شرکت در مسابقات زیادی پدر و مادرم را آزار می داد، اما آنها به دلیل عشق و علاقه ای که به من داشتند و میل من برای موفقیت تمام تلاش خود را کردند. از درخواست های ویزا گرفته تا سایر برنامه های سفر که خودمان انجام دادیم. ظلم و استرس زیادی را پشت سر گذاشتیم و گاهی تا آخرین لحظه هیچ چیز درست نشد اما در نهایت انجام شد. اگر شرایط فرق می کرد و اسپانسر داشتم می توانستم در مسابقات بیشتری شرکت کنم و الان رتبه چهاردهم را کسب کنم، اما به نظرم در صورت نداشتن حمایت، رتبه 87 هم چیز خوبی است.

* فدراسیون برای حضور در بازی های آسیایی در تلاش است تا جواز تنیس را دریافت کند. به نظر شما بهتر است فدراسیون روی این موضوع تمرکز کند یا با افزایش حضور تنیسورهای نوجوان و جوان در مسابقات معتبر، وضعیت آنها را ارتقا دهد؟

صافی: در رده خودم جایگاه آسیایی گرفتم، اما چه شد؟ متأسفانه تمرکز فدراسیون روی چیزی است که شاید در حوزه ما چندان مهم نباشد. با ماندن در این رده سال آینده می توانم در چهار گرند اسلم استرالیا، فرانسه، انگلیس و آمریکا شرکت کنم و از این پس تمام توجهم معطوف به این مسابقات است.

[ad_2]

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تماس با ما