معیار دوم بعد از دور نهایی؛ بیا، شنا نکن!

[ad_1]

خبر توسعه ایران: پرسپولیس پس از فینال لیگ قهرمانان آسیا در زمینی بازی کرد که شباهت چندانی به زمین فوتبال نداشت. شرایط داخل زمین سخت تر از دیدار با اولسان هیوندای به نظر می رسید. به هر حال یحیی و تیمش در آن جدال از شکست فرار کردند و حالا خود را برای دیدار خانگی مقابل ذوب آهن آماده می کنند. این دیدار که قبل از فینال لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد، این هفته به طور ناگهانی و جنجالی لغو و به تعویق افتاد.

آیا دوران طلایی پرسپولیس به پایان رسیده است؟ این سوال در چند فصل اخیر بارها و بارها مطرح شده است. زمانی که برانکو و تیمش اولین قهرمانی خود در لیگ را کسب کردند، خیلی ها معتقد بودند که این تیم دیگر تشنه موفقیت نخواهد بود و تسلیم نمی شود. همین تیم حالا چهار قهرمانی متوالی لیگ برتر را کسب کرده است. بار دیگر زمانی که پنجره نقل و انتقالات باشگاه بسته شد و عمر خریبین و یارانش شکست سختی را متحمل شدند، به نظر می رسید دوران طلایی پرسپولیس به پایان رسیده است اما همین تیم در سه سال دو بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید.

این جملات تکراری حالا در اطراف پرسپولیس شنیده می شود اما ستاره های این تیم چنین چیزهایی را باور نمی کنند. پرسپولیس حالا باید گذشته را فراموش کند و تمام تمرکز و انرژی خود را معطوف لیگ برتر کند. آنها با پیروزی در دیدارهای تاخیری و حفظ حضور تکراری در این نوع جدول شانس رسیدن به صدر جدول لیگ را دارند. این سومین بازی سرخ پوشان در این فصل در ورزشگاه آزادی خواهد بود. رقابتی که می تواند جذابیت های زیادی داشته باشد.

چرا که ذوب آهن در چند دیدار اخیر تیم فوتبال هجومی بسیار جذابی بوده و حالا انگیزه زیادی برای رویارویی با فینال آسیا دارد. موفقیت بزرگ یحیی به رقبای او انگیزه مضاعفی برای رویارویی با این تیم داده است. آن ها هنوز غیبت عیسی آل کثیر را در ترکیب خود احساس می کنند اما بازگشت وحید امیری و احسان پهلوان به ترکیب اصلی آنها را قدرتمندتر از فینال آسیا کرده است. این کشتی گیر در این دیدار به مصاف تیم سابق خود در فوتبال ایران می رود. دروازه بان ذوبی ها از سوی دیگر باغ شهاب سابقه حضور در پرسپولیس را دارد.

لغو دیدار پرسپولیس و ذوب آهن قبل از فینال لیگ قهرمانان آسیا شایعات زیادی را به همراه داشت. در آن زمان خیلی ها تیم یحیی را متهم به دخالت در برگزاری لیگ برتر کردند، اما پرسپولیسی ها معتقد بودند که این بازی برای آنها خوب بوده و لغو آن ضربه بزرگی به تیم است. مدیران باشگاه نیز از رقبا شکایت کردند و معتقد بودند که ذوبی حقایق را از سازمان لیگ پنهان کرده است تا بازی را به هم بزند. آنها تا چندی پیش بازی «سه بر صفر» را در کمیته انضباطی دنبال می کردند اما هنوز به نتایج مورد انتظار دست نیافته اند.

پرسپولیس در این فصل حتی یک امتیاز در ورزشگاه آزادی از دست نداده است. این تیم البته در یک بازی خارج از خانه در لیگ برتر پیروز نشده است. پرسپولیس در 5 بازی اخیر خود تنها یک گل دریافت کرده و بهترین خط دفاعی لیگ برتر را در اختیار دارد. در مقابل ذوب آهن در 7 بازی اخیر لیگ برتر تنها 5 امتیاز کسب کرده است. آنها هنوز در لیگ قهرمان نشده اند اما در دو دیدار اخیر دو امتیاز از تیم های استقلالی و گلزن گرفته اند و از نظر ماهیت بازی حرف های زیادی برای گفتن دارند.

“تیم ویژه”. این عبارتی است که رقبا برای توصیف پرسپولیس از آن استفاده می کنند. عبارتی که هرگز به معنای تعریف و تمجید از یک تیم نیست و در واقع از قضا به «برابرتر بودن» یک باشگاه نسبت به سایر تیم ها اشاره دارد. بازیکنان و مدیران پرسپولیس البته این عبارت را یک تعریف عالی برای خود می دانند. زیرا این گونه جملات در واقع ارتباط مستقیمی با «تفاوت» آنها در اثر گرفتن دارد. آنها به هر قیمتی می خواهند ثابت کنند که تیم خاصی هستند و برای این کار باید پنجمین قهرمانی متوالی خود در لیگ برتر را پیدا کنند.

به جز پرسپولیس، هیچ تیمی در تاریخ فوتبال ایران چهار فصل متوالی قهرمان نشده است. در واقع قرمزها تا به امروز کار بی نظیری انجام داده اند اما از این به بعد کار برای این تیم دشوارتر خواهد بود. زیرا بعد از آن می خواهند “به تنهایی” بروند و این همیشه چالش بزرگی برای تیم های فوتبال ایجاد می کند. از این نقطه به بعد بزرگترین رقیب پرسپولیس «گذشته» این باشگاه است. باید خوب باشند تا این گذشته طلایی را دست کم نگیرند و بگذارند دیگران از «پایان» دوران باشکوه خود صحبت کنند.

[ad_2]

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

تماس با ما