معاون نخست وزیر طالبان: ما هیچ قصدی برای ترور اشرف غنی نداشتیم

[ad_1]

ملا عبدالغنی برادر، معاون اول نخست وزیر طالبان در گفت وگو با رادیو و تلویزیون ملی افغانستان در مورد مسائل و تحولات اخیر صحبت کرد.

به گزارش فارس، اشرف غنی، رئیس جمهور پیشین افغانستان، در صورت ماندن در کابل ممکن است کشته شود و اتهامات مبنی بر داشتن هرگونه برنامه برای ترور اشرف غنی را رد کرد.

ملا برادر در ادامه گفت که سایر مقامات دولتی سابق مقیم افغانستان با وی ملاقات می کنند و تا کنون خارجی ها مشکلی نداشته اند.

وی گفت: ما نمی خواستیم به زور وارد کابل شویم و طبق تعهدی که به آمریکا داشتیم ساعت 8 صبح اعلام کردیم که به زور وارد کابل نمی شویم.

ملابردار در ادامه گفت: ساعت 9:30 صبح از کابل پیغام رسید که اکثر مقامات حکومت قبل فرار کرده اند و حکومتی وجود ندارد، همه نهادها ریز و درشت خالی بوده و مردم می آیند.

وی در ادامه افزود که ساعت 16 روز 15 اسد با آمریکایی ها به شمول جنرال مکنزی جلسه اضطراری برای تصمیم گیری نهایی برای ورود به کابل برگزار شد.

مکنزی موافقت نکرد، اما ما به او گفتیم که اگر تضمین دهد که اموال مردم، ادارات دولتی و سایر نهادها غارت نمی شود، ما به قول خود عمل می کنیم و وارد کابل نمی شویم، اما اگر شما نمی توانید این را تضمین کنید، برادر. باید وارد کابل شود تا اوضاع را تحت کنترل درآورد و از غارت اموال مردم و ادارات دولتی جلوگیری کند.» به همین دلیل به مردم خود دستور دادیم که برای بار دوم وارد کابل شوند».

ملابرادر گفت: «تصمیم گرفته شد که قدرت به صورت مسالمت آمیز واگذار شود. ما می دانستیم که اگر به کابل نزدیک شویم فرار می کنند زیرا آنها در ترس گرفتار شده بودند و همانطور که ما فکر می کردیم فرار کردند. ما رفتن به خارج از کابل و اجازه ماندن آنها را غیرممکن دیدیم.»

در قسمت دوم مصاحبه در مورد مسائل اقتصادی، برادر گفت که طالبان از مشکلات اقتصادی کنونی کاملا آگاه هستند و به طور جدی به دنبال راه حل هستند.

وی در ادامه افزود که افغانستان منابع عواید زیادی دارد و تلاش می‌کند تا در بخش معدن کار کند و راه را برای استخراج و صادرات آن به کشورهای دیگر هموار کند.

به گفته این برادر، برخی شرایط اقتصادی باعث ایجاد مشکلات در معارف می شود و طالبان تلاش می کنند تا این مشکل را حل کنند و معارف را رواج دهند زیرا تحصیل حق همه است.

وی برخی مسائل اجتماعی و اخلاقی را یکی از دلایل تعطیلی دانشگاه ها عنوان کرد و افزود: نظام آموزشی قدیمی را قبول ندارند و تلاش می کنند فضای سالمی برای ادامه تحصیل زنان و دختران ایجاد کنند.

برادر در مورد تطبیق توافقنامه دوحه اظهار داشت که امریکا توافقنامه دوحه را زیر پا گذاشته است زیرا در توافقنامه دوحه با طالبان توافق کرده بودند تا 14 ماه دیگر از این توافق خارج شوند اما خارج نشدند و به تعویق افتاد. چندین ماه.

وی افزود: یکی دیگر از موارد نقض توافقنامه دوحه، آزادی زندانیان طالبان در زمان های مشخص در آغاز مذاکرات بین الافغانی است، اما آنها این کار را نکردند.

وی گفت: آمریکایی ها باید ثابت کنند که ما توافق دوحه را نقض کرده ایم.

وی گفت: در ابتدا مردم آمریکا به افرادی اشاره کردند که در دولت قبل می خواستند به آنها کمک کنند، اما دولت بسیار فاسد بود و مردم بسیار فاسد بودند، ما تصمیم گرفتیم که این افراد نتوانند به ما و نظام بپیوندند. به این چند نفر تهمت نزنید. چنین افرادی در آینده ما را رسوا نخواهند کرد. البته افرادی هستند که احتمالاً به ما ملحق خواهند شد.»

ملا برادر با اشاره به مسدود شدن ذخایر ارزی افغانستان گفت: آمریکا افغانستان را در وضعیت بسیار بدی رها کرده است. از 9.5 میلیارد نصف آن متعلق به اشرف غنی بوده یا مردم افغانستان؟ چرا مسدود شد؟ چرا حضور طالبان در افغانستان ارائه خدمات پزشکی را متوقف کرد؟ چرا بانک جهانی حقوق پرسنل پزشکی را کاهش داد؟ “چرا آمریکا فرودگاه ها، هواپیماها و رادارهای افغانستان را نابود کرد؟ آنها متعلق به ملت بودند، آیا ما حقوق بشر را زیر پا گذاشتیم یا آنها؟!”

وی گفت: از زمان حضور طالبان در افغانستان، حتی یک مورد سوء استفاده از زنان اتفاق نیفتاده است، این افتخار و عزت ماست.

باو در مورد موضوع شناسایی و شناسایی طالبان گفت: “طالبان همه شرایط را برای شناسایی انجام داده اند، حتی اگر آن را به رسمیت نشناسند، مشکلات ایجاد می شود، اما این مشکلات به مردم افغانستان محدود نمی شود. پس دنیا باید نقش خود را بازنگری کند.”

معاون نخست وزیر طالبان درباره سوء استفاده از کارمندان دولت گفت: «بیشتر خشونت ها در این منطقه شخصی است. طالبان در هیچ یک از این رویدادها دست نداشتند.»

ملابرادر درباره تشکیل جبهه ای به نام مقاومت گفت: مردم نمی توانند کاری به نام مقاومت جدید انجام دهند، همانطور که آمریکا و چهل و پنج متحدش در گذشته انجام داده اند، ما می دانیم که نمی توانند انجام دهند. هر چیزی، اما مشکل آنها با نظام شرعی است، بنابراین آنها فقط فریاد می زنند.”

ملا برادر در مورد اختلافات درون طالبان گفت که هیچ اختلافی در رژیم طالبان وجود ندارد. چند وقت پیش برخی رسانه ها تبلیغات بسیار منفی در مورد من منتشر کردند و گفتند که من با برخی افراد مخالفم، من در آن زمان قندهار بودم که دوستانم گفتند که چنین تبلیغاتی انجام می شود، من به مردم اطمینان می دهم که تفاوتی وجود ندارد. . ما به مادیات اهمیت نمی دهیم. برخلاف اشرف غنی و عبدالله، ما برای تصدی پست های دولتی رقابت نمی کنیم.

آقای برادر در مورد زندگی شخصی خود گفت که به دلیل مشغله زیاد، چند ماه است که فرزندانش را ندیده، مدتی را در زندان گذرانده و به 3 فرزندش تعلیمات دینی داده است.

وی گفت: سه فرزندم دارای مدرک الهیات هستند. دستار، فرزند چهارم من که به دلیل جهاد ترک تحصیل کرد، به زندان افتاده و اکنون برگشته است. من دختر بزرگتر ندارم و ترتیبی می دهم که بچه ها در خانه آموزش ببینند.»

[ad_2]

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما