fastescobanner

مقایسه هزینه های تعمیر و نگهداری خودروهای بلند مدت بنزینی و برقی

تحقیقات جدید نشان می دهد که خودروهای برقی در دراز مدت بسیار ارزان تر از خودروهای بنزینی هستند. به عنوان مثال، برای یک دوره 36 ماهه، وسایل نقلیه الکتریکی به طور متوسط ​​514 دلار برای صاحبانشان هزینه دارند، در حالی که برای مدل های احتراق داخلی 749 دلار هزینه دارند.

پست برگزیده: جدیدترین تصاویر از سیاره سرخ

اما در کوتاه مدت وضعیت کمی متفاوت است. طبق گزارش We Predict، دارندگان مدل های الکتریکی در ایالات متحده به طور متوسط ​​123 دلار در سه ماهه اول و 306 دلار در سال اول برای نگهداری خودروهای خود هزینه می کنند. میانگین قیمت مدل های احتراق داخلی برای همین مدت به ترتیب 53 و 189 دلار است.

با توجه به We Predict، تفاوت های قابل توجه در هزینه های بلند مدت وسایل نقلیه الکتریکی و احتراق داخلی عمدتا به هزینه های تعمیر و نگهداری مربوط می شود. به عنوان مثال، سه سال اول مالکیت برای مالک تنها 77 دلار برای نگهداری یک خودروی الکتریکی هزینه دارد، اما برای یک وسیله نقلیه احتراق داخلی 228 دلار است.

ما داده های پیش بینی را از 13 میلیون وسیله نقلیه با 400 مدل مختلف جمع آوری کردیم. در این مطالعه، محققان نتایج 65 میلیون خدمات را به دست آوردند که در آن بیش از 7.7 میلیارد دلار برای قطعات یدکی و 9.5 میلیارد دلار برای کار هزینه شده است. عوامل دیگری مانند تعمیرات غیرمنتظره، گارانتی و فراخوان، عیب یابی، به روز رسانی نرم افزار، گزینه های نصب شده در کارخانه و کمپین های خدمات نیز در نظر گرفته می شوند.

علاوه بر این، We Predict نتیجه می گیرد که هزینه های نگهداری خودرو در حال افزایش است. به عنوان مثال، در سه سال اول مالکیت مدل های 2018، خودروسازان به طور متوسط ​​731 دلار از مالکان دریافت می کنند که نسبت به مدل های 2016 افزایش 11 درصدی داشته است. همچنین هزینه تعمیرات 4 درصد و هزینه عملیات نگهداری و سرویس به ترتیب 11 و 35 درصد افزایش یافته است.

نکته جالب دیگر این است که طبق تحقیقات We Predict، هزینه تعمیر خودروهای الکتریکی در حال حاضر دو تا سه برابر بیشتر از مدل های بنزینی است. این امر به این دلیل است که تکنسین ها به طور کامل با مشکلات خودروهای برقی آشنا نیستند و زمان بیشتری برای رفع عیوب می دهند. انتظار می رود آموزش تکنسین های جدید و گسترش تجربیات آنها این شکاف را به تدریج کاهش دهد.

بهروز صبوری
چرا fastesco.ir اینقدر دیر به دیر محتوا می‌ذاره؟
مدیر وبسایت fastesco.ir
معذرت از تأخیر، همراه گرامی! داریم روی مطالب بدیع کار می‌کنیم.
پارسا رضازاده
پارسا رضازاده فکر می‌کنه مثال‌های واقعی فوق‌العاده بود، حرفه‌ایه! 🏉
مدیر وبسایت fastesco.ir
مرسی از تعریف، پارسا رضازاده هم‌راه! همیشه سعی می‌کنیم بی‌خطا باشیم. 🏉
بهرامک صمدی‌فر
کاش fastesco.ir پادکست بی‌خطا کنه، بهرامک صمدی‌فر می‌گه خیلی باحال می‌شه!
مدیر وبسایت fastesco.ir
ایده‌ی جذابی بود، بهرامک صمدی‌فر دوست من! حتماً بررسی می‌کنیم.
سیامک جهانبخش
سیامک جهانبخش فکر می‌کنه یه ریز زیاده‌روی شده، بعضی جاها غیرضروری بود.
مدیر وبسایت fastesco.ir
نظرت مهمه، سیامک جهانبخش رفیق! سعی می‌کنیم متعادل‌تر بنویسیم.
آرتین شاکری
این ویدیو خیلی کش‌دار بود، نمی‌شد کوتاه‌تر باشه؟
مدیر وبسایت fastesco.ir
معذرت می‌خواهیم، سعی می‌کنیم ویدیوهای بعدی رو جمع‌وجورتر کنیم!
حسن‌علی صفری‌نژاد
از fastesco.ir ممنونم که این موضوعات رو پوشش می‌ده، حسن‌علی صفری‌نژاد خیلی به‌دردم خورد! 👍
مدیر وبسایت fastesco.ir
خوشحالیم که برات ارزشمند بود، حسن‌علی صفری‌نژاد دوست من! 👍
عباس اکبر
می‌تونید یه بخش برای وبینار اضافه کنید؟
مدیر وبسایت fastesco.ir
پیشنهاد جالبیه، حتماً بررسی می‌کنیم!
کاوه خسروی
کاوه خسروی حس می‌کنم موضوع خیلی تخصصی بود، ساده‌تر نمی‌شه؟
مدیر وبسایت fastesco.ir
نظرت مهمه، کاوه خسروی هم‌راه! سعی می‌کنیم عمومی‌تر بنویسیم.
امیرک قره‌داغی
Admin، امیرک قره‌داغی می‌گه خیلی جذاب بود، کی قسمت بعدی میاد؟
مدیر وبسایت fastesco.ir
خوشحالیم که خوشت اومده، امیرک قره‌داغی عزیز جان! به‌زودی مطالب تازه میاد.
رامین رضوی
کاش fastesco.ir یه اپلیکیشن صحیح کنه، رامین رضوی می‌گه خیلی باحال می‌شه! 🦁
مدیر وبسایت fastesco.ir
ایده‌ی جذابی بود، رامین رضوی دوست من! حتماً بررسی می‌کنیم. 🦁

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما