[ad_1]
در رفتنیک ماه پیش سایپا از استراتژی جدید خود برای معرفی تیبا و وراث ساینا خبر داد. طبق برنامه ریزی ها، کراس اوور هاچ بک اطلس جایگزین تیبا خواهد شد، اما برخی رسانه های حوزه خودرو مدعی شده اند که سایپا قصد دارد نسخه اصلی فیس لیفت ساینا را با عنوان «سدان جدید» جایگزین کند.
به گزارش فرارو، اپراتورهای خودرو می گویند هاچ بک اطلس می تواند جایگزینی برای تیبا باشد. اما در عین حال شاید جایگزین خوبی برای ساینا نباشد. بنابراین ارائه نسخه فیس لیفت ساینا قابل قبول به نظر می رسد.
البته سایپا هنوز این گزینه را تایید یا رد نکرده است. اما در این بین رسانه ها با انتشار تصاویری از عقب خودروی «سدان جدید» سایپا مدعی شده اند که جاده مخصوص نارنجی پوش بی سر و صدا روی پروژه جانشین ساینا کار می کند.
بر اساس گزارش ها، تولید «سندان جدید» شش ماه پس از تولید انبوه سایپا آغاز می شود. با این حساب، سایپا اطلس در اواخر 1401 به تولید انبوه می رسد و تولید سدان جدید به نیمه اول 1402 موکول می شود.
تصویر غیر رسمی ساینا فیس لیفت یا سایپا “سدان جدید”
تغییرات طراحی سدان جدید سایپا
بررسی تصویر غیررسمی منتشر شده از سدان جدید سایپا نشان می دهد که بر خلاف گذشته، فرم طراحی این خودرو به کلی تغییر کرده است. در حال حاضر موقعیت چراغ های جلو تغییر کرده و بخشی از آن به سمت عقب صندوق کشیده شده است.
علاوه بر این، خطوط طراحی بدنه و قسمت عقب خودرو بیشتر به چشم آمده است. در فرم طراحی جدید مشکی به چشم می خورد و سقف و رینگ ها کاملا تیره هستند.
قسمت لوگوی سایپا به طرحی جدید منتقل شده و قسمت زیادی از نمای قبلی را پوشش می دهد. در قسمت عقب سدان جدید حروف سایپا به صورت جداگانه قرار گرفته و تا حدودی فرم های طراحی لوگو و لوگو از تویوتا سنتوری و ولوو XC90 کپی شده است.
همچنین چراغ های مستطیل شکل سپر عقب به چراغ های کشیده تبدیل شده اند. با این حال از طراحی جلوی خودرو حرفی زده نشده و هنوز نمی دانیم چه تغییراتی در چهره فیس لیفت ساینا ایجاد شده است.
آیا ویژگی ها و ویژگی های فنی سدان جدید تغییر خواهد کرد؟
به گزارش هافت شبها، سدان جدید ساینا بر روی پلت فرم ساینا توسعه خواهد یافت. بنابراین نباید انتظار تغییر شکل و ابعاد آن را داشت. اما فرم طراحی همچنان داستان فیس لیفت واقعی را بازگو می کند.
در خصوص قسمت فنی این سدان B گفته می شود که این خودرو به موتور ارتقا یافته M15 با نام M15GSI مجهز می شود. این موتور 1.5 لیتر حجم دارد و به نظر می رسد با نصب توربوشارژر انرژی قابل توجهی در اختیار خودرو قرار می دهد.
با این حال، این موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی توانایی تولید 87 تا 89 اسب بخار قدرت با 135 نیوتن متر گشتاور را دارد و نسخه تجاری آن احتمالا 89 تا 94 اسب بخار قدرت خواهد داشت.
کارشناسان خودرو معتقدند تجهیز سدان جدید به این پیشرانه باعث کاهش هفت درصدی مصرف سوخت خودرو و کاهش هزینه تعمیرات مالک می شود.
به گفته کارگران و کارشناسان خودرو، فرم طراحی خودروهای جدید سایپا مشابه کابین شاهین خواهد بود.
از نظر راحتی و ایمنی خودرو، فیس لیفت ساینا دارای استارت دکمه ای، صفحه نمایش لمسی، کروز کنترل، سنسور عقب، فرمان برقی، صفحه کیلومتر شمار دیجیتال، روکش چرمی و سانروف خواهد بود.
[ad_2]