آماتورها سیاره سه گانه مشتری را کشف کردند!

[ad_1]

در رفتن اگرچه ما اغلب اکتشافات کیهانی را با دانشمندان مشهور و ابزارهای پیچیده مرتبط می‌دانیم، ستاره‌شناسان آماتور سیاره‌ای بیرونی را سه برابر مشتری، بزرگ‌ترین سیاره منظومه شمسی، کشف کرده‌اند.

به گزارش فرارو، این کشف توسط گروهی از داوطلبان علاقه مند به رصد اجرام آسمانی انجام شد که به آژانس فضایی ناسا در رصد این سیاره کمک کرد. سیاره خارج از منظومه شمسی ما سه برابر مشتری است و 379 سال نوری از زمین فاصله دارد. همچنین پیشنهاد شده است که این سیاره بسیار بزرگ به دور ستاره ای به جرم خورشید ما می چرخد.

ناسا گفت که این کشف توسط تیمی از “دانشمندان آماتور” که داده های ماهواره ماهواره سیاره فراخورشیدی (TESS) را مطالعه می کردند، امکان پذیر شد. ناسا به طور منظم به دانشمندان آماتور اجازه می دهد تا به داده های تلسکوپ های خود برای کشف و درک جهان فراتر از منظومه شمسی دسترسی داشته باشند. تام جیکوبز، افسر سابق نیروی دریایی ایالات متحده در ایالت واشنگتن، در پروژه کشف سیاره فرازمینی شرکت داشت. او گفت: «رصد و کشف سیاره TOI-2180 b این یک تلاش تیمی عالی بود که نشان داد ستاره شناسان حرفه ای و دانشمندان با تجربه عمران می توانند با موفقیت با هم کار کنند و این بهترین شکل هماهنگی است.

آماتورها سیاره سه گانه مشتری را کشف کردند!

ماهواره سیاره فراخورشیدی (TESS)

ناسا گفت این کشف بسیار مهم است زیرا سال 261 روزه منظومه شمسی بسیار بزرگتر از بسیاری از غول های گازی شناخته شده خارج از منظومه شمسی است. فاصله این سیاره خارج سلولی از ستاره اش کمی بیشتر از فاصله زهره از خورشید است. این کشف در یک مقاله ژورنالی انجام شد نجومی منتشر شده است. پل دالبا، ستاره شناس دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، نویسنده اصلی این مطالعه، گفت که دانشمندان آماتور در تلاش برای متحد کردن جهان برای ردیابی این سیاره فرازمینی بودند.

دانشمندان از داده های TESS برای تشخیص تغییرات در روشنایی ستارگان مجاور استفاده کردند که می تواند حضور سیارات در حال گردش را نشان دهد. در فوریه 2020، یک گروه جاکوبز به نام گروه بررسی بصری، که شامل چندین ستاره شناس آماتور و دو ستاره شناس کهنه کار بود، ساختاری را کشف کردند که نور ستاره TOI-2180 را کمتر از نیم درصد نشان می داد و سپس روی سطح ظاهر می شد. درخشش عقب. این حادثه در مدت 24 ساعت رخ داد. این تیم به دو دانشمند حرفه ای، از جمله دالبا، گفت که این در نهایت منجر به کشف یک سیاره خارجی شگفت انگیز شد. هنگامی که تلسکوپ فضایی جیمز وب برای رصد آماده می شود، می تواند سیاره و جو آن را ببیند و همچنین اجرام کوچکی را پیدا کند که به دور آن می چرخند.

سیاره فراخورشیدی سیاره ای فراخورشیدی است که به دور ستاره می چرخد ​​(بدون خورشید). مطالعه سیارات فراخورشیدی یکی از رشته های جدید در نجوم است و شامل دو شاخه کلی از کشف و ویژگی های این سیارات است. اولین سیاره فراخورشیدی در اوایل دهه 1990 کشف شد و علاوه بر کشف، ویژگی های این سیارات در سال 2002 آغاز شد. رصد زمین و سیارات بیرونی به دو دلیل اصلی آسان نیست. اول اینکه سیارات معمولاً بسیار کوچکتر از ستاره ها هستند و دوم اینکه سیارات تفاوت های بسیار روشنی با ستاره های میزبان خود دارند.

منبع: گجت ها

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما